Manglende varme i kabinen {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg har netop købt mig en C4 Grand Picasso 120 VTI fra 2009 og opdaget, at varmen ikke fungerer ordentligt. Den har 2 zonet klima anlæg.
Der er nok kølervæske på bilen, og rørene til køleren bliver også varme. Det samme gør motoren.
Men de rør som skal lede væsken ind i bilen og forbi "radiatoren" inde i bilen er kolde. Hvis bilen står i tomgang 20 minutter er det stadig kun kold luft, som kommer ind i kabinen. Træder man derimod på speederen til 3000 rpm. I bare 15 sekunder, så begynder varmen at komme ind i bilen. Ikke 28 grader, som den eller står til. Den leverer omkring 22-23 grader.
Hvad kan det skyldes?
Derudover er der ikke meget power på lufttrykket fra blæserne. Det kommer hovedsageligt ud via den midterste blæser oppe i instrumentbordet, og selvom man sætter den til at blæse mod kroppen, så sker der ikke rigtigt noget. Det er som om at noget stopper luften eller ikke leder den det rigtige sted hen.
Hvad kan dette skyldes?
Jeg håber at der er nogen i forummet, som kan hjælpe.
jul 2015
Følger: 18 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 129
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 70 Svar: 194
Det ved jeg ikke om man kan. Hvor skulle man evt. Finde sådan en hane? Jeg havde en kollega (tidligere mekaniker) til at kaste et blik på den, og han sagde, at den var varm nok - i øvrigt også ham der sagde alt det andet, da jeg ikke ved noget som helst om biler.
Hvordan tjekker man sin termostat? Og hvor finder jeg den. Bilen har ikke nogen temperaturmåler for motor i instrumentbordet.
jul 2015
Følger: 18 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 129
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 43 Svar: 421
at du ikke synes den blæser ret meget skyldes helt sikkert at dit pollenfilter er totalt stoppet til.. ser det så ofte..tag lige et kig på den her jeg skiftede for ikke længe siden.. brugt kontra nyt...
jun 2005
Følger: 72 Følgere: 65 Biler: 6 Emner: 31 Svar: 190
feb 2019
Følger: 1 Svar: 1
Funnet løsning på problemet?
Manglende varme i kabinen