{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
765 visninger | Oprettet:

Passat 3C - Low Battery vises på radio? {{forumTopicSubject}}

Vi har erhvervet os en Passat 3C fra 2006.

Jeg havde problemer en morgen med at starte den, så den har fået et nyt batteri for 2 uger siden, men her til morgen skriver radioen igen "Low Battery".

Bilen sprang dog i gang, som om der var intet galt.

Har Passater en børnesygdom med dette?

Der er ikke eftermonteret noget ekstra udstyr (LED pærer osv), udover en anden standard VW Radio (dog lidt nyere men uden GPS).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Passat 3C - Low Battery vises på radio?
  • #1   17. nov 2016 Tjekkede i lade systemet efter i skiftede batteri ?

• #2   17. nov 2016 Det er næste step. Har heldigvis en lader på værkstedet, men ville bare høre om der er nogle der kender til dårlige stelforbindelser på denne type bil. smiley

• #4   17. nov 2016 Kodede batteri?

Altså jeg fik koden til radioen, så den virker hvis det er det du mener? smiley

Batteriet er 100% det samme som det der sad i før (Samme mærke sågar).

• #5   17. nov 2016 Hvis den har intelligent ladestyring, skal bilen vide batteriet er skiftet, så ved den det ikke smiley

Og det mener jeg sådan en har.

• #6   17. nov 2016 Det vil jeg da lige undersøge nærmere smiley

• #7   21. nov 2016 Nå har stået og kigget lidt på tingene i dag.

Da jeg skulle starte bilen Søndag, gad den igen ikke.

Jeg har lavet en måling fra stel til stel, og der var intet, samt når bilen er startet kommer den op på 14V på batteriet, og når jeg sætter forbrug på ryger den op omkring 15V.

Jeg begynder at frygte lidt at det er den nye radio der driller, selvom der ikke er noget specielt i den, udover anden type display (ser nyere ud).

Før jeg skiftede radioen var der nemlig intet.

• #8   22. nov 2016 Ny opdatering;

Jeg har nu haft målt ampere og spændingen fra generator til batteri, og er stadig ikke blevet meget klogere.

Der var en afladning på 0.03A hvilket burde være ubetydeligt.
    Dertil var der en forskel fra Generator > Batteri på 0.01-0.03V, så alt skulle være i orden.

Kan det være stelforbindelsen på starteren?

Jeg har renset plusen til batteriet på generatoren (den var helt grøn), så kan være det var der problemet var.

• #9   8. jan 2017 fandt du en løsning på problemet?

• #10   8. jan 2017 Ja, både og kan man sige.

Jeg satte den originale radio i igen, og siden da har der ikke været problemer.

Nogle mener at det kan være CANBUS styreenheden der skal opdateres, eller at radioen er kodet forkert. Så der skal tester på uanset hvad. Jeg overvejer at montere den igen i morgen og sætte VCDS til, og se om jeg kan se om radioen kører uden om CANBUS systemet, og dermed modtager spænding selvom bilen er slukket.

• #11   8. jan 2017 jeg har en uoriginal eftermonteret radio i min bil, og oplever samme symptomer.
    Jeg har hørt at det ikke vil hjælpe at opdatere campus, fordi den løsning er forbeholdt hvis du opgradere til en original radio fra VW.
    Jeg kan forestille mig der skal installeres et relæ/timer der kan slukke radioen når bilen er slukket.

• #12   8. jan 2017 Ja, det tror jeg når radioen er uoriginal - Jeg fandt faktisk en tråd på et tidspunkt, hvor der var nogle der havde fundet en "switch" man kunne installere - Ikke herinde men via google - Kan prøve at se om jeg kan finde den igen.

Kommentér på:
Passat 3C - Low Battery vises på radio?

Annonce