{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.241 visninger | Oprettet:

Defekt laderelæ eller generator {{forumTopicSubject}}

Hej bg
Har min Skoda Octavia som ikke gider lade ordentlig.
Skiftede rem og remstrammer idag, da vi havde mistanke om det var derfor den ikke ladede.
Nu er det skiftet og udelukket. Når bilen bliver startet måler jeg 59 amper på pluskabel fra generator den falder til 32 amper. Men falder langsomt til 24 ampere i tomgang selvom jeg sætter forbrug på så stiger amper ikke. Giver jeg bilen omdrejninger falder det til 14 amper
Nu er mit spørgsmål er det laderelæet som fejler eller er generator bare dårlig/færdig?
Vh. Martin Toft

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt laderelæ eller generator
  • #1   19. nov 2016 Hvorfor mener du den ikke lader ordentligt? Generatoren lader sjældent på fuld styrke. Ladningen er belastningsafhængig af forbrug, så sikkert derfor du ikke kan måle højere strøm. Min egen vogn lader kun med 4-5 amp hvilket betyder jeg skal køre jorden rundt for at lade et fladt batteri op, men den fejler intet

• #2   19. nov 2016 Når jeg kører begynder ABS og batteri lampe at lyse samt at radio går ud. Og når slukkes kan den ikke starte igen. Når den er startet og man tager plus af batteri går motoren ud.

• #3   19. nov 2016 Ja så lader generatoren ikke nok, men finder det underligt at du så kan måle både strøm og spænding. på de lidt nyere generation II Octavia'er kan det være friløbs remskiven på generatoren der muligvis forårsager dine problemer

• #4   19. nov 2016 Min er en årgang 2002 1.9tdi

• #5   19. nov 2016 Så har den ikke friløbsremskive. Du kan være heldig at du kan nøjes med at skifte spændingsregulatoren med kul. Den sidder i røven af generatoren med 2 små skruer. De kan købes løst til de fleste generatortyper til din octavia

• #6   19. nov 2016 Ok, overvejer også at skulle et smut i biltema imorgen kan se de sælger den til 129kr en billig start..
    Men lurede bare over at amper falder som spændingen stiger på batteriet, men kan være den ikke "åbner" nok for strømmen regulatoren?

• #7   19. nov 2016 svært at sige uden at have kigget nærmere på det. vær lige opmærksom på at der findes flere typer spændingsregulator til din bil afhængig af fabrikat på generatoren. Held og lykke med det

• #8   19. nov 2016 Det er original generator med model nr 038903023s
    Og regulatoren jeg har fundet hedder 028903803d

• #9   19. nov 2016 Udfra de numre der, kan jeg se at den har friløbsremskive, hvilket du også bør tjekke. Du kan få en brugt generator til samme pris som en ny friløbsskive

• #12   20. nov 2016 Der er ikke noget underligt i, at strømmen falder, da generatoren ikke skal lade fuld hammer hele tiden. Derimod skal spændingen gerne stige lidt, når bilen først er startet. Du skal da absolut ikke frakoble batteriet når motoren er i gang, men derimod sikre dig, at kablerne er solidt fastgjorte til batteriet. Hvis der ikke er ordentlige forbindelser kan den ikke lade på batteriet.
    Spændingen bør ligge omkring 12,8 volt når bilen ikke er startet og stige til 13,8 - 14 volt med motoren kørende.
    Så skal den nok "fylde på" batteriet.

Kommentér på:
Defekt laderelæ eller generator

Annonce