{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Finn I
Finn I
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Opel Corsa 1,3 cdti 2009 siger underligt {{forumTopicSubject}}

Hej. Fruen har en Corsa der har kørt omkring 140.000 km. Det sidste halve år har den ind i mellem sagt meget mærkeligt. - det lyder lidt som en skralde nøgle der kører rigtig hurtigt rundt i en dåse (kan ikke helt beskrive det bedre smiley ).

Vi har simpelthen ikke kunnet finde ud af hvad og hvornår det kommer. Kommer mest når man kører mellem 5 og 40-50 km/h
Det kommer lige nogle få sekunder går væk og kan så komme nogle gange igen. Jeg troede en overgang det var servostyringen for kommer nogle gange når man drejer men tror det alligevel ikke.
Det kan komme flere gange på en dag, men der kan også gå flere dage, hvor den slet ikke siger noget.
Det er relativt højt og kan meget nemt høres, selv når radio er tændt. Og det lyder altså ikke godt/rigtig.
Mekanikeren har jo selvfølgelig haft den de dage den ikke siger noget, så ikke nogen hjælp der.

Er her et lyst hoved, der kan have en ide om, hvad det er?

Mvh

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Corsa 1,3 cdti 2009 siger underligt
  • #1   20. nov 2016 STOP......... har lige haft en kunde fra et andet værksted hvor han også havde en metallisk lyd sådan periodisk lige som du beskriver og der endte det med at kæden knækkede... bilen var en Fiat med 1,3jtd motor., det er den samme motor som du har i din Opel du må endelig ikke kører mere i den før det er tjekket kan koste dig over 30.000 hvis den knækker og du skal have en ny motor !!

• Finn I
    Finn I Tilmeldt:
    nov 2016

#2   20. nov 2016 Tak for input - hun er ikke hjemme en uge nu, så det passer jo fint :-).
    Jeg vil lige prøve at høre min mekaniker.
    Men umiddelbart virker det slet ikke til at være omdrejningsafhængigt.

• #4   21. nov 2016 Det kan selvfølgelig være noget andet, men kæden skal man ikke spøge med, så få det tjekket først

• Finn I
    Finn I Tilmeldt:
    nov 2016

#5   23. nov 2016 Tak for input. Jeg snakker med mek i dag om det kan være kæden og om han vil undersøge det.

Kommentér på:
Opel Corsa 1,3 cdti 2009 siger underligt

Annonce