Punto gik ud ved 120km/t {{forumTopicSubject}}
Hej
Vores Fiat Punto 1,2 8V har lige fået den stroe tur med toppakning og tandrem samt service for at være i mekanisk bedste stand - der er selvfølgelig altid nogle ting der kan ske og det skete for os i går.
Bilen kørte 120km/t på sydmotorvejen da omdrejningerne pludselig falder og motoren går i stå. Da der var en svag lugt af brændstof turde vi ikke starte med det samme så nu står den klar til at jeg går den igennem i eftermiddag.
Jeg tænker det kan være følgende men hvordan tester jeg det og ser om det skal skiftes?
Tændspolerne
Tændkablerne
Tændrør
Brændstofpumpe
Brændstofslanger går jeg efter og ser om er tætte
???
Nogen der har en mistanke om hvad det kan være? Generator måske?
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.254
Start med at tjekke at du har gnist på, og tag et hurtigt kig på tændrør.
Ser det pænt ud og virker, er det tid til at kigge benzin igennem. Hvis det er muligt så få løftet bilen op og følg benzinrøret op til motor.
Vær lidt varsom hvis du fornemmer at det er benzin der løber af bilen. Det er lidt noget lort hvis der går ild i den slags.
Måske en anden kan bekræfte/afkræfte min tanke at hvis det er benzin rør, så bør tanken være nær tom. Kan ikke helt lure om benzin pumpen kan stoppe flowet nedaf...
aug 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.254
Benzin trykket er højere end man skulle tro, når alting ellers virker.
Så jeg tror kun at du kan være løbet tør, som en afledt effekt af defekt benzin rør.
Og som Buggi Boy skriver, generatoren kan du afklare ved at se om den kan turne. Men det garantere ikke at der er gnist til dine tændrør.
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Der skal ikke meget til før den ikke fungerer, og tror alle mekaniker der har lavet sådan en motor har prøvet lige få den sat 1mm for langt ude, så bilen slet ikke kan starte.
Sidder den skrue nu knap så fast som den skal går bilen ud, og den skrue sidder gennem tandremsdækslet også, så der er gode chancer for den lige skal vippes/spændes op på plads
Sker det tænder den ikke længerer bilen og går ud, men den får forsat brændstof, og derfor lugter den af benzin
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
https://www.youtube.com/watch?v=WVuSAFBPIdU
aug 2016
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.250
aug 2016
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.250
aug 2016