{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Seat altea 2.0 TI 140 {{forumTopicSubject}}

Jeg er ejer af en seat altea 140 TDI med DSG fra 2006
Her på et sidste har en lavet en underlig lyd nede fra moteren, undervognen.

Når jeg sætter acceleration i gang, om jeg så starter eller er igang, laver den en svag dunk lyd, som om er er noget der banker ind i noget når jeg trykker på speederen.
Det er intet at mærke ved selve gear skiftet når jeg kører, det spiller og den skifter perfekt, er er ingenting der indikerer at gearskiftet er defekt, ingen advarsels lamper lyser eller noget men jeg kan tage fejl.

Kan heller ikke mærke denne svage dunk lyd når jeg accelerer i længere tid. Det er kun når jeg slipper speederen og trykker igen

Jeg oplever også at når jeg kører en fast hastighed (lad os bare sige 80 kmt) kan jeg mærke små vibrationer i undervognen.

Den har lige været til service og bad ham om at finde ud af hvad dette var. Der blev tjekket alle moterophæng og han kunne ikke finde noget galt. Der blev også skiftet nyt gearolie og alle filter. og noget med en justering af gearene nu når der blev skiftet olie.

Han mener at denne lille klunk lyd der kommer når jeg trykker på speederen er helt normalt. Men jeg har min tvivl om det nu også er rigtigt.

Er der nogen der har en ide hvad dette kan være


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat altea 2.0 TI 140
  • #1   16. dec 2016 Min Altea fr tdi havde en klonk lyd når jeg trykkede og slap gaspedalen. Det var det nederste motorophæng der var i stykker, der kommer et vrid i motoren/gearkasse når man accelerere og deaccelerere

  • #2   16. dec 2016 Jeg har prøver noget lignende med min tidligere a6er og det var en slidt trækaksel. Selvom den ikke sagde knok knok knok når jeg drejede ud var der slør og dermed vibrationer som et hjul der ikke er afbalanceret. Og slap jeg gassen og trykkede igen mærkede der som om motoren slog en kolbøtte. Men det forsvandt da den trækaksel blev skifter.

Kommentér på:
Seat altea 2.0 TI 140

Annonce