Bil starter dårligt {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en a3 2.0tdi fra 2004, som har problemer med at starte.
Sagen er den at jeg har fået skiftet starter for et års tid siden, hvor den bilen var helt død, selvom alt det elektriske stadig virkede.
Jeg havde den så først på et værksted, hvor de sagde at det var starteren der skulle skiftes. Bilen blev så kørt over på et andet værksted, fordi der var garanti på starteren.
Nr. 2 værksted siger så at fejlen ikke ligger ved starteren, men at det skyldes at koblingen er slidt. Jeg ringer derefter til værksted nr. 1, som siger at det er helt hen i vejret, at de to ting ikke har noget med hinanden at gøre, men de er enige i at koblingen nok snart skal skiftes. Men ikke at den er skyld i at bilen starter dårligt.
Værksted nr. 2 går så med til at skifte starteren på garantien, men garanterer at fejlen vil komme igen. Og nu er fejlen så opstået igen.
Mit spørgsmål er så inden jeg kontakter dem igen, om hvorvidt værksted nr. 1 eller nr. 2 har ret? Da jeg har svært at overbevise nr. 2 om det er en garantisag igen, når jeg ikke aner noget om biler.
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
Hvis ikke de har skrevet noget på regningen da de skiftede på garantien, så det bare en ny garantirep, og få da lige et tilbud på hvad det vil koste og få lavet det andet de mener ødelægger starteren!!!!?
dec 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
Tak for svaret. Så du mener også at sandsynligheden for at fejlen stammer fra koblingen er meget lille?
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Biler: 5 Emner: 62 Svar: 1.007
Få hellere en tester på så kan det være der kommer noget brugbart info
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
Vores Honda 2,2 havde pludselig svært ved at starte og der var det nogle celler der var væltet
dec 2006
Det irriterer mig bare at de dengang sagde at fejlen ville komme igen og den så er kommet igen.
dec 2006
Så et defekt svinghjul kan gå ind og ødelægge starteren? Og en udskiftning af starteren vil derfor ikke give mening uden at svinghjulet også bliver udskfitet?
dec 2006
Og så bliver man selvfølgelig irriteret, når man regner med en rep. til under 2k og så hører det koster nærmere de 15k
aug 2008
aug 2008
De biler skal op på et vis rpm før de frigiver start( mange tosser pisser i bukserne og får hot fix chippet bilen)
Men manglende rpm på starter, er typisk træt batteri, eller dårlige forbindelser.
I teorien, kan et svinghjul ude af balance godt gå ind og drille
dec 2006
Den klikker bare. Har haft autohjælp ude og han kunne ikke gøre noget. Så nu er den fragtet til værkstedet..
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Korroderede samlinger er noget af det værste, så få afrenset ir og rust i samlinger og polsko. Lad batteriet op og mål generatorens ladespænding.
Det hele er ingenting bevendt hvis generatoren ikke holder batteriet i topform.
aug 2008
Bil starter dårligt