{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.563 visninger | Oprettet:

Simon M
Simon M
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9

Er min aircondition i stykker? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er i gang med at sælge min Skoda Fabia fra 2006 1.4 st. car. 16v.

Har absolut ikke forstand på biler, hvorfor jeg håber i kan hjælpe mig.

Der har været en køber ude og kigge på bilen i dag, som sagde han var mekaniker. Han sagde at airconditionen ikke virkede, hvilket jeg har svært ved at tro på, da jeg tydeligt kunne mærke forskel i sommers.
Det var selvfølgelig svært at mærke om den virkede i dag, da det jo kun er 1 grad udenfor..

Anyways, grunden til han sagde den var defekt, var fordi kompressoren(en rem der kører rundt ude i motorrummet?) ikke slukkede, da han trykkede på knappen inde i bilen, og han konkluderede så, at airconditionen var tændt konstant.
Dette benægtede jeg, ud fra oplevelsen da vejret var varmere.

Bilen var helt kold, da vi startede den og tændte for A/C.

Omdrejningstallet lå på ca. 1200, men faldt til 800 efter et kvaterstid, hvilket han ikke nåede at opleve.

Han mente at omdrejningerne skulle falde og stige, når man hhv. tændte og slukkede for A/C?

Håber i kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er min aircondition i stykker?
  • #1   21. dec 2016 At remmen kører hele tiden er ikke en fejl.
    Men hvis koblingen på kompressoren ikke kopler til/fra, så er det en fejl.

Ved kold motor og let forhøjede motoromdrejninger, ændre omdrejningerne sig heller ikke tydeligt på motoren i vores bil når man tænder/slukker for A/C.

PS. ja, A/C virker på vores bil.

• #4   21. dec 2016 Hvad sker der med omdrejningerne hvis du tænder/slukker ofr A/C når motoren er driftsvarm, så skulle den meget gerne stige og falde lidt..

men når den er kold, så stiger den automatisk i omdrejninger og så er det ikke sikkert du kan mærke forskel

• #6   21. dec 2016 Jeg kan ikke tænde mit aircondition når det er under 3 grader så det er nok det samme i din

• #7   21. dec 2016 på min kan man se et ydre hjul og et indre hjul, når airconditionen har brug for pumpen slår magneten til og låser de to hjul sammen og og trækker pumpen og det kan mærkes i omdrejningerne, ellers står det inderste hjul stille

• #8   21. dec 2016 I vores Skoda starter aircondition ikke under 5 grader for at fordamperen i bilen ikke fryser til. Men remmen kører fortsat rundt da den jo også trækker generator osv.

• Simon M
    Simon M Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9
    #9   21. dec 2016 Tror sgu han har bildt mig noget ind så. Den virker fint!

Men tak for svar!

Kommentér på:
Er min aircondition i stykker?

Annonce