{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.504 visninger | Oprettet:

Seat altea knaser i styretøjet {{forumTopicSubject}}

Hej Bg

Har en seat altea 2.0 tdi fr som knaser fra styretøjet når man drejer rattet.

har skiftet tårnlejerne da det virkede som om det kom der fra men det har desværre ikk hjulpet.

lyden er ret kraftig når man holder stille og drejer rattet men når man kører bare 10 km/t er der ingen ting samt hvis den bliver løftet op på lift siger den næsten ingenting heller meget svagt knasen.

nogen der har en ide om tandstangen kan være gået i stykker ?
det skal dog siges der er ingen slør i rattet overhovedet kun mislyden.

Mvh Mike

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat altea knaser i styretøjet
  • #1   27. dec 2016 Måske stabilisatorbøsninger/kødben

• #2   27. dec 2016 hade det samme problem på min peugeot 307 for et halv års tid siden skilte det hele af og skiftet top lejer da de var noget rusten så nu når det var skilt af kunne jeg jo lige så godt skiftet dem men det var mine kødben (stabilisatorstang) selv om de kun var et halvt år gamle der de var udtøret det fandt jeg ud af ved at tage gummiet af dem det sku ringe de ikke holder længer end det men det var dem der var skyld i det knasen når jeg dreje men sætte så en fedtsmøre kugle i dem begge så jeg kunne smøre dem og så var problemet væk

• #3   27. dec 2016 Okay det lyder bare mere som om det kommer fra min tandstang ? Havde lidt tænkt på sporestængerne i kuglen ved tandstangen?

Må prøve og tjekke kødbenene

• #4   27. dec 2016 det kan da også være selve tandstangen der knager eller sporestang alt kan jo ske

• #5   27. dec 2016 Hvis selve tandstangen knager og brager burde der så ikk være lidt slør?

• #6   27. dec 2016 Ikke vis det er ledet i styrestangen for er tøret ud og fået fugt har du tjekket dine gummier i orden på tandstangen ?

• #7   27. dec 2016 Har lige skiftet tårnlejer i går og der så de ikke ud til fejle noget i manchetten på styrestangen

• #8   27. dec 2016 de kan være gået helt inden hvor det ikke er så nemt at se du kan også evt løsne styrkugler og bevæge styrestangen så kan nu hurtigt høre om det er en af dem

• #9   27. dec 2016 Havde overvejet og pille begge styrekugler af og dreje og se om den stadig knaser problemet er bare den ikk siger særlig meget når der ikk er vægt på

• #10   27. dec 2016 det kan jo også være selve tandstangen vis der er kommer noget skidt ind men der er ikke andet for at tjekke det hele start med kødben og styrarm og derefter af med de gummi muffer det kan jo være det nok med at smøre tandstangen nu når de er taget af har du tjekket styreledet fra ratstammen af ned til tandstangen det kan også knage vis det er slidt op

• #11   27. dec 2016 Har ikke tjekket den endnu nej man kan dog mærke det i rattet når den knager smiley

Der er ikke andet for end at splitte den af

• #12   27. dec 2016 Jeg havde samme problem, da jeg havde min Seat Altea 2.0 TDI FR, og der var det pga. selve den synlige del af ratstammen inde i kabinen, der var kommet flyverust på
    Hvis du piller det skjold af under rattet, og så sprøjter noget på den blanke del af ratsrammen, imens du trækker ud og ind på rattet, og så tørrer det skidt af, med en klud. Det var sådan en svag knagen, man også kunne mærke i rattet. Kan godt huske at det var vildt irriterende.

• #13   27. dec 2016 lasse C

lyden kommer ikke inde fra kabinen men ude fra under bilen ved tandstangen...

den her knagen er ret kraftig og larmer alligevel en del mere end en svag knagen.

et godt bud men tror desværre ikke at det er der fejlen ligger

• #14   27. dec 2016 Oki, men så ved du hvor du skal kigge, hvis du får en knagen i rattet smiley

Kommentér på:
Seat altea knaser i styretøjet

Annonce