{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.988 visninger | Oprettet:

Start problemer VW Touran 2005 1,9 TDI {{forumTopicSubject}}

Nu må jeg lige have en "livline".

Normalt starter bilen helt problemfrit.
Det der sker er som følger: Når motoren er kold havde den meget svært ved at starte.
Der er nyt batteri og spænding
Helt nye dyser og ledningsnet der til (lille mdr. siden)
Egr ventil og vacuum slanger skiftet.

Nu har bilen stået et par dage over julen og nu vil den slet ikke starte.
Batteri fuldt opladet, motor kører fint rundt men lortet vil bare ikke starte ????????????????????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start problemer VW Touran 2005 1,9 TDI
  • #2   27. dec 2016 Den melder bare ikke fejl på gløderørene så????

• #3   27. dec 2016 da du fik nye dysser skiftet du også tandenpumpen (pumpen i enden af topstykket ) vis den er slidt bliver den svær at starte når den er kold da den taber trykket og dieselen løber tilbage i tanken har set og lavet det på flere tdier lige fra en lupo tdi til passat og videre

• #4   27. dec 2016 Ovalt topstykke. ( symptomer er klassisk, den slår lige en skid, somom den er ved at starte, og så skal man eller dreje med starteren i 1 minut eller mere sommetider). Prøv med testeren at fylde filteret, hvor pumpen i tanken kører 30-40 sekunder
    Hvor meget har motor kørt?????
    Hvis tandremmen ikke står rigtigt , så kan de have svært ved at starte.

• #5   27. dec 2016 Bilen har kørt 302000 km

• #6   27. dec 2016 Ja så ved de km kan det nemt være den tandenpumpe men tegnet på den er slidt er det samme som Johan beskriver med topstykket men jeg ville nu gå den pumpe igennem og skiftet den en brugt kan man finde til 500-700kr en ny 1800-2500kr min ejen pumpe på min tdi stod af ved 380.000 hvor den gjorde helt det samme som din men har så også skiftet dem på flere de har gået fra 300 til 400.000km så det meget normalt de er slidt op ved de km

• #7   27. dec 2016 Jeg har lige haft testet på igen nu melder den fejl på gløderør 1 og vil ikke starte.
    Så forsøgte jeg med diesel start 2 pust og så kom den. Hmmmm så får den efter min vurdering ikke brændstof, altså pumpen ??????
    Men hvad så med gløderøret kan det være at den ikke vil starte den burde da starte da de 3 andre virker ????

• #8   27. dec 2016 det ikke pga et gløderør den ikke kan starte selv om alle ikke virket skulle den starte så det ik derfor den ville bare ryge gå lidt underligt til at starte med vis alle ikke virket

• #9   27. dec 2016 men du kan prøve at køre en tur i den sætte den og sætte en klemme på returen til dieselen slangen fra motoren af det gør det ikke løber baglæns så i morgen tage den af og starte vis den starter hurtige så det pumpen der er slidt op

• #10   27. dec 2016 Det må jeg lige prøve tak for svarene

Kommentér på:
Start problemer VW Touran 2005 1,9 TDI

Annonce