1.257 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Nino L
Nino L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

Golf 5 1,9 TDI fejl Golf 5 1,9 TDI fejl

Hejsa jeg har en golf 1,9 TDI fra 2007 kørt 240.000
Når jeg køre på motorvejen mister jeg varmen i bilen kun koldt blæser. Og min temperatur kommer op til næsten 100 grader i ca 2 min så falder den til 90 igen så for jeg varmen på. Jeg har skiftet vandpumpe, termostat og temperaturmåler. Men intet virker.
Når jeg køre ca 110 km/t viser måler 90 grader i motor men min pc viser 105.
Jeg ved snart ikke hva jeg skal gøre kan i hjælpe. ?
Mvh nino

PEUGEOT E-5008 - DET KAN GØRES BEDRE!
Slå lyden til
00:00
/
13:47
LIVE

NOW PLAYING

NY SUZUKI EVITARA - SÅDAN KØRER DEN!

NOW PLAYING

VW ID.7 TOURER GTX - FEDESTE VW PÅ MARKEDET!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

DENZA Z9 GT - KINESISK OVERKLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 5 1,9 TDI fejl
  • Nino L
    Nino L Tilmeldt:
    dec 2016

#1   30. dec 2016

profilbillede
  • #2   30. dec 2016 har du lavet en tryk test af systemet ? eller målt efter udstødninggas i kølervandet det kunne jo være toppakningen der var ved at gå eller flækket top det kan også bare være en luftlomme i systemet hvordan er den når du tager køler vandbeholder proppen af den er der meget tryk i vandsystemet ?bruger den vand ?

• Nino L
    Nino L Tilmeldt:
    dec 2016

#3   30. dec 2016 Nej den bruger ikke olie eller vand. Men jo der er meget tryk i vandsystemet.. tænker også at det kun være toppakning men sjovt at pc viser 104 grader og bilen viser 90

• Nino L
    Nino L Tilmeldt:
    dec 2016

#4   30. dec 2016 Kan man luft i systemet ved du hvordan man fixer det ?

• #5   30. dec 2016 det plejer ikke være et problem at udluftet lige den motor det gør den når du hælder vand lader den blive varm så termostat lukker op og så fyld efter til den står på max tror mere når der er tryk i vandet som du beskriver at den er utæt i toppakningen/topstykket så du skal have en til at tryk teste den eller måle for olie/udstødning gas i kølervandet

• #6   30. dec 2016 og det med at din tester/motor sensor viser mere end speedometer gør i temp kan være nålen der ikke er helt nøjagtig i speedometer det har jeg set før

• Nino L
    Nino L Tilmeldt:
    dec 2016

#7   30. dec 2016 Jeg prøver imorgen og lufte den. Men jeg er også nervøs for det er toppakning..
    alt tyder på det er pakningen.
    Efter jeg har skiftet alt anden men det virker ikke

• #8   30. dec 2016 Tror også det toppen det starter nemlig tit med varme i kabine blæseren forsvinder selv om der er vand nok på bilen pga trykket har du prøvet at skiftet din prop på køler beholderen vis ventilen sider fast i den kan den ikke lukke luft ud og så bliver der for meget tryk i vandsystemet evt prøv at køre en tur uden prob det et forsøg vær du kan jo være heldig det den der er skyld i for højt tryk

• Nino L
    Nino L Tilmeldt:
    dec 2016

#9   30. dec 2016 Jeg prøver imorgen og købe en ny prob.
    Hvis jeg køre uden prob tror du så ikke vandet kommer op under kørsel ?

• #10   30. dec 2016 det burte ikke stå oven ud uden prop det kun vis der er overtryk det vil sige vis toppen er gået

• #11   30. dec 2016 Så du kan gøre et forsøg man skal jo ikke køre uden over længer tid kun for at se om det løser problemet vis det gør så det jo bare en ny prob

• Nino L
    Nino L Tilmeldt:
    dec 2016

#12   30. dec 2016 Mange tak jeg køre en lille tur nu med det samme

• Nino L
    Nino L Tilmeldt:
    dec 2016

#13   30. dec 2016 Jeg har lige prøvet.
    Det tager længer tid at den bliver var men den bliver varm. Pc siger 100 grader og jeg mister varmen men jeg skal køre meget længere end når prob er på inden det sker.. og måler i bilen viser 90 ??
    Jeg bliver snart skør ??

• #14   31. dec 2016 Så der vist ikke andet for end at få tjekke om det er toppen der er gået for det ser sådan ud

• Nino L
    Nino L Tilmeldt:
    dec 2016

#15   31. dec 2016 Men vil den så ikke sprøjte vand ud når jeg ikke har prob på

• #16   31. dec 2016 Kommer an på hvor meget den er gået når proppen er tage ad kan den jo komme af med trykket men forstå det sådan at den stadig ikke kan varme i blæseren i kabinen selv om proppen er tage af

• #17   31. dec 2016 men få tjekke din kølervand for udstødning gasser og olie mere er der ikke I det og er den gået skal den jo have lavet top

• Nino L
    Nino L Tilmeldt:
    dec 2016

#19   31. dec 2016 Hvordan kan jeg se om det er Egr, vil der så ikke løbe vand ud af den så man kan se det ?

• #20   31. dec 2016 Ikke vis den er gået så løber vandet ind i udstødningen så det kan du ikke se det kan godt være du har egr køler på din de ældre 1.9 tdi har ikke men dem jeg har set være gået de har bare brugt vand ikke lavet tryk i vandsystemet men vis den er utæt meget kan det vel lade sig gøre

• Nino L
    Nino L Tilmeldt:
    dec 2016

#21   1. jan 2017 Mistet du også varmen i bilen.
    Og godt nytår ????

Kommentér på:
Golf 5 1,9 TDI fejl

Annonce