{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Carsten S
Carsten S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Golf 3 adz {{forumTopicSubject}}

Hej..

Er der andre som har oplevet eller har haft en golf 3 "adz" 1998 som har oplevet følgende problem?
Det hele startede med den nogen gange var meget svær at få liv i.. især i fugtigt vejr. Men når først den var kommet igang kørte den fint
For tiden er det nemt nok at få liv i den.. men den går på 3 cyl i tomgang varm og ved kørsel når den belastes.

Jeg har inden denne her golf også haft en anden golf 3 med samme motor som gjorde det samme,men fandt aldrig fejlen.

Jeg har skiftet "Tændrør/tændkabler/rotor/dæksel/tændspole/Temp-føler/Gummiflange til mono-point. Bundstykke i tændingslås.
Vaccumslange til forstærker er kontroleret og ok,det samme med vinkelslange på returventil.

Hvad fanden er der galt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 3 adz
  • #1   9. jan 2017 har du tjekket din kromtapsensor evt ?

• #2   9. jan 2017 Var det en brugt tændspole eller ny ?

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jan 2017

#4   9. jan 2017 Jeg har prøvet med en anden brugt tændspole og der sidder nu en ny tændspole på.

Freeway,Der sidder ikke ød-giver på en adz motor. Den har kun en Hall-giver i strømfordeleren til at fortælle position

• #5   10. jan 2017 hvad så med hall sensor i huset har du haft prøvet en anden for ved de kan være noget lort på poloer der har samme type hus og dem har jeg skiftet før

• Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    jan 2017

#7   10. jan 2017 Jeg skal ikke kunne sige om manifoldpakningen er gledet ? Da jeg ikke har undersøgt det.
    Men har svært ved at tro det er den vej vi skal.

Motor går perfekt i tomgang når den startes kold. Efter 2 min kørsel begynder den periodisk at gå på 3 cyl især ved belastning.
    Når den så har opnået drifttemp. Så går den også på 3 cyl i tomgang..
    Altså veksler imellem at gå på 3 og 4 cyl.

Der må der være andre som har oplevet det samme..
    Som jeg tidliger skrev havde jeg en anden golf 3 med samme type motor inden denne her som gjorde nødagtigt det samme..
    Jeg nåede desværre aldrig at finde problemet inden den blev skrottet.
    Men den fik også tændspole/kabler/rotor og tændrør uden problemet blev afhjulpet

Kommentér på:
Golf 3 adz

Annonce