Golf 3 adz {{forumTopicSubject}}
Hej..
Er der andre som har oplevet eller har haft en golf 3 "adz" 1998 som har oplevet følgende problem?
Det hele startede med den nogen gange var meget svær at få liv i.. især i fugtigt vejr. Men når først den var kommet igang kørte den fint
For tiden er det nemt nok at få liv i den.. men den går på 3 cyl i tomgang varm og ved kørsel når den belastes.
Jeg har inden denne her golf også haft en anden golf 3 med samme motor som gjorde det samme,men fandt aldrig fejlen.
Jeg har skiftet "Tændrør/tændkabler/rotor/dæksel/tændspole/Temp-føler/Gummiflange til mono-point. Bundstykke i tændingslås.
Vaccumslange til forstærker er kontroleret og ok,det samme med vinkelslange på returventil.
Hvad fanden er der galt?
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
nov 2016
jan 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Freeway,Der sidder ikke ød-giver på en adz motor. Den har kun en Hall-giver i strømfordeleren til at fortælle position
nov 2016
jan 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Men har svært ved at tro det er den vej vi skal.
Motor går perfekt i tomgang når den startes kold. Efter 2 min kørsel begynder den periodisk at gå på 3 cyl især ved belastning.
Når den så har opnået drifttemp. Så går den også på 3 cyl i tomgang..
Altså veksler imellem at gå på 3 og 4 cyl.
Der må der være andre som har oplevet det samme..
Som jeg tidliger skrev havde jeg en anden golf 3 med samme type motor inden denne her som gjorde nødagtigt det samme..
Jeg nåede desværre aldrig at finde problemet inden den blev skrottet.
Men den fik også tændspole/kabler/rotor og tændrør uden problemet blev afhjulpet
Golf 3 adz