{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.385 visninger | Oprettet:

Peter J
Peter J
Tilmeldt:
8. jan 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44

MB Sprinter oliefyr {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har en Sprinter 316 cdi fra 2013, der har kørt 222.000.

Her fornylig er oliefyret begyndt at ryge. Helt vildt!! Og det stinker helt forfærdeligt..... Men ikke hver gang det kører, kun en gang i mellem ??

Hvad er der galt? Pumpe? Gløderør? Eller noget helt tredje??

Jeg har solgt bilen, men er ikke interesseret i at sælge den med fejl, så det skulle gerne laves inden levering, men jeg vil selvfølgelig heller ikke ofre mere end højst nødvendigt på den....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MB Sprinter oliefyr
  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44
    #2   10. jan 2017 Så ingen større operation, altså? Jeg ved ikke en skid om oliefyr, men det er rart at kunne pinpointe problemet på værkstedet smiley

    Røgen er blå, og ligner dårlig forbrænding....


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44
    #4   10. jan 2017 Jeg kører på værksted med det - har aldrig rodet med fyr, og gider ikke stå i lære i indkørslen i det her vejr smiley Men det er rart at kunne spare arbejdslønnen til fejlfinding smiley

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44
    #6   10. jan 2017 #5

    Forhåbentlig smiley
    Bilen er solgt og jeg vil/kan ikke ofre en hel masse de sidste 14 dage... Den skal bare grundlæggende være i orden. Men jeg kender køber, og vil ikke levere en bil der lejlighedsvis ser ud til at køre på kul...


  • #7   10. jan 2017 Kør den på at værksted med forstand og udstyr på oliefyr. Men højst sandsynlig glødestiften der er sodet til eller er dårlig.

  • #8   10. jan 2017 jeg har før reddet en ved at lade den suge rent Bell add..
    Du piller tilførsels slangen af lige før pumpen og sætter en anden slange på studsen og så bare lad den suge direkte fra flasken..
    Så giver det røgslør.. smiley
    Men er bestemt et forsøg værd..


  • #9   10. jan 2017 Mange Kloge Mennesker - MEN ingen rigtige svar fra nogen af dem !

    # 1 - brændkammeret er helt bestemt sodet til - MEN hvorfor ? ? ?

    # 2 - Blå røg = INGEN forbrænding ! men hvorfor mon (fyret drukner i brændstof)

    # 3 - der kan IKKE ligge sod i BUNDEN - fyret sidder vandret !

    # 5 - Kun Mercedes værksteder eller nogen der har tilsvarende tester kan udlæse fejl på disse fabriks monterede fyr ( ikke Eberspächer diagnose i dem ! )

    # 7 - Glødrøret er Keramisk og kan derfor IKKE sode til og skal normalt ikke skiftes da det er longlife glødrør

    Lang historie men disse fabriksmonterede fyr er kendt for at styreenheden hæver frekvensen (pumpeslagene) med tiden og så bliver brændstof mængden for stor hvilket resulterer i at fyret begynder at ryge meget sort eller mørk blåt !

    reservedele kan kun fås hos Mercedes (er låst til Mercedes hos eberspächer ) og en styreenhed hos Mercedes koster KUN 1000 Kr. mindre end et komplet udskiftningsfyr fra Mercedes så det er den foretrukne løsning af de fleste kunder der hvor jeg arbejder (Bosch Carservice))
    polobjørn


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44
    #10   10. jan 2017 #9
    Fyret bliver brugt meget, da den primært kører bykørsel, hvor motoren ikke kan blive ordentlig varm, så derfor... Men er det konstruktionen der er gal? Mine gamle biler med fyr (Ford Transit) havde aldrig den slags bøvl.
    Men kunne det være fordi de ikke havde det samme behov for tilskudsvarme???


  • #12   10. jan 2017 En måske tanketorsk fra Mercedes fordi fyret starter og stopper hver gang du starter og stopper motor - det giver MEGET korte drift perioder - på Ford Transit styres fyret af udetemperatur & kølevands temperatur samt ladning hvilket giver noget længere drift tider men det er konstruktions fejl/dårlige komponenter i styreenheden ( produceret af HALLA ) der er problemet ! vi skifter konsekvent et komplet fyr - reparerer ALDRIG på dem (kan ikke betale sig med den lille prisforskel !
    polobjørn
    polobjørn


  • #13   10. jan 2017 # 9
    Der er INGEN grydesvamp i et Eberspächer fyr !!
    det du har set det på er Webasto ! og selv om der lå sod i bunden ville fyret tænde rent alligevel sådan som det er konstrueret - jeg tror IKKE at du nogensinde har set et Eberspächer D5W-Z inden i ! ! !
    polobjørn


  • #15   10. jan 2017 Lyt til polobjørn, han er verdens mester i det hele...

  • #16   10. jan 2017 Har haft det helt samme problem med min egen sprinter 316 fra 2013. Det var ikke altid den gjorde det, men når den gjorde var det nærmest ligesom at den fik for meget brændstof. Nogle gange gik den endda selv ud.

    Jeg monterede et nyt fyr og det virker helt perfekt nu


  • #17   10. jan 2017 Hell Cat
    Tak for den STORE tiltro til mine evner - med mindre dit indlæg er sarkastisk !
    polobjørn


Kommentér på:
MB Sprinter oliefyr

Annonce