3.385 visninger
|
Oprettet:
MB Sprinter oliefyr {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har en Sprinter 316 cdi fra 2013, der har kørt 222.000.
Her fornylig er oliefyret begyndt at ryge. Helt vildt!! Og det stinker helt forfærdeligt..... Men ikke hver gang det kører, kun en gang i mellem ??
Hvad er der galt? Pumpe? Gløderør? Eller noget helt tredje??
Jeg har solgt bilen, men er ikke interesseret i at sælge den med fejl, så det skulle gerne laves inden levering, men jeg vil selvfølgelig heller ikke ofre mere end højst nødvendigt på den....
jan 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44
Røgen er blå, og ligner dårlig forbrænding....
jan 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44
jan 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44
Forhåbentlig
Bilen er solgt og jeg vil/kan ikke ofre en hel masse de sidste 14 dage... Den skal bare grundlæggende være i orden. Men jeg kender køber, og vil ikke levere en bil der lejlighedsvis ser ud til at køre på kul...
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.795
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 26 Biler: 6 Emner: 23 Svar: 617
Du piller tilførsels slangen af lige før pumpen og sætter en anden slange på studsen og så bare lad den suge direkte fra flasken..
Så giver det røgslør..
Men er bestemt et forsøg værd..
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
# 1 - brændkammeret er helt bestemt sodet til - MEN hvorfor ? ? ?
# 2 - Blå røg = INGEN forbrænding ! men hvorfor mon (fyret drukner i brændstof)
# 3 - der kan IKKE ligge sod i BUNDEN - fyret sidder vandret !
# 5 - Kun Mercedes værksteder eller nogen der har tilsvarende tester kan udlæse fejl på disse fabriks monterede fyr ( ikke Eberspächer diagnose i dem ! )
# 7 - Glødrøret er Keramisk og kan derfor IKKE sode til og skal normalt ikke skiftes da det er longlife glødrør
Lang historie men disse fabriksmonterede fyr er kendt for at styreenheden hæver frekvensen (pumpeslagene) med tiden og så bliver brændstof mængden for stor hvilket resulterer i at fyret begynder at ryge meget sort eller mørk blåt !
reservedele kan kun fås hos Mercedes (er låst til Mercedes hos eberspächer ) og en styreenhed hos Mercedes koster KUN 1000 Kr. mindre end et komplet udskiftningsfyr fra Mercedes så det er den foretrukne løsning af de fleste kunder der hvor jeg arbejder (Bosch Carservice))
polobjørn
jan 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 44
Fyret bliver brugt meget, da den primært kører bykørsel, hvor motoren ikke kan blive ordentlig varm, så derfor... Men er det konstruktionen der er gal? Mine gamle biler med fyr (Ford Transit) havde aldrig den slags bøvl.
Men kunne det være fordi de ikke havde det samme behov for tilskudsvarme???
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
polobjørn
polobjørn
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
Der er INGEN grydesvamp i et Eberspächer fyr !!
det du har set det på er Webasto ! og selv om der lå sod i bunden ville fyret tænde rent alligevel sådan som det er konstrueret - jeg tror IKKE at du nogensinde har set et Eberspächer D5W-Z inden i ! ! !
polobjørn
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.795
apr 2003
Følger: 61 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 121 Svar: 471
Jeg monterede et nyt fyr og det virker helt perfekt nu
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.398
Tak for den STORE tiltro til mine evner - med mindre dit indlæg er sarkastisk !
polobjørn
MB Sprinter oliefyr