{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Jakob M
Jakob M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Rystelser i rattet. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, har en bil der ryster i rattet, den har været ude for en skade på højre forhjul. alle dele på højre side er nye også hjul.
Mit spørgsmål er så, kan en forkert castervinkel få den til at ryste ved hastigeder over 80 ca?
- God dag til alle! :))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rystelser i rattet.
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #1   21. jan 2017 Du mangler altså nogle data om køretøjet, før du kan få et kvalificeret bud

Nu er trækaksleren vel også skiftet

• #3   21. jan 2017 har du fået afbalanseret hjulet efter uheldet?

• Jakob M
    Jakob M Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   21. jan 2017 Hvis trækakslerne var ude a balance ville det ryste under acceleration vel, Ja der er kommet ny fælg og dæk på. smiley

• #5   21. jan 2017 hvis castervinklen er for tæt på 0 kunne man godt forestille sig at det kunne være derfor da du ved acceleration mindsker vinklen en anelse og dermed risikere at ende med et "indkøbsvogn-hjul"...

• #6   21. jan 2017 Find et værksted med en vejtryksmaskine og få tjekket hjulet.

• #7   21. jan 2017 Hej
    Skadet og forskubbet hjulophæng, oval fælg eller skadet dæk.
    eller det oftest oversete: Stor bunke jord i fælgen(ene)
    MVH K

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

#8   22. jan 2017 #6
    Man skal ikke stole på vejtrykket, det er øjnene man skal stole på, men vejtrykket kan give en indikator hvis problemet ikke er synligt.
    Taler af erfaring, da jeg arbejder med det udstyr til daglig.

• #9   24. jan 2017 #8

Går ud fra, at øjnene HAR været brugt i dette tilfælde, da hjulet er nyt... Og defekter på et spritnyt dæk, er der ikke noget bedre til at finde, end en Hunter maskine. Øjnene er bedre på brugte dæk...

Har lige set et snotskævt Michelin dæk, hvor det bulede, så man kunne se det med det blotte øje uden at dreje dækket. Men vejtrykket sagde 7...

Taler af erfaring, da jeg ejer det udstyr OG arbejder på det til dagligt.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

#10   24. jan 2017 Vi bruger skam også Hunter maskiner med vejtryk til personvogn og lastvogn

Jeg vil så give dig ret i at Hunter afbalanceringen er rigtig god til at optimere dæk og fælg til at passe sammen (i de fleste tilfælde).

Kommentér på:
Rystelser i rattet.

Annonce