12.004 visninger
|
Oprettet:
Nye skiver lugter brændt {{forumTopicSubject}}
Godaften.
Var i dag til mekaniker, da min venstre bagbremse blev varmt, og jeg mistænkte det for at være en hængende bremse, eller kaliber. Sagde til ham, at han skulle undersøge det og ordne hvad der var galt, så han skiftede skiver og klodser bag på, og rensede og smurte det hele.
Her til aften kørte jeg så en tur på 20 km, og da jeg steg ud af bilen kunne jeg med det samme lugte at der lugtede meget brændt, og fælgen og bremsen var nu endnu varmere end de var inden jeg fik det lavet.
Hvad mener i så, er det ikke min mekaniker der hænger på regningen nu, hvis de nye skiver og klodser allerede er ødelagt?
Tak på forhånd
jul 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
jul 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.661
Jeg ville stå ved siden af og se hvad der var galt når han skilte det ad igen.
Hvad siger regningen og hvor meget?
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 42 Svar: 2.194
Mvh. Gert
jul 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Men man skal ikke altid påstå at det er mekanikerens skylde det hele.
Så hvis du ikke vil have en cykkel må du nok henvende dig til din mekaniker.
jul 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.661
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Du må da meget undskylde, men syntes dagligt at man ser indlæg, om hvor ringe mekanikere er, eller at det er dem der skal betale.
Vi kan jo kun gætte ud fra dine info.
Men lad os da prøve....
Du mistænker at din venstre bagbremse hænger, og hvad mon du begrunder det med.... ?
Vi kan jo prøve at gætte, men når du jo selv siger at den bliver varm, må vi bare tro på at du skriver at den hænger. ???
Jeg ville umiddelbart hvis jeg skulle lave din bil, starte med at køre en god tur i den, for at bekræfte at du har ret, (da jeg ikke kan bruge kunders formodninger til ret meget),men til og i min bekræftelse skulle gerne ligge at bilen ikke ruller frit længere, hvis en kaliber hænger. (og hvis den ikke kører frit, så ville den som reglen bremser mere og mere, da ting udvider sig i varme, og det være sig stempel i kaliber, bremseklodser, bremseskiver osv. så dette ville ultimativt blive værrer
Dertil kommer du med oplysninger om at du har kørt 27.000 km. siden du købte den og hentyder også til at din mekaniker "måske" har skiftet dem uden grund...
Igen har du en grund til at mistænke mekanikeren for urent trav.
Derimod kommer du ikke selv med opysninger til eller om at du har fået lavet regelmæssigt service på din bil siden du købte den.
Så jeg må gætte mig til at du IKKE har fået lavet service på den i løbet af de 27.000 km.
Men nu kan man jo også bare gætte sig til at hvor lang tid siden det er at du fik din nye bil.
Kan kun se at du spurgte til en byttehandel i 2015, så det er jo kun gætterier.
Fordi din bil fik nye bremser for 27.000 km. siden er vel ikke ensbetydende med at de er nye over det hele, foreksempel at skiver, klodser,. kalibere, håndbremsekabler, og ikke mindst bremsvæske der er skiftet, og bremseslanger osv.
Men hvis din mekanikere har valgt at skifte klodser og skiver idag, på Dine formodninger, så er det vel det, og hvis mekanikeren presser eller drejer dine kalibere ind fordi han montere nyt, så ville man hvis man kalder sig mekaniker, altid tjekke om det hele kører fint og let ind, og gør det ikke det så skifter man jo til nyt. (ikke noget med at reparer en kaliber, da det bare er at pisse i bukserne for at holde varmen.)
At nogen mener at han ikke har prøvekørt bilen bagefter, er jo en ting, men hvis man har udskiftet bremser og serviceret dem, og de kører frit og nemt i luften (på liften), så vender man lige en kort tur i den, og ikke mere, da det jo er det du har bedt ham om at tjekke i forhold til dit problem (varme bremser)
Jeg har selv mødt flere biler og kunder der mente at den var galt med deres bremser, men at fejlen lå i at et leje var færdig, og at de ikke havde øre for at deres bil fejlede noget, Men som gjorde at det hele blev lidt eller meget varmt, endda så meget at kaliber var ødelagt, eller abs. ring ved/på/i lejet var smeltet i stykker.
Men det er jo ikke andet for at du må tage en snak med din mekaniker i morgen, og måske bede ham at afhente bilen hos dig, så der ikke bliver ødelagt mere end nødvendigt, og at det er for risikabelt at køre en meter mere i bilen.
Om mekanikeren er til at snakke med er jo en anden ting, men ofte har de da ikke noget imod at betale nye klodser eller skiver hvis det bliver nødvendigt, men at du jo nok må betale det der evt. er i stykker, ud over de ting der er skiftet, og selvfølgelig er det jo dig der betaler de øvrige dele og evt. timeløn.
Grunden til at jeg skrev det med cyklen, er nok fordi at som jeg skrev så er det lidt trættende at folk altid pr. definition giver mekanikeren skylden for at have ødelagt deres bil osv. og at det er dem der skal betale.
Og når de så spørger herinde, så mangler der en hel del info, når man nu selv har oprettet et indlæg, så kan vi andre vel også svare som vi lyster, uden at man skal smutte ud at deres indlæg.. .-/
Håber du forstår det lidt nu, men må da håbe at du finder en løsning på dit problem, og taler pænt til mekanikeren, hvis du vil have en forhåbning om at han vil hjælpe dig videre.
jul 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
Buggi - orker ikke at svare på det hele, da jeg skriver fra tlf nu men beklager hvis jeg var lidt for hurtig til at skrive mit oplæg, var bare frustreret efter en dyr regning, og lortet så efterfølgene ikke er i orden og har før oplevet mekanikere fuske med deres arbejde, så stoler desværre ikke på alle. Men bilen har løbende været til service, er ikke helt dum, selvom jeg ikke er mekaniker.
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 42 Svar: 2.622
med montering af nye hjul( dine egne, eller nogen du købte i forb med rep??), afbalencering, 80-100kr pr hjul. sporing 800kr og 4 nye tændrør til 135 stk, 1/2 time til mont så ialt ca 22-2500kr. samt de nye skiver og klodser bagpå. Så syns prisen er helt fair.
Det kan ske stempel i caliber har rust på som kommer i klemme når man presser dem ind, og de dermed hænger, efter skift af nye bremser, men når du kommer med kundeklagen om de hænger, så burde han have fanget det ved udskiftning.
maj 2016
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 7
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Slet ikke hvis han ikke bagefter koerer en ordentlig tur for at finde ud af om problemet stadig er der.
Sjusk...
jul 2010
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
Men fik i dag at vide, at det bare har været fordi at der på nye bremser sidder en belægning, som ved den første tur, kan afgive varme og en kraftig lugt, og i dag kører det som det skal, så det er heldigvis i orden Synes bare ikke, at jeg kunne finde noget om det på nettet nogen steder.
jun 2014
Følger: 42 Følgere: 49 Biler: 5 Emner: 25 Svar: 293
Det lugter, og kan osse godt ryge en anelse
maj 2016
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 7
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Korrekt....
Men derimod til ts, så spurgte du til venstre bagbremse, og skrev at den blev varm, inden du kørte på værksted.
Nu fik du en forklaring fra værkstedet, og den åd du...
Du kommer stadig ikke med ordentlig info, til dit eget spørgsmål.
For som du har skrevet det, så er det venstre hjul der blev varm, og efter din forklaring har du ikke på noget tidspunkt skrevet at det er i begge sider, så ud fra det har du fejlinformeret, eller mekanikeren har fejlinformeret dig.
Men nok om det, syntes bare stadig at du var for hurtigt ude med kniven..
Og til info så skulle begge bremser gerne blive lidt lune, men ikke decideret varme.
Da en bil normalt ikke bremser så meget på baghjulene som på forhjullene.
I #11 skriver du at at bilen har været til løbende service, så underligt at du så har "hængende" og "varme" bremser, for det vil normalt ikke ske ved normal brug, hvis bremser bliver tilset jævnligt.
Og ikke mindst hvis den fik nye bremser på da du købte den...
Men fred være med det, du orkede jo heller ikke svare skrev du i #11 så det er fint nok, vi kan jo ikke bruge det til noget alligevel....
Jeg har osgå haft kunder der kommer med bremser der "lige" startede med at skurre igår eller blive varme eller det ryger fra hjulene.
Men man kan bare se at de mindst har kørt med nedslidte bremser i flere uger.
Men sådan er alle jo så forskellige...
Men tilykke med at coatingen giver mere varme, end mod rent jern...
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.661
maj 2016
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 7
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.661
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.687
Det maling der er ved bremsefladen bliver slidt efter 1-3 opbremsninger burde være køret af før kunden for bilen da bremse evnen er meget nedsat..
Nye skiver lugter brændt