opel manta motor alternativ {{forumTopicSubject}}
Jeg har en manta b cc 1.8s 90hk/143nm
Som jeg skal i gang med at renovere 100% original, men jeg er lidt træt af den karburator..
Så tænker at jeg gerne vil have nogle indsprøjtning i stedet.
Hvad er jeres holdning til at smide mere moderne motor i.
Når resten af bilen skal stå som da den kom ud af fabrikken.
Det meste oplagte ville være c20xe fra kadett/astra/vectra
150hk og 192nm.
Men synes ikke rigtig det er til at finde nogle komplette og med boks mere.
Så har jeg været ved at kigge lidt på a14net fra astra j.
Det er jo en lille sød 1.4 liters turbo motor med 140hk og 200nm.
Jeg kan se at i en astra j køre den knap 17km pr liter, ville det kunne lade sig gøre i en manta.
Jeg kan heller lige finde ud af om motoren passer på 1.8 gearkassen.
Men den store ulempe ved både c20xe og a14net at der skal betales afgift, som jeg ikke lige har lyst til.
Jeg har været kigge lidt på muligheder for at slippe for afgiften.
90hk plus 20% = 108hk.
Hvis jeg tag en c18nz 90hk/145 fra astra/vectra
Så har jeg fordelen ved at bilen har stort set samme ydelse som standart. Derved er bilen meget tæt på at være original.
Så er der også en x16xe med 105hk/150nm fra bla. corsa.
Den holder sig lige inden for grænsen, men passer den på 1.8s gearkassen.
Findes der en liste over hvad motor man kan parre med 1.8s gearkassen.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Det er usikkert hvor vidt du skal betale afgift for det da bilen ikke er født med sådan en motor og derfor kan der ikke blive tale om identitetsskifte. Men den må du tage med SKAT.
Jeg ville overveje en 2,2 ecotec motor fra en Omega B (Y22XE) fordi den er meget nyere end kadett / astra / calibra 16V maskinen (c20xe). Den gamle 16V er jo efterhånden tæt på at være 30 år gammel, Y22XE kan du finde helt op til årgang 2003.
Hvis du ikke vil betale afgift så vil jeg anbefale dig at tune på den originale i stedet, hvis bilen er fra før 84 kan du tune den originale motor lige så tosset du vil uden at betale afgift af det. Dvs knastaksel, dobbelte webere, bearbejdet topstykke, højere kompression, bananmanifold og så har du nemt 150hk.
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
jan 2010
Følger: 46 Følgere: 1086 Biler: 18 Emner: 90 Svar: 814
Kadett e gsi motor.. ohc
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Jeg har en 20seh 130hk til at stå på hylden.
Kan jeg smide den i så sådan uden videre.
Jeg troede det var 20% der var grænsen der gælder ved motor ombygning.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
Er det en bil du har tænkt dig at bruge til mere end blot hygge, forstår jeg dog godt ønsket. Men er det kun til lejlighedsvis hyggekørsel så skal det da være en motortype bilen er født med og allerhelst bilens originale motor. Desværre ikke så mange råd at give, men jeg forstod på din formulering at holdninger også var velkomne. Ellers håber jeg bare du får størst mulig fornøjelse af din fine Manta.
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2003
Følger: 228 Følgere: 1870 Biler: 11 Emner: 529 Svar: 12.355
Du får lidt flere HK og så er der ingen ballade med et motornummer som ikke må ligge i bilen
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
det er vist ikke lovlig at gøre da den er efter 84
feb 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 148
Men det nemmeste er nok bare og smide indsprøjtning på den du har.. kan ikke se det skulle gi nogen problemer
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Iøvrigt kan jeg sagtens forstå du gerne vil have karburatoren væk, de Varajet2 karburatorer er det arveste gang lort og kan kun bruges til omsmeltning til stegepander. Det er virkelig en crappy karburator.
Hvis du skifter motor skal du som udgangspunkt betale afgift. Hvis du tuner på den originale motor skal du ikke betale afgift medmindre du laver konstruktive ændringer på motoren dvs ændrer volumen, slaglængde, borer den op, 16v top osv.
Der er to 20% regler. Den i synshallen og den hos SKAT. Den hos synshallen er ikke noget problem da du må have 150hk i din bil jf min forrige post.
Den ved skat gør at du ikke må skifte motor så er det en overskridelse af 20% og så skal du betale afgift. Men du må tune den originale motor uden at skulle betale afgift.
De kan med stor sandsynlighed ikke se om det er en 2,0 eller 1,8 du har i din bil da motorerne er 100% identiske.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Man kunne få et weber ombygningssæt engang med en adapterplade men det skal man være mere end almindelig heldig for at finde i dag..
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Alternativet er et sæt 40mm dobbelte
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
jeg vil af med dem karburator. jeg har selv renoveret en og bilen kørte da bedre men synes det er noget høg at køre med. jeg har været ude i noget mc spjæld huse og andet motor styringen. men det kan jo jo heller ikke til at gøre lovlig. c18nz synes jeg selv ville være det bedste valg. da den passer jo mest til bilen standard trim og jeg skal ikke betale afgift. men på den anden side ville jeg jo gerne have flere hk og mm i den. da det ville give lidt mere køre glæde.
kunne man enlig få 1.8gt med recaro kabine.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Jeg ville også tune på den originale. Skarp knast eller andet topstykke som nævnt, lave en EDIS4 tænding eventuelt og så smide 2 x dobbelte webere på den og et bananskrald og 2,5" gr A udstødning. De skal synkroniseres ca 2 gange om året, men det er nemt at gøre selv og tager kun 5 minutter.
Som sagt sådan en 1,8 kan nemt levere 150hk.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Men mine kort er stadig lidt åbne for den Y22XE er meget fristene da 144kh/203nm ville passe godt til manta.
Men hvis jeg ligger en Y22XE i, hvad med resten af bilen. Bilen er brun ude og inde.
Skal den forblive sådan eller kan man tillade sig af bygge den om.
Male den den en anden original. Sætte en anden kabine. hvad med fælge, runde en firkantet lygter. under spole eller ej standart kofanger bag eller irmscher.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Jeg ville ikke være bange for at modificere den, men jeg ville gøre det ultra nænsomt, og bruge så mange originale dele som muligt.
De dobbelt runde forlygter findes i flere varianter, og dem med indvendig stålramme kan man montere E30 DE linser i
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Den her var i et FLASH blad for mange år siden og den var jeg temmelig forelsket i.
Han har taget den originale GSi frontspoiler og skåret underdelen af så blinklysene stadig sidder i kofangerens nederste del. Så har han monteret en original GTE frontspoiler, fået lavet lidt retrogæller (louvres) i motorhjelmen, en GSI / i200 hækspoiler og en original GSi bagkofanger med nummerpladeholder.
I min optik er det helt genialt, og det er det folk vil have hvis vi kigger på værdi. Kan man kombinere det look med moderne teknologi i din 1,8´er måske med en NZ eller en 16v maskine af en slags med 5 gear osv moderne bremser m.m. ville det være noget der altsammen øgede værdien.
Den brune kabine ville jeg skille mig af med, og jeg ville holde kabinen på et minimum, altså lidt racer- stil i kabinen men på den classy måde, ikke alu-dørk plade over alt . Det har aldrig været pænt.
Men det er smag og behag selvfølgelig
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Det er bare det at min er komplet, har kørt knap 140.000km fra ny.
Kabinen fejler intet, udover det lille slid hul på føre sædet og enkel hul dør beklædning. der er ikke engang skåret ud til højtaler nogle steder.
Jeg har alt kabine dele fra 1978 GTE cc'er jeg hugget op for mange år siden.
Den har desværre huller i hat hyllen og dørbeklædning til højttaler.
Kan jo vælge at sætte nogle nye højttaler i.
Jeg har tænkt en del gange på at smide det i. sort himmel. CNC dreje gearknop og håndbremse.
Sådan en rat,
http://i.ebayimg.com/images/g/qKUAAOSwdIFX19A0/s-l1600.jpg
Udvendig i en farve der liner denne. sorte låselister ved ruder og uden dørlister. Jern kofanger eller opkortet GSI frontkofanger og irmscher bagkofanger med nr plade indsats
http://www.motorstown.com/images/opel-mancona-04.jpg
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Jeg kunne godt lid den røde jeg havde engang.
Men kan også godt lid denne farve.
http://c7.alamy.com/comp/BCYGC2/opel-manta-sports-car-cornering-fast-BCYGC2.jpg
Men helt standart i rød med runde lygter er fint
https://c1.staticflickr.com/2/1535/25916424340_075bb9f73c_b.jpg
Med andre fælge.
https://images.cdn.circlesix.co/image/1/700/0/uploads/posts/2015/08/541236fe-d015-47a9-b572-51e66d46679f.jpg
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Så det ville være noget skade at male den det.
Har et sæt letter slidte recaro. dem kunne man jo bare smide en gang læder på. men så er man bare ude i det igen, rød bil og fuld sort kabine ville være fed. arg, det er træls sådan noget bil projekt.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Men hvis man holder den kniv skab. nogle ekstra lag lak.
Sænket alt hvad den kan. tysker 9x16 fælge. ikke borbet a
Runde lygter. irmscher bagkofanger mellem plade imellem baglygter.
Underspoile og standart sideskørter. hvide blink foran og på skærm under knæk. baglygter skal bare let mørk tonet klarlak.
2" udstødning.
Kabinen helt standart. men en anden rat og gearknop. evt læder recaro der passer med farven i resten af kabinen.
tror altså den godt kunne komme til at spille sammen.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Jeg synes også udvendig skal det holdes på et meget minimum.
Dem ting jeg vil montere er jo nærmest kun noget man også kunne købe den gang den var ny.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.575
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Jeg er kommet undervogns dele.
Er er nogle der har prøvet at køre med PU bøsninger. eller skal jeg sætte nye standarte i igen.
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
hvis man vælger at tune sådan en.
hvis jeg sætter spjæld huse på og lamda og kat og programbar styring. hvordan bygger jeg resten af motoren op. hvor skarp knast, hvor store spjæld. ventiler. olie køler. hvad skal der til. for bygger det perfekte 1.8 suge motor.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Hvad angår tuning af sådan en 1,8 har jeg aldrig gjort ret meget i OHC maskinerne. Men hvis du får bearbejdet topstykke, skarp knast, forhøjet kompression osv i den ville jeg smække et sæt 45mm weber eller dellorto på den, og få dem kørt ind ved en prof. Jeg kan godt sende dig et basis setup på en standardmotor, men når du begynder at pille ved den med knast osv så er det lidt mere sort magi, og så skal den dyses ind på rullefeldt.
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Spjældhusene i sig selv er billigere end karbs, eks Jenvey.
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Jeg tænker også megasquirt.
Tænding. Edis 4. hvad er det. kan man tag det fra opel vectra c x20xel eller.
45mm weber. er det samme størrelse i spjældhuse. kan man evt tag nogle mc spjæld.
Knast hvor skarp? 280 eller 300? bilen skal jo være brugbar.
forhøjet kompression, hvordan udregner man hvor meget man skal få høvlet af toppen.
bearbejdet topstykke. Er det portning, flow test, større ventiler
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Webere giver mere fordi de ikke er begrænset af noget elektronik og de holder ikke igen. Det er ren mekanik og de yder bare alt hvad de kan. Der er mange der siger at spjældhuse giver mere men det passer ikke.
EDIS4 er et Ford system fra Motorcraft. Sidder på gamle Escort´er, Sierra osv, men kan købes løst med takthjul osv.
Glem alt om motorcykeldele, køb et sæt jenvey eller andet de koster ikke ret meget.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Hvad kompression angår så kan ham der skal ordne det hjælpe på den konto. Kompression bør være omkring 10-11 stykker : 1
Og så få et alu svinghjul på med det samme.
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Men jeg vil kigge lidt på det.
tunet 18s ohc 8v ville også være fed nok.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Nå men det sat til side så koster Jenvey lige under 4K for et sæt spritnye (det er hvad en enkelt ny weber koster) og Dbilas koster ca det halve. Nu er jeg ikke den store fan af Dbilas, men lige den del skulle de vist have styr på, bare lad være med at købe deres manifolde de stinker fandme..
Men selvfølgelig er det ikke gratis, den motor kommer nemt til at stå dig i 15.000 når du er færdig og den er kørt ind 100%.
Men så (og det er et skud i luften) vil jeg også mene at du bør ligge omkring de 170-80hk uden problemer (ca 100hk pr liter motorvolumen)
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
det er ikke taget ud af den blå luft ring til en proff tuner så vil han fortælle dig reglerne
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Det har INTET at gøre med en programmerbar motorstyring. ALLE biler i dag har jo programmerbar motorstyring, og selv min gamle Vectra kan jeg køre ind og få ODB tunet til 20%.
Gider ikke diskutere det med dig, hvis du har valgt bare at betale uden at stille spørgsmål til tingene er det virkeligt dit problem.
http://www.dbilas-shop.com/Products/Throttle-bodies-Accessories/45mm/Throttle-bodies-45-mm-Diameter-45mm-Leight-110mm-with-Flange-with-Drill-holes::1731.html
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
nu var det jenvey vi skrev om og kursen er en anden end da jeg købte
det link her er så kun selve husene der skal også dysser og træk og regulator til + luft filtere
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Alt i alt får jeg det til 6750.- kr hvis man vel at mærke vælger at sætte nyt i over alt.
Man kan så trække 2000.- kr fra den pris hvis man bruger Dbilas i stedet..
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Når man sidder og kigger på spjældhuse der fra.
hvad er forskel på 91 og 118mm ud over længden.
Er der ikke noget med jo længer indsugningen er jo mere moment eller ?
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Findes der nogle gode sidder på nettet med info om det her NA tunning.
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
tak
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Det jeg leder mest efter nu info om hvordan man tuner på suge motor, ikke så meget hvor jeg køber stumperne.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Jeg har fået rigtig meget ud af at læse den her : https://www.amazon.com/Build-Power-Dellorto-Carburettors-SpeedPro/dp/1903706750
Der er flere bøger i serien også omkring tuning generelt.
En anden hjemmeside dog mest til BMW er også rigtig god de har mange gode artikler:
http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/JF-Tech/BMW_E30_3_Series_Ignition_System_Tune.htm
Den her er også god: http://www.cartuningtips.com/engine-tuning
Og så var der engang noget der hed opetuners kan se siden stadig eksisterer men ved ikke hvor meget der er gang i derinde mere. Det var satme ellers et godt sted ..
http://users.telenet.be/jov/opeltuners/
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
http://www.cartuningtips.com/engine-tuning
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Er 45mm bare sådan all round størrelse eller.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Det gør sig MEGET gældende på webere hvor indsnævringen (40mm karbs er ikke 40mm men er 40mm huse, typisk har man på en 2 liters motor 36mm venturier i altså flaskehalse). Min bror byggede en 2,2 engang med 45mm på og 42mm venturier. Den var hæftig over 4000rpm men lavede intet under 2500rpm.
Det samme gør sig gældende med spjældhuse, men fordi de er styret af en computer kan man gå op i størrelse (karbs fungerer udelukkende via flow hvor spjælde jo er med indsprøjtningsdyser der forstøver benz).
Hvis du skal have spjælde på ville jeg tage 45mm. 50mm tror jeg bliver for stort, forstået på den måde at den ikke vil gide at lave noget ved lave omdrejninger..
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
findes der nogle sider der har en god beskrivelse om det.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
maj 2016
Følger: 11 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 67
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
jeg har siddet og læst på lidt engelsk sidder her til aften. på en Ford 2.0 zetec bruger de gsxr 600 spjæld huse. de er 38mm og Maks kan lave 190hk på en 2.0 zetec (127hk standart) der må selvfølgelig være lavet andet ved motoren end bare at sætte spjældhuse på.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
En bananmanifold og en god grA udstødning. Så er du dælme langt.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
manta c20xe banan som jeg svejser en ohc flance på.
2.5 gruppe A med 200 cel sports kat.
gsxr 1000 spjælde (44mm) med 300 cc/m dysser og 110mm tragte og strømpe filter.
programbar motorstyring.
285 knast med 12.15mm løft.
10:1 komp forhold.
prof flowring af top. hvis prisen er rigtig.
afblancer krumtap
lettet svinghjul og sport kobling.
nye lejer. pakninger, vandpumpe. olie pumpe. tandrem. tændrør. tændkabler. stempel ringe.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 695
Tænker, find en anden synsmand.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Jeg regner med at høvlet lidt af toppen og renovere resten. banan og 2.5" udstødning. kedelig ja. men jeg får en godt kørende bil og stort set original bil, med ca samme effekt som standart. Det bedste af det hele er jeg fri for det alm karburator skidt.
Så når der er penge til det igen kommer 18s op i en stander og bygget på bedst mulig måde.
mange tak for alle svarene.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Det er nemlig det.
Jeg har kørt et stykke tid ,med en 1.8s for mange år side.
Den lave gearing og forholdt vis lette bil gør at det faktisk går rimelig der ud af. ved godt det ikke er noget raket, men det går.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Lyder som en plan at bygge den gamle motor op.
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Hvis du porter topstykket for meget så risikerer du også en motor der ikke gider lave noget ved små omdrejninger.
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Hvis jeg skal op i den størrelse hul på weber eller dellorto skal man have 50mm huse for at bruge 46mm venturi´er og det er mega gigant overkill på en 1,8 motor...
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
jeg skal vel lave så kort manifold som mulig og så justere momentet i bunden af omdrejninger med længden af tragtene.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
På en M20 som i min BMW er en weber/dellorto manifold kun 30mm lang
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
Men projektet forsætter i fotoalbum og på http://forums.mantaclub.org
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Hvad med sådan overall tema, bliver det ala GTE eller ?
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
tænker det kunne passe godt sammen.
peugeot 308 sw moka grey
http://img01cv.c.yimg.jp/ycv/event/article/5/1110/22_w640.jpg
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 9
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
opel manta motor alternativ