{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.540 visninger | Oprettet:

Frederik M
Frederik M
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19

Udskiftning af toppakning. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har en Corsa OPC fra 07 der trænger til ny toppakning. er der nogen der har en ide om hvad det ville koste?

Den sveder lidt.

evt. nogen der kunne være behjælpelig hvis den ikke skulle på værksted.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af toppakning.
  • #1   31. jan 2017 jamen det kommer jo an på hvad der er gået vis toppen er flækket så skal du jo finde et helt andet topstykket og få det planet af men vis det er i orden så er det jo nok bare og få det planet af og ny toppakningen plus slibe sæt og stræk bolte så det løber jo nemt op i 2000kr bare i stumper og slibning af toppen det vis toppen ikke har taget skade og er flækket

• #2   31. jan 2017 Den sveder lidt ?

Hvordan kan du se den sveder mellem blokken og topstykket ?

• #3   31. jan 2017 bruger den vand ? eller olie ? for vis den sveder lidt har du tjekket om det ikke bare er topdækselpakningen der er utæt det sker jo på de fleste biler når de har kørt nogen km og den koster jo kun omkring 100kr plus minus lidt og er rimlig nem at skiftet

• Frederik M
    Frederik M Tilmeldt:
    dec 2016

#4   31. jan 2017 Hej Mirza.

Det er bare det jeg har fået at vide at var problemet, jeg er dog ikke meget teknisk orienteret ud over det smiley

Kan også være ventil pakningen

• Frederik M
    Frederik M Tilmeldt:
    dec 2016

#5   31. jan 2017 Freeway Den bruger ingen vand eller olie ud over det normale.

• #6   31. jan 2017 Sveder den mellem blog og topstykket, eller mellem topstykke og ventildækselpakningen, evt et billede ?

• #8   31. jan 2017 vis det var mig ville jeg give den den motorvask med motorrens (oliefjerner) så den er helt ren så kan du se hvor det kommer fra om det er toppakningen eller topdækselpakningen der er utæt så du sikker

• #9   31. jan 2017 Er ikke helt sikker, men mener da sådan en djævel køre med kæde og ikke tandrem. Så hvis du går den vej, er jeg sikker på det bliver en dyr fornøjelse. Specielt hvis du ikke selv kan lave det.

Prøv evt og kør forbi et andet værksted, end dem der har dømt toppakningen. Det er ikke alle værksteder der er helt ærlige smiley

• Frederik M
    Frederik M Tilmeldt:
    dec 2016

#10   31. jan 2017 Den er med Rem smiley

• #11   31. jan 2017 Fair nok, det ændre selvfølgelig prisen smiley

• #13   31. jan 2017 Chris tror ikke du ved hvad du snakker om smiley der måles CO2. men den måling kan man kun bruge vis der mistænke om en utæt ved ved forbrænding kammeret som ikke er tilfældet ?? men som de andre skriver vask motoren godt af og kør en godt tur og så tjek igen ?? for ventil dæksel pakning eller pakdåse er en del billigere at lave en toppakning ??

• #15   31. jan 2017 Hvor i landet?

Kommentér på:
Udskiftning af toppakning.

Annonce