{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.600 visninger | Oprettet:

Racer bremseskiver omløbsretning ??? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra et klogt hoved om der egentlig generelt er omløbsretning på racer skiver, eller om det er fuldstændig ligegyldigt hvilken side de monteres i?

Jeg har hørt både det ene og det andet så hører helst fra dem som VED og ikke dem som tror :-).

Se på det fiktive billede. ( glem alt om at der står for og bag )

I mit hoved skal bremseskive

NR. 1 skal sidde i bilens højre side ( omløbsretning HØJRE om / MED uret )

NR. 2 skal sidde i bilens venstre side ( omløbsretning VENSTRE om / MOD uret )

Er jeg forkert på den eller er i enige og hvorfor mener du bremseskiver skal vende den vej du mener???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Racer bremseskiver omløbsretning ???
  • #1   6. feb 2017 Enig, men ikke expert...

• #2   6. feb 2017 Det har ikke det store at sige med de bageste skiver med mindre de er ventilerede ligesom de forreste er.

På de forreste som er ventilerede der er det faktisk lamellerne mellem skiverne der bestemmer om de skal på den ene eller den anden vej. På nogen ventilerede skiver, der er lamellerne lige (der har det heller ikke den store betydning hvad vej skiverne drejer). Det er har det derimod hvis lamellerne er skrå, da de har med køling af skiven at gøre

det er i hvert fald hvad jeg tidligere har lært om sådanne type skiver.

• #3   6. feb 2017 Lige et par billeder af hvad jeg mener med skrå og lige lameller

Disse er skrå, og skal være med kørsels retning

profilbillede
  • #4   6. feb 2017 lige lameller

profilbillede
  • #5   6. feb 2017 Sådan her vender de på Audi'en, det er forhjulet i førersiden:

profilbillede
  • #6   6. feb 2017 huller og riller bestemmer ikke retningen. de er der ikke for at køle, men for at lede gasser væk. og der er det ligemeget hvilken retning de bliver ført. bare det er væk fra klodsen, hvilket sker uanset retning når skriver drejer rundt.

• #7   6. feb 2017 Ville også mene at det er lige gyldigt hvilken vej de vender men det ser dog mest rigtigt ud som på Carstens Audi RS.
    I så fald hvis ER omløbsretning på skiverne går jeg da ud fra at fabrikanten gør én opmærksom på det på produktet præcis ligesom på eks. mange vinterdæk.

• #8   6. feb 2017 Jeg har lige talt med en reservedels mand fra FTZ.

En Audi RS5 fra 2012 kan man eks. sætte disse BREMBO skiver på og på dem er der IKKE omløbsretning ( dem som vidst på billedet )........MEN det forekommer at nogle skiver kan være retningsbestemte, og hvis de er det så bliver de hos FTZ solgt med hver sit varenr. til den enkelte side.

Hvis omløbsretningen er lige gyldig kommer skiverne i samme kasse forklarer han.

profilbillede
  • #9   6. feb 2017 Mine ser sådan her ud. Men det har ingen betydning om de køre indefra ud eller omvendt..

profilbillede
  • #10   6. feb 2017 Præcis Thomas. Ved du tilfældigvis hvilket fabrikat dine skiver er?

Kommentér på:
Racer bremseskiver omløbsretning ???

Annonce