{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.776 visninger | Oprettet:

banke sensor bypass/delete - andre forslag? {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen.

jeg har en opel astra f 1.6 8v 75 hk fra 1996 som jeg bruger som daily driver til job.

den har et problem med at den skriver en fejl og motorlampen lyser, har tjekket fejlkoden og det er en bankesensor.

har prøvet med at sætte en gummi skive mellem, en messing skive fiber skive, stadig samme problem. har os prøvet med en ny sensor og det hjalp ikke.

motoren starter og køre fint, slet ingen problemer der, når den skriver fejlen er når jeg køre 90 i 5 gear, næsten altid der problemet opstår, når man køre i længere tid med konstant gas ved samme fart skriver den en fejl. hvis jeg så slukket bilen og tænder igen og fortsætter med at køre, bare i 4 gear så skriver den ingen fejl.

bilen har lige fået olie skift og skiftet tandrem og ved det hele bare spiller.

mit spørgsmål går så ud på om man kan klippe ledningen over til den gamle sensor og så smide en modstand i så den ikke skriver fejlen mere, da bilen køre som bilen nu engang skal gøre, og når den skriver fejlen så går motoren rent ud sagt af helvede til (ja ved godt hvad banken sensorens funktion er og at det er dumt at fjerne den)
men hvilken type modstand skal jeg sætte i ?

er åben for andre forslag, men ved det ikke er banke sensorens skyld, har os tjekket for løse bolter og det er ikke en hydraulisk løfter der hænger.

(obs på billedet er til en anden bil, hvor der er sat 1 mega ohm modstand i mellem, men det er bare ikke til en astra)

mvh
//zimmermann

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  banke sensor bypass/delete - andre forslag?
Kommentér på:
banke sensor bypass/delete - andre forslag?

Annonce