{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.212 visninger | Oprettet:

Flytte side airbags til nye sæder {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har prøvet at afmontere en side airbag fra et sæde, og flytte over i et andet?

Har kig på en original læderkabine til min TT, men den leveres uden airbags, og min tanke er at flytte dem fra min nuværende kabine over i den nye.

Kan ikke finde noget på nettet om det!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytte side airbags til nye sæder
  • #1   16. feb 2017 Det kan man ikke bare lige sådan, selv et læder sæde er lavet så airbaggen kan springe ud igennem den.
    Så skal du have læder i, skal du finde en kabine med airbag i sædet.


  • #2   16. feb 2017 Gad vide hvordan de så har fjernet dem fra den kabine jeg har set på!!

  • #3   16. feb 2017 Ahha, så de har fjernet dem?, jeg har læst det som en kabine uden airbag, altså hvor de aldrig har været.
    Hvis de har været der en gang, så er det vel bare af med betrækket, i med airbaggen og samle igen smiley
    Sidst jeg havde sædeovertrækket af en bil, var for sædevarme, men der havde jeg sådan en spidstang der kunne holde på en halvmåne man satte betrækket fast med igen, for dem klippede man over ved demontering


  • #4   16. feb 2017 Ok, jeg må se på det. Tager chancen, ellers kan den nok sælges igen smiley

  • #5   16. feb 2017 Altså du burde nemt kunne mærke hullet hvor airbaggen har siddet, men undre man over man har taget dem ud til at starte med, for vil man ikke have dem aktive kan man jo lade værd med at slå dem til, hvilket er langt nemmere en at fjerne dem.

    For som sagt, er det en kabine hvor de aldrig har været kan man ikke monterer dem korrekt igen smiley


  • #6   16. feb 2017 Det er fra et firma der beskæftiger sig med at videresælge bildele, kabiner mm. Så kan forestille mig at det er for at undgå uheld, samt at en airbag er betragtet som farligt gods ved fragt.

  • Patrick B M
    Patrick B M Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 2 Svar: 6
    #7   16. feb 2017 Du skal skille ryg og bund fra hinanden og ellers bare trække betrækket af sæde ryggen og tag airbaggen ud og flytte over i det nye sæde. Og som R. B skriver skal du ved afmontering klippe de "clips" over som holder betrækket og ved montering er der specielle "clips/klemmer" og værktøj til det smiley bare søg "tang til montering af sædebetræk" på google, det er den du skal bruge smiley

Kommentér på:
Flytte side airbags til nye sæder

Annonce