grundinstilling lupo 3l {{forumTopicSubject}}
Hej. har en lupo 3l. der var lidt utæt for hydraulikolie. Efter at have fundet fejlen og fikset det hvor jeg har haft gangsteller og hydraulikenhed afmonteret.
Mit problem er så at efter alt dette og at jeg har udluftet systemet med det rigtige olie og kører en grundinstilling får jeg rtfm 12.
Har justeret gangsteller stangen med tænding på og gearvælger i netural,
kontrolleret at værdi for kobling er på 1.95v i lukket og 3.93v i åben
har lader på og den kører hele indlæringen igennem 2 gange før den kommer med fejl rtfm12.
har afprøvet med at justere gangsteller stangen i "adjust" fasen i trip position men uden held.
Den har fået ny kobling samt, tryk kugle og gangsteller stang for ca 2 måneder siden.
nogen der har en ide om hva faan det kan skyldes?
PS. bruger VCDS 16,8,3
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.448
Grunden til jeg spørger er at jeg på et tidspunkt havde en Audi A2 3L og ville køre en grundindstilling hvilket ikke kunne lade sig gøre nok fordi min kun lå på 0,5-0,6V (alt for lidt ifg. data) men justerede jeg den over ca. 0,8 ville den ikke noget som helst, så justerede den tilbage på de 0,6V igen og den har kørt fint med det de sidste 20.000km (tror koblingen er slidt, og jeg derfor ikke kunne juster den til +1,80V men virkede altså her med langt mindre Volt kunne dog ikke gennemføre en grundjustering, men heller ikke nødvendigt da det virkede fint som det var indstillet
jan 2005
der er en del der inde der er "eksperter" på den gear system og som sikkert kan hjælpe dig.
Men var spændingen som du har justeret til 1,95V mindre før ? så prøv lige at sætte den tilbage igen og se om det løser dit problem.
okt 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 5 Emner: 4 Svar: 75
jan 2005
feb 2017
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
men har fundet fejlen efter længere frustration.
der er 4 stik på gangstelleren. og efter det første øjekast mente jeg ikke at de kunne side forkert. men nu er jeg jo kun menneske og derfor laver jeg fejl. efter flere programmeringer og bytten på stik kunne jeg så se at den ikke aktiverede bakgear mellem punkt 5-8. efter lidt fiflen med stik gik det smurt.
jan 2005
feb 2017
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
Efter grundinstilling og creep justeret. så kører den selvfølgeligt fint og skifter op i gear. men vil fandme ikke skifte ned.
når den så går i stå fordi at neutral heller ikke har en effekt. så skal jeg slå tænding fra. tænding til. kører igennem alle gearpositioner samt trip og så tænding fra og starte den .
selv i manuel så vil den skifte op men ikke ned.
jan 2005
grundinstilling lupo 3l