{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.124 visninger | Oprettet:

jesper G
jesper G
Tilmeldt:
16. feb 2017
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2

grundinstilling lupo 3l {{forumTopicSubject}}

Hej. har en lupo 3l. der var lidt utæt for hydraulikolie. Efter at have fundet fejlen og fikset det hvor jeg har haft gangsteller og hydraulikenhed afmonteret.

Mit problem er så at efter alt dette og at jeg har udluftet systemet med det rigtige olie og kører en grundinstilling får jeg rtfm 12.

Har justeret gangsteller stangen med tænding på og gearvælger i netural,
kontrolleret at værdi for kobling er på 1.95v i lukket og 3.93v i åben

har lader på og den kører hele indlæringen igennem 2 gange før den kommer med fejl rtfm12.

har afprøvet med at justere gangsteller stangen i "adjust" fasen i trip position men uden held.

Den har fået ny kobling samt, tryk kugle og gangsteller stang for ca 2 måneder siden.

nogen der har en ide om hva faan det kan skyldes?

PS. bruger VCDS 16,8,3


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  grundinstilling lupo 3l
  • #1   16. feb 2017 Hej, nu skriver du at du har indstillet til de 1,95V ved du hvad den stod på før du begyndte ? (altså hvor den virkede)
    Grunden til jeg spørger er at jeg på et tidspunkt havde en Audi A2 3L og ville køre en grundindstilling hvilket ikke kunne lade sig gøre nok fordi min kun lå på 0,5-0,6V (alt for lidt ifg. data) men justerede jeg den over ca. 0,8 ville den ikke noget som helst, så justerede den tilbage på de 0,6V igen og den har kørt fint med det de sidste 20.000km (tror koblingen er slidt, og jeg derfor ikke kunne juster den til +1,80V men virkede altså her med langt mindre Volt kunne dog ikke gennemføre en grundjustering, men heller ikke nødvendigt da det virkede fint som det var indstillet


  • #2   16. feb 2017 Nu da du har en Lupo så kan jeg da anbefale http://www.lupo3lklub.dk/forum/
    der er en del der inde der er "eksperter" på den gear system og som sikkert kan hjælpe dig.
    Men var spændingen som du har justeret til 1,95V mindre før ? så prøv lige at sætte den tilbage igen og se om det løser dit problem.


  • #3   16. feb 2017 Juster den nu til 1.80v som den skal være

  • #4   16. feb 2017 Var det også den værdi den havde før ?

  • jesper G
    jesper G Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #5   16. feb 2017 Den havde en værdi der hed 1,93 før. men da jeg har haft koblingsaktuatoren af så skulle jeg justere igen.
    men har fundet fejlen efter længere frustration.
    der er 4 stik på gangstelleren. og efter det første øjekast mente jeg ikke at de kunne side forkert. men nu er jeg jo kun menneske og derfor laver jeg fejl. efter flere programmeringer og bytten på stik kunne jeg så se at den ikke aktiverede bakgear mellem punkt 5-8. efter lidt fiflen med stik gik det smurt.


  • #6   16. feb 2017 okay, fint det lykkedes dig at fikse fejlen

  • jesper G
    jesper G Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #7   16. feb 2017 der drak jeg vidst den fyreaftensbajer lidt for hurtigt.

    Efter grundinstilling og creep justeret. så kører den selvfølgeligt fint og skifter op i gear. men vil fandme ikke skifte ned.
    når den så går i stå fordi at neutral heller ikke har en effekt. så skal jeg slå tænding fra. tænding til. kører igennem alle gearpositioner samt trip og så tænding fra og starte den .

    selv i manuel så vil den skifte op men ikke ned.



  • #8   16. feb 2017 tror du får hurtigere og bedre hjælp på Lupo forummet.

Kommentér på:
grundinstilling lupo 3l

Annonce