{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Passat 3B TDI starte problem {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min gamle trofaste Passat TDI fra 98 ( AFN ) er begyndt at svigte mig, og har brug at noget troubleshoot.

Den har i den senere tid ( 2-3 måneder ) haft svære og svære ved at starte. Troede først det var det kolde vejr og et par trætte gløderør det var problemet. Testede dem inden jeg skiftede dem, og ganske rigtig, de var blevet dårlige.

De blev skiftet, men det hjalp intet, det var lige før det føltes som om det blev værre. Testede ledninger ud til gløderørene. Alt i orden, testede derefter de nye gløderør på bilens ledningsnet. Blev varme med det samme.

Så skiftede jeg bilens batteri med et nyt, så kom der fart i starteren og jeg kunne efter forvarme og ca 15-20 sek konstant tørning på starteren få liv i den. Og når den kommer igang står den efter 2sek perfekt i tomgang.

Jeg har gået og rodet med det her i en uges tid nu, og da jeg endelig havde fået den i gang i dag tænkte jeg, nu skal den have lov at blive godt varm og ud og strække ben. Der kunne jeg så mærke at den begyndte at have sådan lidt "klumper" både i acceleration og når den skulle holde farten. Det kom og gik sådan lidt.

Jeg valgte efter en 30min kørsel at stoppe og kigge lidt i motor rummet. Tjekke om så fint ud. Ca 5min. Ville så starte igen og til min overraskelse skulle den lige have 10-15sek på starten før den hoppede igang igen.

Jeg kan sgu ikke lure den, det er nærmest som om den ikke laver ordenlig tryk, og det tryk den så får opbygget ved at holde den på starteren løber tilbage.

Nogen der har et bud på hvad der er galt med dyret ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat 3B TDI starte problem
Kommentér på:
Passat 3B TDI starte problem

Annonce