831 visninger
|
Oprettet:
VW expert "Diesel" {{forumTopicSubject}}
Min Kammi har problemer med hans 174 hk pumpedysse diesel i hans T5.
Der er blevet skiftet TOP og dysser efter kunstens regler. Efter dette er skal den tørne en del før den starter, som om endten kommer luft i systemet eller diesel løber til eller fra. Det opstår kun når den har stået stille et par dage og der er intet på varm motor og spinder og trækker som den skal. Så vi søger en specialist, da hans nuværende mekanikker ikke magter opgaven.
Er det ikke noget med der er en af chiptunings drengene der er god til vw. Helst i jylland.
God dag
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 807
jeg havde en opel vivaro som opel ikke kunne lave.men det kunne østjysk
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.795
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 38 Svar: 352
aug 2011
Følger: 27 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 134 Svar: 956
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 186
Ja der skulle være skiftet o-ringe ved dysser i forbindelse med skift af dysser. Der blev desuden installeret "heavy duty" dysser. Mekanikker påstår at der mangler lidt kompression på 2 cylinder når den er kold. Problemet er også at han har stået for skift af topstykke og dysser m.m... Derfor frygter jeg at det er det eneste han kan pege på, da alt andet vil falde tilbage på ham under garantien. Samtidigt mener jeg at den nemt burde springe igang da den har fuld kompression på 3 af cylinderne. Den har ellers ikke vist tegn på den manglende kompression og trækker som den skal og bruger ikke væsentlig olie. Den startede fint før den fik skiftet top m.m....
Så vi har brug for en uvildig expert til at fejlfinde på den...
VW expert "Diesel"