{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.170 visninger | Oprettet:

Anders P
Anders P
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68

Fiat Punto bagrude visker motor {{forumTopicSubject}}

Hejsa....
Min bagrude visker på min Fiat Punto er holdt op med at virke.
Jeg har pillet visker motoren af for at tjekke om den stadig virker
Nu er jeg bare lidt i tvivl.... der sidder 3 ledninger på den, rød, sort og grøn.... og logisk nok vil det være rød der er plus og sort der er negativ, men er det nu også sådan og hvad med den grønne ??
Den røde går fra stikket og ind i selve huset hvor tandhjulene sidder, den sorte går også der ind med også videre til selve motordelen og den grønne går direkte ind til motoren...
jeg har prøvet at sætte et 12v batteri til den røde (+) og den sorte (-) men der skete absolut ingen ting....
Er der andet jeg kan gøre ?
Jeg har målt på stikket fra bilen og der kommer 12v igennem både mellem den røde/sorte og den røde/grønne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat Punto bagrude visker motor
  • #1   10. mar 2017 Den røde er "styre strømmen". Er det sådan en som den her? Tit så "irer" styret fast, altså den som viskerarmen sidder på, og så kan den selvfølgelig ikke køre. Men man kan godt skille det ad og rense og smøre det hvis det er tilfældet smiley

profilbillede
  • Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

#3   10. mar 2017 Ja, det er nøjagtig sådan en smiley
    Ok... men er det rigtig at det er den røde og den sorte jeg skal sætte 12v til eller skal det til den grønne også ?

Skal lige siges at den ene dag virkede viskeren fint, men en uge efter kørte den kun een gang og virkede så ikke efterfølgende

• #4   10. mar 2017 Den sorte skal på minus, og den røde og den grønne skal have 12v for at tjekke at den kører smiley Men hvis det er et stykke tid siden du har brugt den, så er den sansynligvis iret fast og skal skilles. Ellers bare 12v på den grønne og så minus på den sorte som går ind i selve motoren. Det er nok til at tjekke

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

#5   10. mar 2017 ok, det må jeg lige prøve

• #6   10. mar 2017 Ja ellers smid en PB hvis den ikke virker, der står du er fra Vestsjælland. Det kunne jo være du ikke var så langt væk, og så kunne vi jo lige lave den hvis den bare sidder fast smiley

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

#7   10. mar 2017 Ok, så har jeg prøvet...
    har skilt den ad og renset den for rust og smurt den...

Når jeg sætter den torte til minus og den grønne til plus, så kører motoren fint, men når jeg sætter både den røde og grønne til plus så giver den kun et lille spjæt og stopper så med at virke.... (går ud fra at den røde er den der får viskeren til at stoppe ved udgangspunktet)
    Har IKKE haft det store hvide tandhjul ude... er det der under problemet er ?

Kommentér på:
Fiat Punto bagrude visker motor

Annonce