Motorproblemer {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg er - eller VAR - den lykkelige ejer af en fin VW Transporter T5, indtil tidligere i dag. Midt under kørslen, begyndte den pludseligt at ryge ret voldsomt, at lugte brændt og den tog selv gassen til lidt over 3000 omdr., og så lød den som om at den tændingsbankede. Dette stod på i ca. 1 minut og derefter faldt motoren tilbage til helt normalt kørsel og trækkraft. De næste 200 km. kørte den fint og normalt, indtil den så gjorde det igen ved igangsættelse i et lyskryds.. Fanden tog fat i bilen og jeg kom igennem krydset på knap et sekund.. Resten af aftenen har bilen kørt fint.
Det er en 2,5 TDI 130 hk. fra '06 og med næsten 300.000 på bagen, men med fuld servicebog. Der er ny pumpe og gløderør på motoren og dyserne blev i samme omgang pakket om.
Nogen der har en ide til hvad der er galt?
Den har også en underlig tomgang - som om at den går meget ujævnt, men dette forsvinder lige så snart man rører ved speederen.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
nov 2014
Følger: 1 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 379
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.159
Så tjek lige om olieniveauet er samme sted på pinden som sidst du tjekkede - bare lige for evt at udelukke denne mulighed.
Ellers tænker jeg det måske kan være defekt gasspjæld/speeder? Den kører vel med elektronisk gaspedal, og ikke med kabel?
jan 2010
Følger: 46 Følgere: 1086 Biler: 18 Emner: 90 Svar: 814
jul 2003
Følger: 168 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.452
Tjek det som det første. Og du skal ikke køre mere i den, du skal ikke engang starte den.
aug 2003
Følger: 40 Følgere: 85 Biler: 7 Emner: 2 Svar: 1.798
Her kondenseres det og lægger sig i bunden. Når der så er nok begynder motoren at æde det og da den jo ikke har gasspjæld kan du ikke styre forbrændingen.
Så få din turbo skiftet.
På et tidspunkt koster det motoren.
jul 2003
Følger: 168 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.452
Der er mange der skriver som om turbo er eneste mulighed, men vi ser nu oftere det skyldes at den har blandet diesel i moritolie så standen er for høj
jul 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 132 Svar: 747
jul 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 132 Svar: 747
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 61 Svar: 1.686
jul 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 132 Svar: 747
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 28
jul 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 132 Svar: 747
Motorproblemer