{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Elsa O
Elsa O
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 3

Dysere i Toyota Verso {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg købte en brugt Toyota Verso diesel fra 2011 i sep. 2016. Den havde kørt 71000 km og havde gennemgået service.
Her i sidste uge (matrs 2017) gik den så i stå på motorvejen med en kæmpe røgsky. Den blev sendt på værksted og de siger at dyserne er helt tilstoppet og skal skiftes.
Spørgsmålet er så, kan de virkelig være blevet så sodet til på 6 måneder? jeg kører 20-25 km om dagen, og 1-2 gange om ugen kører jeg 60 km. Jeg har derudover kørt 2 ture til fyn og 1 tur til KBH, 1 tur til tyskland, samt til Tyrkiet i løbet af det halve år (fra Århus). Så det er ikke fordi den ikke er blevet kørt til "brændt af". Tanker på Shell stationer, så benzinen skulle være i orden.
Grunde til at jeg spørger er en diskussion om garanti dækning.

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dysere i Toyota Verso
  • #1   23. mar 2017 Du skriver at det er en diesel men benzinen skulle være ok på shell?

• claus r
    claus r Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 19
    #2   23. mar 2017 Det kan være en åben EGR ventil der så har sodet det hele til. Og det er ikke nødvendigt at skifte alle 4 dyser de kan renses for sod. Men værkstedet vil nok hellere sælge nye og tjene noget mere

• #3   23. mar 2017 20-25 km om dagen er også alt for lidt i en diesel

• Elsa O
    Elsa O Tilmeldt:
    mar 2017

#4   23. mar 2017 smiley ja undskyld... mente selvfølgelig Diesel på shell...
    Spørgsmålet kig nu mere ud på om hvad I tænker.
    Den er 2 dage over brugtvogns garantien på 6 måneder, og de siger de vil slå halvskade (altså jeg skal betale det halve af udgiften), hvad tænker I, virker det fair?

• #5   23. mar 2017 Det synes jeg er fair nok, garantien er jo udløbet og de kunne fraskrive sig alt ansvar hvis det var det de ville, men uheldigt er det da.

• Elsa O
    Elsa O Tilmeldt:
    mar 2017

#6   23. mar 2017 Jo, jeg er med på at garantien er udløbet med 2 dage og de principielt set kunne fraskrive sig alt ansvar, men burde dysere og filtre ikke blive tjekket ved service inden videresalg? det er trods alt en bil forhandler og man betaler jo netop for at de tjekker bilen inden de sælger denne videre.
    Ville en sådan tilsodning (der efter deres mening kræver totalt udskiftning) ikke være blevet opdaget den gang? så kunne man måske bare har nøjes med at rense dem i stedet for at betale 15000 kr for at udskifte dem.

• #7   23. mar 2017 Medmindre at dyserne er decideret ødelagte, så burde det da være muligt at rense dem. Men jeg ved ikke hvad det koster, i forhold til at udskifte alle 4.

• #8   23. mar 2017 Men hvis de kører 20-25 km om dagen når motoren jo aldrig at blive varm det er 10 km hver vej...
    Har aldrig haft sod i vores 12 Avensis Diesel men den kører også mindst 100 km hver vej og kan snildt køre 10 km uden at den bliver varm

• Elsa O
    Elsa O Tilmeldt:
    mar 2017

#10   23. mar 2017 Lampen plejer at slukke efter ca. 5-6 km... Den får også lov at står lidt og varme op inden jeg kører.

• #11   23. mar 2017 Jeg tror bare du skal være glad for at de betaler halvdelen af regningen og komme videre.

• #12   23. mar 2017 Ja lampen for kold kølervæske... Vil vædde med at hverken olie eller kølevæske er drift temperatur efter 10 km

På vores 208 kan jeg køre fra Ringsted til tappernøje før kølervæsken er 90 grader når det er virkeligt koldt og jeg kører langsomt/højt gear smiley

Men en diesel har aldrig godt af korte ture hvor den ikke blive driftsvarm og det danner sod, også selvom jeg ikke har hørt om Toyotas dieselmotorer skulle være slemme til at sode

Hvorfor har i egnetligt købt en dieselbil? smiley

Kommentér på:
Dysere i Toyota Verso

Annonce