716 visninger
|
Oprettet:
Rense inlet manifold {{forumTopicSubject}}
Jeg ville skifte pakninger og rense min indsugnings manifold og gasspjæl, som er i plastik - altså skille det ad og ikke bare en bell add i tomgang. Er der noget man skal være obs på ud over ikke at bruge plastik opløseligt midler. Evt tip til hvilket middel?
Tænker mere præcist på IAT og MAP sensorer Det er vel kun en MAF der er særligt sensitiv?
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.269
Dette produkt bruger jeg på værkstedet. Det skummer helt vildt op nær det kommer i kontakt med sod. Og gør det nemmere at rense f.eks map sensor og Egr ventil. Manifold kan du lægge i blød i det her og derefter højtryksrense eller damprense. Ventiler stiller du i lukket position og hælder en smule af det stads her ned, og så lad det stå i blød natten over eller lignende, drejer så der er nogle andre ventiler der er lukket og på den måde får du alle renset. Væsken skal så suges op inden du åbner ventilen.
Det kan også med fordel hældes ned over stempler, hvis du har mulighed for at suge det op igen og blæse med trykluft efterfølgende. Der skal i den forbindelse også skiftes motorolie.
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.209
Rense inlet manifold