{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Diana
Diana
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 5

ford fiesta titanium svær at draj? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har lige købt en ford fiesta titanium fra 2014 ved ford. Jeg var ude at køre første gang i den i går, det er virkelig luksus når man er vant til en gammel 206 smiley MEN jeg synes virkelig den er stram at dreje og fik næsten et chok. Det skal lige siges at jeg kun har haft kørekort i 2 måneder, men jeg har da prøvet en del forskellige biler i de 2 måneder både nye og gamle. Min kæreste sagde at alle biler jo er forskellige. Jeg er dog altid lidt skeptisk, men jeg ville ikke gøre en "diskution" ud af det, hvis det bare er mig der ikke er så erfaren endnu.
MEN..
Jeg havde desværre rat med den gamle bil vi havde hvor jeg synes den larmede meget når vi kørte over noget. Det var bagbroen der skulle skiftes. smiley Derfor spørg jeg lige her inde for at være sikker smiley

Og
En anden ting.. nu hvor det er en næsten ny bil fra 2014 kørt 80000. Så tænkte jeg om det så stadig ikke ville være en god ide at kørt forbi mekanikeren for at få alt tjekket? Vi fik af vide ved ford at de havde gået alt igennem og skiftet olie, men hvis vi selv fandt nogen fejl havde vi 14 dage til at sige.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ford fiesta titanium svær at draj?
  • #1   30. mar 2017 Du har et halvt års reklamationsret, når du har købt den ved en forhandler. Så de 14 dage lyder som en sælger, der prøver at sno sig lidt udenom det. Men en gennemgang hos en mekaniker I kender og kan stole på, vil ikke være en dårlig ide.

• #2   30. mar 2017 Ikke helt rigtigt Martin B. Ved alle køb mellem en virksomhed og privat er købeloven gældende, hvilket betyder at køber (trådstarter i dette tilfælde) har 2 års reklamationsret.
    Jeg ved ikke hvor tung sådan en Fiesta er at dreje, men ville da være underligt hvis det var den tungeste du har prøvet. Lyder som en god idé at få en mekaniker til at gå den igennem. Du kan også få FDM til at gå den igennem som også kan hjælpe dig hvis sælger ikke vil udbedre fejl.

• Diana
    Diana Tilmeldt:
    nov 2011

#3   30. mar 2017 Ja det viste jeg godt og det sagde han også. Så vide ikke hvorfor han sagde det med 14 dage også. Men nu var det også min kæreste og hans far der snakkede med sælgeren. Men ja jeg tror også det ville være en god ide at få alt tjekket. smiley men ville bare ikke stå og føle mig dum hos vores mekaniker og sige at jeg synes styrtøjet er lidt stramt smiley

• #4   30. mar 2017 Kan forestille mig han sagde det med 14 dage for at få det ud af verden hurtigt hvis der nu skulle komme noget op smiley

• Diana
    Diana Tilmeldt:
    nov 2011

#5   30. mar 2017 Jamen jeg mener vist at den vejer mindre end vores 206'er selvom den er størrer. smiley ang. reklamationsret så er det noget med at det første halve år eller år kan ikke huske det, men der er det sælgeren der skal bevise at fejlen er sket efter vi købte bilen. Så ved ikke lige hvad han mente med de 14 dage.

• #6   30. mar 2017 Det kan være servostyringen der ikke har det godt. Få det tjekket hos en mekaniker smiley
    Mht reklamationsret så kan du læse om alle reglerne her også hvad angår bevisbyrde og lign. http://www.fdm.dk/biler/bilkoeb/brugt-bil/brugt-bil-hos-forhandler

• #7   30. mar 2017 Ikke så langtid siden jeg var ude at køre i en titanium som havde gået 11000 og køre selv i en 2012 model til dagligt... Og den syntes jeg bestemt ikke at den er hår at dreje

Tror i skal få den tjekket

• #8   30. mar 2017 tænker servopumpen er gået? eller måske mangler den bare servo olie... havde en gammel polo 6n der smed servo olien på 14 dage så kunne tydeligt mærkes når den skulle have mere...

• #9   30. mar 2017 Det kan godt være en mulighed. I min Fiesta er det rigtig følsomt, så bare et lille ryk i rattet, så flyver bilen rundt på vej

• #10   30. mar 2017 Få nogen til at tjekke den igennem meget hurtigt. Det behøver ikke nødvendigvis være en mekaniker hvis personen ellers ved hvad han har med at gøre, men fejl på styretøj eller bremser skal bare opdages og udbedres pronto!
    Det er alles sikkerhed der er på spil.

• #11   30. mar 2017 Jeg kender nogle der har en fiesta fra 2009, den er på INGEN måde hård og dreje, går virkelig meget godt i styrtøjet. Fin bil smiley

tag ud og få det tjekket, også mens der er garanti på den smiley

Kommentér på:
ford fiesta titanium svær at draj?

Annonce