{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.570 visninger | Oprettet:

Hurtigt spørgsmål ang. gummiophæng til udstødning. {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har et lille problem, og det er, at bagpotten (mener jeg nok den hedder, den bageste del af udstødningen) sidder rimelig løst, og i visse tilfælde banker den ind mod en metalkant, som giver en ganske fin larm i bilen, men burde nye gummiophæng kunne fikse problemet? Hvilket egentlig er, at den bare skal spændes bedre fast, eller skal man have skiftet bagpotte / hele udstødningen, hvilket lyder lidt mærkeligt, men det kan også være problemet i følge mekanikeren.

Tak på forhånd.

- Marcus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hurtigt spørgsmål ang. gummiophæng til udstødning.
  • #2   31. mar 2017 Ja, det tænker jeg også.. Synes du ikke også, at skifte hele udstødningen er udelukket i dette tilfælde? (:

  • #3   31. mar 2017 Altså hvis udstødningen skal skiftes, skal det jo være fordi den er deformeret af en eller anden grund, den passede jo engang formoder jeg. Eller også er den tæret i stykker. Hold dig fra Thansens ophæng, dem satte jeg på min Mitsubishi, og de holdte faktisk kun halvandet år, så var de fuldstændigt møre og sprang igen.

  • #4   31. mar 2017 Undrer mig bare over, hvordan man så skulle kunne erstatte gummiophæng, hvis bagpotten er deformeret af en art, for så burde gummiophængene ikke passe, medmindre jeg er helt gal på den.

    Men gummiophængene burde holde meget godt fast på bagpotten, ikke? Altså så meget at den knap nok bevæger sig?


  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #5   31. mar 2017 Mekanikeren kan nu sagtens have ret. Gummiophænget behøver ikke at være gået til - det kan sagtens være den "pind", som "forbinder udstødningen med gummiophænget", som er tæret løs.

    Man kan ikke montere et udstødningsophæng i gummi direkte rundt om udstødningen, da det så ville smelte omgående. Så gummiklodsen har i stedet fat i et dertil monteret beslag, så den kommer væk fra røret/potten - og dermed varmen.

    I den mest simple udgave er beslaget bare et stykke rundjern, som er svejset på røret eller potten. Og det er naturligvis et svagt sted, både når det kommer til rust (lige der er evt. galvanisering jo brændt væk) og metaltræthed. Ofte kan pinden ret let svejses på igen - men det er en stakket frist, for røret/potten er stadig tæret, der hvor pinden skal sidde...

    Så hvis gummiophænget er intakt, men "pinden" er tæret, har mekanikeren sådan set ret: ny udstødning.

    Og dog: der findes en del forskellige "storm-P-løsninger", som måske kan redde dig og faktisk holde lidt længere end en klatsvejsning. Søg på "udstødningsophæng".

    Endelig kan det jo også være "pinden" som har fat i karrosseriet, som er tæret, knækket - eller simpelthen bare rystet løs.

    Der er faktisk kun to måder at finde ud af det på: du må ned og kravle. Eller betale mekanikeren for det. smiley




  • #6   1. apr 2017 Tak for svaret, men hvis udstødningen skal skiftes, er det så hele udstødningen vi snakker om, eller kun bagpotten? Har slet ikke styr på det smiley

Kommentér på:
Hurtigt spørgsmål ang. gummiophæng til udstødning.

Annonce