670 visninger
|
Oprettet:
Køling. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en gammel Kadett C 1,6, ombygget til 1,8 med elektrisk blæser, som ikke kan holde sig under kogepunktet hvis den kommer over 90 km/t.
Jeg har forsøgt med at kortslutte blæseren, så den kører konstant, men det hjælper ikke.
Mistanken går på at motor/køler har fået en form for "kølertætner" på et tidspunkt, og derfor er belagt indvendigt.
Findes der nogen måde at få en sådan belægning syret ud på?
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
Ja, du har nok et stoppet kølesystem. Har du chekket din termostat kan åbne ?
....... alternativt bare smide en ny termostat i. Koster ikke alverden
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 602
Termostat er også prøvet skiftet og fjernet, men har heller ikke hjulpet.
jan 2016
Følger: 5 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 39
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
Ved samme lejlighed, så skyl lige din køler igennem også.
Det næste er vandpumpen.
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
....... og er det 1.6 køleren du bruger ?
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 602
Mange har også ombygget til 2,0 NE/XE 125/150 med samme køler uden problemer.
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 43 Svar: 421
har jeg set et par gange... skide plasticmøller holder ikke...
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.137
Tilmeldt:
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 602
Det havde jeg slet ikke tænk på, selv om jeg tidligere har set det.
Køling.