{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.255 visninger | Oprettet:

Oskar L
Oskar L
Tilmeldt:
21. maj 2016
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2

Suzuki wagon r + 2000, 1.2 - Gearkasse bolte? {{forumTopicSubject}}

Hej forum.

Nogen der kender en god Suzuki mekaniker der har prøvet at udskifte bolte i en gearkasse i en wagon r+ fra 2000.

Jeg har læst at det er en typisk svaghed for modellen, at boltene rykker sig løse eller knækker, og der er lige nu opstået en metallisk lyd, f.eks. hvis man holdte en stålbolt mod en metalskive der drejer meget hurtigt.

Lyden er der kort ved normal acceleration, og var først i 1.gear, og er nu rykket med op i gearene.. der er ikke noget i 4 eller 5 gear endnu.
Der er ikke andre lyde hverken ved kørsel eller i frigear.
Gearne går også helt fint.

Jeg mistænker boltene, og har bestilt 6 stk. nye i bedre kvalitet anyways.

Nogen der kender til det?

Se billedet med gearkassen, det er boltene nr. 11, som jeg har læst mig til på en international Suzuki forum.

Suzuki´en har kørt 90.000 km, uden rust og kører rigtig fint.
Billeder er bare fra nettet..

Holder til i København.
vh Oskar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki wagon r + 2000, 1.2 - Gearkasse bolte?
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 683
    #1   25. apr 2017 Hvis den er begyndt, at lave lyde. Så kan du ligeså godt finde en anden gearkasse eller finde en, der kan renovere den du har.

  • #2   25. apr 2017 Det er sindsygt nemt at lave den rep du snakker om, og det kan gøres uden det store snilde. Og imens gearkassen er monteret. Det er nogen undersænkede bolte, der sidder ude i det lille hus ved 5. gears hjulet bag det lille metal dæksel.
    Hvis de fleste er knækket/gået løse, begynder akslerne i gearkassen at kører frem og tilbage, og det lyder frygteligt.
    Få fat i et sæt nye bolte og så gå du trykt igang med det, det er næsten noget enhver kan gøre. smiley Dem lavede vi mange af, dengang jeg var i lære hos suzuki (2006-2010) smiley


  • Oskar L
    Oskar L Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
    #3   25. apr 2017 Morten S, fedt, tak for besked, så er jeg mere sikker på at jeg tør at udskifte dem selv, eller få en mek. til det - uden at gearkassen skal af smiley

    Kim P, jeg lover at lægge en tilbagemelding, men håber stærkt at det bare er boltene smiley


  • #4   25. apr 2017 Ja det er der ikke mange ben i, i hvert fald.
    I værste fald, er lejerne også døde


  • Frank C
    Frank C Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Svar: 9
    #5   25. apr 2017 Hvor er bolthovederne så henne?
    Hvis de kommer i klemme er den færdig.


  • #6   25. apr 2017 De ligger somregel i dækslet. Det skal være meget slemt før det koster lejer/gearkasse. Nu har jeg selv været med til at lave MANGE i min læretid.
    Men suzuki har aldrig været kendt for gode gearkasser.


  • Oskar L
    Oskar L Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
    #8   4. maj 2017 Så fik jeg hentet wagon´en. Første og eneste værksted jeg snakkede med, Suzuki-hvidovre.dk, fik skiftet 5 stk. bolte, pladen, og gearkasseolie for ca. 2200 kr. inkl. moms. Selve reservedele kostede næsten ingenting.. De kunne komme til uden at gearkassen skulle af. Tre af boltene var gået itu, og pladen har fået let slidemærke.. det skal lige siges at de tre bolte skulle bores let ud, så gør det selv arbejde kan blive svært.

    Der er ikke nogen mislyde mere, og bilen kører fint.

    Jeg havde også selv købt et sæt bolte og threadlock, men fik jo så ikke brug for dem. Nogen der mangler et sæt, kan i sige til. Se billedet med nye og gamle bolte, og den gamle plade.


    profilbillede
  • Suzuki FAN
    Suzuki FAN Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   16. okt 2017 Jeg har præcis samme fejl i min Suzuki wagon R. Nogle der kan anbefale et værksted med samme ekspertise i Jylland? smiley

Kommentér på:
Suzuki wagon r + 2000, 1.2 - Gearkasse bolte?

Annonce