Suzuki wagon r + 2000, 1.2 - Gearkasse bolte? {{forumTopicSubject}}
Hej forum.
Nogen der kender en god Suzuki mekaniker der har prøvet at udskifte bolte i en gearkasse i en wagon r+ fra 2000.
Jeg har læst at det er en typisk svaghed for modellen, at boltene rykker sig løse eller knækker, og der er lige nu opstået en metallisk lyd, f.eks. hvis man holdte en stålbolt mod en metalskive der drejer meget hurtigt.
Lyden er der kort ved normal acceleration, og var først i 1.gear, og er nu rykket med op i gearene.. der er ikke noget i 4 eller 5 gear endnu.
Der er ikke andre lyde hverken ved kørsel eller i frigear.
Gearne går også helt fint.
Jeg mistænker boltene, og har bestilt 6 stk. nye i bedre kvalitet anyways.
Nogen der kender til det?
Se billedet med gearkassen, det er boltene nr. 11, som jeg har læst mig til på en international Suzuki forum.
Suzuki´en har kørt 90.000 km, uden rust og kører rigtig fint.
Billeder er bare fra nettet..
Holder til i København.
vh Oskar
sep 2016
Følgere: 2 Svar: 695
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.140
Hvis de fleste er knækket/gået løse, begynder akslerne i gearkassen at kører frem og tilbage, og det lyder frygteligt.
Få fat i et sæt nye bolte og så gå du trykt igang med det, det er næsten noget enhver kan gøre. Dem lavede vi mange af, dengang jeg var i lære hos suzuki (2006-2010)
maj 2016
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
Kim P, jeg lover at lægge en tilbagemelding, men håber stærkt at det bare er boltene
okt 2006
I værste fald, er lejerne også døde
feb 2008
Følger: 1 Svar: 9
Hvis de kommer i klemme er den færdig.
okt 2006
Men suzuki har aldrig været kendt for gode gearkasser.
maj 2016
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2
Der er ikke nogen mislyde mere, og bilen kører fint.
Jeg havde også selv købt et sæt bolte og threadlock, men fik jo så ikke brug for dem. Nogen der mangler et sæt, kan i sige til. Se billedet med nye og gamle bolte, og den gamle plade.
okt 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Suzuki wagon r + 2000, 1.2 - Gearkasse bolte?