{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.576 visninger | Oprettet:

Hjælp til airbag lampe!!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa,
Er der nogle der ved hvad man kan gøre når ens airbaglampe lyser? Jeg var forbi Skoda som tjekkede fejlrapporterne på min bil, han fandt ud af, at det var modstand i min airbag ved førersædet?
Kan jeg godt pille beskyttelsen af ved ledningerne/sikringerne under ratten og sætte sådan noget ohms modstand i? Ville det kunne gøre så lampen slukkede? Den skal synes i weekenden, så har pænt travlt, og overvejer egentlig bare at få en mekaniker til at ordne det, tænker bare hvis det er forholdsvis nemt(og billigere) at klare selv, vil jeg hellere det. smiley
Eller kan man købe et nyt rat og smide i bilen måske??? hjælp, hjælp, hjælp. ??????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til airbag lampe!!!
  • #1   26. apr 2017 Havde sku nok valgt at finde problemet og fikse det... Det er nu engang livreddende udstyr

• #2   26. apr 2017 Jamen problemet er, at der er for meget modstand.

• #3   26. apr 2017 Nu er jeg ikke autoelektriker men det må jo være en fejl i enten modul, ledning eller selve airbagen smiley

Fik udløst airbagen i vores A250 og det kostede ny airbag, ledninger og moduler da disse ikke må genbruges

Hvilken bil er det og evt en bedre overskrift

• #4   26. apr 2017 Ja okay, er snart bare rimelig presset med tiden. Hehe.
    Det er en skoda fabia st car. smiley

• #5   26. apr 2017 "han fandt ud af, at det var modstand i min airbag ved førersædet"

Der kan godt være airbags i sæderne , vær lige sikker på hvor fejlen faktisk er , inden du køber det ene eller det andet.

Ratairbags sælges for ca. 300-400 kr brugt, hvis du tør satse smiley

• #6   27. apr 2017 Hvis du skal rode med det selv, skal du fjerne polerne fra batteriet og vente i noget tid.
    Det er ikke usandsynligt, at det kan være en stiksamling et sted, hvor forbindelsen er dårlig, men du må Google dig til kendte problematikker med airbag i netop din bil

• #8   27. apr 2017 Få loddet stikkene under sædet og slet fejl igen.

• #9   27. apr 2017 Min Cayenne have samme fejl, jeg fandt så ud af Porsche. Have lavet en anbefaling, hvor stikket bare skulle klippes af. Og ledninger skulle loddes sammen, ret simpel fix.. Og fejlen er ikke kommet tilbage.

• #10   28. apr 2017 Hvis det var et stik, ville jeg nok forsøge at motionere stikket, blæse det rent - og evt. mingelere det lidt så det klemte lidt mere sammen + lidt silicone/kontaktspray - og så er det bare hen til en, der kan nulstille airbag-lampen med en computer.

Fremfor at lodde, kunne man også bare bruge alm. spadestik - eller en ledningssamler.

• #11   28. apr 2017 Ovenstående tænker jeg er med batteriet koblet fra?
    På min 406 holdt mufferne et år, før fejlen kom igen. Lodning holder bedre, da der åbenbart er en modstand i de muffer. Det er umiddelbart også erfaringen fra andre med samme problem blandt Peugeot. Jeg mindes ikke, jeg selv slettede fejlkoden, men jeg er ikke helt sikker.

• #12   28. apr 2017 #10
    Hvad skulle problemet være i, at lodde dem ?? Det er jo bare en af den ledninger der ALDRIG skal pildes af igen.

• #13   28. apr 2017 #12 Siger ikke at der er noget problem i at lodde dem - det er bare ikke alle der har en loddekolbe, loddetin mv. + forstand på at bruge det og isolere ledningerne bagefter smiley

Men skal man have afmonteret sædet - er det lidt nemmere med et stik - og det kan også i forbindelse med fejlfinding være en fordel hurtigt af kunne afmontere stikket.

• #14   28. apr 2017 #12 Hvis værktøj og viden er et problem. Så skal man nok holde, fingerne fra den slag. Det er jo en ret stor sikkerhedsfaktor, man pilde ved her.

• #16   28. apr 2017 #15 SRS fejl skal fjernes manuel.

• #18   28. apr 2017 #15 - at lampen holder op med at lyse, når fejlen er lavet uden at rette det med tester - det mangler jeg endnu at opleve smiley

• #19   28. apr 2017 Jeg er ret overbevist om, at fejlen selv forsvandt efter lodning på min Peugeot 406

Kommentér på:
Hjælp til airbag lampe!!!

Annonce