1.732 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Scorpio
Scorpio
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3

Afbalanceringsapparat. Afbalanceringsapparat.

Hej. Er lige blevet ejer af et afb. apparat, et Si-fang SBM-96. Sælgeren demonstrerede det med flere hjul, tog klodser af, satte for mange klodser på - det hele fungerede fint. Købte det og har fået det opstillet i mit værksted, men nu er der problemer. Det starter godt nok op, men kører kun nogle få sekunder, så stopper det og viser "error 1". Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor ? ? Den laver det samme nummer hver gang jeg starter op - alt i displayet virker som det skal. Det er som om at motoren brummer lidt i de få sekunder den kører. Håber nogen kan hjælpe - hilsen Scorpio.

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afbalanceringsapparat.
  • Scorpio
    Scorpio Tilmeldt:
    apr 2017

#2   29. apr 2017 Jeg vil lige tilføje at alle ledninger og stik er spændt og fået kontaktrens. Har nemlig ingen manual, men det kan Morten C. hjælpe mig med, kan jeg se. Tak for hjælpen, modtager gerne flere gode råd - Scorpio.

• #4   29. apr 2017 Det kan være noget så simpelt som to faser der er byttet om.. Køre den samme vej som da han demonatrede den ? eller kan det være den skal kalibreres igen efter flytning.. Der er mange ubetydelige småting det kan være..

• #5   29. apr 2017 ikke at jeg ved noget om det , men jeg kunne forstille mig at hvis apparatet ikke står 100 % i vater så kan maskinen ikke finde ud af at afbalancere.
    måske den lige skal indstilles rigtigt igen
    det er kun en teori jeg har

• #6   29. apr 2017 Det at den brummer...lyder som strom problem prov at bytte en fase.kører den i den rigtige retning.

• Scorpio
    Scorpio Tilmeldt:
    apr 2017

#7   30. apr 2017 Tak for de gode råd - apparatet kører på 220 volt. Hjulet kører "med uret" når du står ved siden af og har hjulet lige foran dig. Altså når du står og betjener apparatet, så kører hjulet opad - mener selv at det virker forkert, men kan man ændre omdrejningsretningen når det kører på 220 v, der er ingen pil der viser den rigtige retning. Jeg er enig i at et sådant apparat er meget følsomt, Har to sønner der begge har værksted og dermed også har afbal. apparat, mit afbal. apparat er det fjerde i familien - der har været problemer med dem alle, det ene næsten nyt til 12000 kr. kan kun fungere når det står i opvarmet lokale, fandt vi langt om længe ud af. Venlig hilsen Scorpio.

• #8   30. apr 2017 Ok min er 400 v.
    Nej tror ikke du kan skifte retning hvis den kører 220 v.

• #9   17. feb 2018 Jeg er også den (knap så) lykkelige ejer af et Sifang SBM-96 med ERR-1
    Manualen siger ganske rigtigt at det er rotation af hjulet den ikke registrerer.
    Da jeg købte det var det forventet da remmen var sprunget. Men nu med ny rem på siger den stadig bare err-1

Jeg har tjekket at det lille sensor-board på takthjulet måler som det skal.
    Det kan du evt dobbelt-tjekke på din.
    Rød skal være +5v
    Grøn mener jeg er GND
    Gul skal vise ca. 4,7v 1 gang pr. omgang når den ene sidetand står i top, 0,08v resten af tiden.
    Blå og sort skal vise 4,7v eller 0,08v alt efter om der er en tand i sensoren eller ej.

I mit tilfælde fejlede sensoren ikke noget så jeg er stadig på jagt efter fejlen.

• #10   17. feb 2019 Er der nogle der fandt fejlen ?

• #11   24. feb 2019 Nej.
    Det står stadig i skammekrogen da jeg fik et godt tilbud på et brugt Jema apparat i stedet.
    Men jeg fik navnet på en gut hos AJ Engros som jeg kunne ringe til og få lidt support af, evt reservedele.
    Prøv at ringe til deres service og spørg efter Preben. Jeg fik det ikke gjort.

Kommentér på:
Afbalanceringsapparat.

Annonce