Afbalanceringsapparat. Afbalanceringsapparat.
Hej. Er lige blevet ejer af et afb. apparat, et Si-fang SBM-96. Sælgeren demonstrerede det med flere hjul, tog klodser af, satte for mange klodser på - det hele fungerede fint. Købte det og har fået det opstillet i mit værksted, men nu er der problemer. Det starter godt nok op, men kører kun nogle få sekunder, så stopper det og viser "error 1". Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor ? ? Den laver det samme nummer hver gang jeg starter op - alt i displayet virker som det skal. Det er som om at motoren brummer lidt i de få sekunder den kører. Håber nogen kan hjælpe - hilsen Scorpio.
apr 2017
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 49 Svar: 2.986
maj 2005
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 77 Svar: 2.783
måske den lige skal indstilles rigtigt igen
det er kun en teori jeg har
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.155
apr 2017
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.155
Nej tror ikke du kan skifte retning hvis den kører 220 v.
sep 2003
Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 5
Manualen siger ganske rigtigt at det er rotation af hjulet den ikke registrerer.
Da jeg købte det var det forventet da remmen var sprunget. Men nu med ny rem på siger den stadig bare err-1
Jeg har tjekket at det lille sensor-board på takthjulet måler som det skal.
Det kan du evt dobbelt-tjekke på din.
Rød skal være +5v
Grøn mener jeg er GND
Gul skal vise ca. 4,7v 1 gang pr. omgang når den ene sidetand står i top, 0,08v resten af tiden.
Blå og sort skal vise 4,7v eller 0,08v alt efter om der er en tand i sensoren eller ej.
I mit tilfælde fejlede sensoren ikke noget så jeg er stadig på jagt efter fejlen.
aug 2017
Følger: 1 Følgere: 28 Emner: 15 Svar: 25
sep 2003
Følgere: 1 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 5
Det står stadig i skammekrogen da jeg fik et godt tilbud på et brugt Jema apparat i stedet.
Men jeg fik navnet på en gut hos AJ Engros som jeg kunne ringe til og få lidt support af, evt reservedele.
Prøv at ringe til deres service og spørg efter Preben. Jeg fik det ikke gjort.
Afbalanceringsapparat.