{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

klonklyd ved udskift af undervogn {{forumTopicSubject}}

hej, jeg har sat nye dæmpere og fjedre (300mm sænkning) på fra Vogtland på min Mondeo 2009 stc, men når jeg køre over feks et brønddæksel i vejen, giver det sådan nogle klonklyde fra de forreste dæmpere/fjedere, er der nogen der kan have et bud på hvad det kan være? tårnlejer osv fra det øverste af det gamle støddæmper er genbrugt, og det er spændt osv...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klonklyd ved udskift af undervogn
  • #1   7. maj 2017 Se om dæmperne sidder som de skal ordentligt på deres plads.
    På min gamle Corsa D kunne jeg også hører det ved bump ved højre fordæk. Dæmperen røg ud fra sin plads.


  • #2   7. maj 2017 hvad mener du med dæmperen røg ud?
    den sidder på sin plads i forhjulsnavet, har jeg nemlig tjekket..


  • #3   7. maj 2017 Ja men i mit tilfælde kunne den hoppe ud af sin plads når jeg kørte over bump feks.
    Tjek evt en ekstra gang og se om den sidder helt 100% på korrekt. Hvis det ikke er problemet så ved jeg ikke hvad det ellers ku være Sorry.


  • #5   7. maj 2017 tjekker at det sidder korrekt igen..
    det er opstået lige efter udskiftning, så tænker ikke det er lejet der er blevet defekt - men kan tårnlejet sidde forkert?


  • #7   7. maj 2017 Det kan være defekte/slidte styrekugler, bærekugler stabilisatorbolte eller andet der nu er begyndt at snakke. Det sker ofre ved skift at undervogn eller nå man gå fra vinter til Sommerdæk (fra høj til lavprofils dæk).

    Der ud over syntes jeg mange nye biler har en hård undervogn som rasler/kloner lidt fra ny men nå de har kørt et par 1000km eller 5 så bliver de markant bedre


  • #8   7. maj 2017 nu har jeg selv monteret det, og har skiftet fjedre mange gange, og har aldrig oplevet problemer ala dette her, og ville heller ikke mene tårnlejet skulle kunne sidde forkert, da det bare er flyttet direkte over - men mange gange kan man jo blive overrasket smiley

  • #9   7. maj 2017 Hvis du har sænket den 300 mm som du skriver .Det er 30 CM !!
    Så er jeg ret sikker på at det er brønd dæksel der banker i dit bundkar når du kører over den smiley
    Har du tjekket alt andet at det ikke er slør i osv.Hvårdan var bilen for du sænkkede den .



  • #10   7. maj 2017 Ja jeg køre lowrider stilen smiley

    Har ikke haft på lift efterfølgende, kun lige og rykke i fjederben, og virkede ikke til der var slør - der var ingenting før udskiftning, samt synet en uge før jeg lavede det..


  • #11   7. maj 2017 Prøv at kigge på dine træk aksler om de rammer noget .

  • #12   12. maj 2017 husk at der et punkt på tårnlejet der skal være på linie med den tap som stikker ned i spindlen. hvis de ikke passer over hinanden kan det godt larme en del ved bump.

  • #13   12. maj 2017 den tap på den nederste del af toplejet til venstre skal være på linie med den tap på støddæmperen som går ned i spindlen. ellers passer vinklen ikke og så larmer det.

    profilbillede
Kommentér på:
klonklyd ved udskift af undervogn

Annonce