{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.770 visninger | Oprettet:

Bosch tænding justering. {{forumTopicSubject}}

Hej kloge mennesker på BG.

Jeg har en gammel Opel kadet c med Bosch tænding med vacuum justering.

Mit spørgsmål til jer her inde er så om det er muligt at justere sådan en tænding så den ikke slår fra ved ca 6.500 omdr ?
Motoren er ret tunet og bygget til mange omdrejninger, men når man krudter den af så er det lidt som om den slår fra/brækker sig når den når op på 6.500-7.000 omdr.
Kan det ændres eller hvad skal der til?
Tændingen er desuden monteret med E-spark indmad istedet for platiner.

Håber der er nogen der kan hjælpe ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bosch tænding justering.
  • #1   7. maj 2017 Det burde ikke være problem da du fjernede platiner på den ,da de nok ikke kan følge med ved høje omdrejninger.
    Har du elektronisk motorstyring ? Hvis du har det så det er der du skal kigge ,og programmere sig ud fra .
    Hvilken motor er det ? det skriver du ikke .
    Det kan også være at dine ventiler ikke når at lukke .så flyder de .Det findes stærke ventil fjedre eller dobbelt,lettere vippetøj eller hvad de hedde


  • #2   7. maj 2017 Det er en 2.4 cih der er boret op til 2,5.
    50 mm Weber så ingen styrbox.
    Den har dobbelt fjedre på ventiler og i max størrelse plus den er portet.
    Justerbar knasthjul, 316 knast, lettet svinghjul og så videre...
    Er det bare justering det hele handler om så?


  • #3   7. maj 2017 Kan det være at den ikke få benzin nok ,har du tryk regulator og en benzinpumpe der giver nok.
    Uha den lyder garanteret godt .Har haft en 1,6 Kadett E med webbere og det helle for mange år siden ..jeg døjede med tending banken.
    Så kan huske at jeg kørte uden vakuum regulator ,for at undgå pulsering fordi man tager vakuum fra en indsugnings kanal,men den tog omdrejninger som gal.


  • #4   7. maj 2017 Der er benzin pumpe og det hele i også så det er ikke problemet. Den har også mekaniske løftere så den "ikke" skulle kunne flyde.
    Den lyder ret sund ja smiley men den er bare ikke færdig med at arbejde ved 6.500 omdrejninger.
    Kan være jeg skal prøve at pille wacuum slangen af og se hvad der sker.


  • #5   7. maj 2017 Hvad med tændspolen er den den gamle som kørte med platiner,eller er den til elektronisk tænding.


  • #6   7. maj 2017 Det er den gode gamle runde model som den kørte med da der var plstiner i.
    Den er dog helt ny har kun kørt godt 1000km


  • #7   7. maj 2017 Kan godt være at det er den der kan ikke klare mosten.

  • #8   8. maj 2017 Hvad er det for en tænding du bruger? Er selv igang med at lave en 2.5, men den tændingen jeg er blevet anbefalet er født uden platin?
    Det er sådan et sæt her http://www.ebay.de/itm/Opel-CIH-kontaktlose-Zundung-Verteiler-Zundspule-Hallgeber/112046324529

    Det er det eneste rigtige at bruge, især når der er ofret så meget på motoren.


  • #9   8. maj 2017 Tak OpelCIH.

    Jaa der er da ofret lidt på motoren efterhånden smiley og derfor jeg godt lige vil have det tænding til at spille 100% også.

    Kan ikke lige se et billede af den på det link du har lagt op da den er solgt, men går ud fra at det er den fra en 2,0E eller 2,4E ?


  • #10   8. maj 2017 Men kan nu ikke helt forstå at det ikke burde give det same med den indsats jeg har sat i istedet for platinerne.
    Prinsippet i det er jo det samme som den orginale bosch 0237020040.


  • #11   8. maj 2017 Ja, det forstår man da godt. Venter bare på at min blok er klar, så skal jeg igang med at samle min motor.

    Men burde også kunne køre ved højere omdrejninger, på min gamle 1200er motor har jeg været over 7k omdr et par gange med platiner uden problemer.
    og jo det er det sæt fra en 2.0 eller 2.4e.

    Du er sikker på at det er tændingen som der er problemer med, det kunne være noget med benzin trykket? dårlig pumpe?



  • #12   8. maj 2017 Her er et billede af det.

    profilbillede
  • #13   8. maj 2017 Det kan os godt være det er benzin men det er os bare ulogisk for mig.. Det er en helt ny elektronisk stempelpumpe, og den skal jo bare fylde kaburatorerne og den skal jo ikke lave tryk som sådan.
    Eller er det mig der er forkert på den?


  • #14   8. maj 2017 Kører du med gammeldags rotor i din fordeler? Nogle af dem har indbygget en begrænser, så de ikke kan tage vildt mange omdrejninger.
    Hvis motoren er så trimmet burde den ikke køre med vakumforstilling? Det gør man da normalt ikke på tunede motorer, så vidt jeg husker.


  • #15   8. maj 2017 Det var da egentlig interesant.
    Ved du hvor man kan købe en der ikke er begrænset så Allan.


  • #16   8. maj 2017 Du kan se om rotoren har indbygget begrænser - hvis den har det er der ligesom en lille centrifugal vægt klods der kan forskyde sig lidt til siden - anden rotor kan købes hos Bosch ved hjælp af nummerskift fra den som sidder i din fordeler !
    polobjørn


  • #17   8. maj 2017 Lige præcis, eller ofte er der heller ikke begrænser i uoriginale. F.eks. har nogle ældre VW "en ordentlig basse" siddende originalt. Den kan sagtens erstattes af en uoriginal og væsentlig mindre, men så skal man lige passe på med at presse den for meget. Der er ikke noget der begrænser omdrejningerne længere.

Kommentér på:
Bosch tænding justering.

Annonce