2.770 visninger
|
Oprettet:
Bosch tænding justering. {{forumTopicSubject}}
Hej kloge mennesker på BG.
Jeg har en gammel Opel kadet c med Bosch tænding med vacuum justering.
Mit spørgsmål til jer her inde er så om det er muligt at justere sådan en tænding så den ikke slår fra ved ca 6.500 omdr ?
Motoren er ret tunet og bygget til mange omdrejninger, men når man krudter den af så er det lidt som om den slår fra/brækker sig når den når op på 6.500-7.000 omdr.
Kan det ændres eller hvad skal der til?
Tændingen er desuden monteret med E-spark indmad istedet for platiner.
Håber der er nogen der kan hjælpe ??
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.156
Har du elektronisk motorstyring ? Hvis du har det så det er der du skal kigge ,og programmere sig ud fra .
Hvilken motor er det ? det skriver du ikke .
Det kan også være at dine ventiler ikke når at lukke .så flyder de .Det findes stærke ventil fjedre eller dobbelt,lettere vippetøj eller hvad de hedde
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 15
50 mm Weber så ingen styrbox.
Den har dobbelt fjedre på ventiler og i max størrelse plus den er portet.
Justerbar knasthjul, 316 knast, lettet svinghjul og så videre...
Er det bare justering det hele handler om så?
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.156
Uha den lyder garanteret godt .Har haft en 1,6 Kadett E med webbere og det helle for mange år siden ..jeg døjede med tending banken.
Så kan huske at jeg kørte uden vakuum regulator ,for at undgå pulsering fordi man tager vakuum fra en indsugnings kanal,men den tog omdrejninger som gal.
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 15
Den lyder ret sund ja men den er bare ikke færdig med at arbejde ved 6.500 omdrejninger.
Kan være jeg skal prøve at pille wacuum slangen af og se hvad der sker.
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.156
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 15
Den er dog helt ny har kun kørt godt 1000km
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.156
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 15 Svar: 123
Det er sådan et sæt her http://www.ebay.de/itm/Opel-CIH-kontaktlose-Zundung-Verteiler-Zundspule-Hallgeber/112046324529
Det er det eneste rigtige at bruge, især når der er ofret så meget på motoren.
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 15
Jaa der er da ofret lidt på motoren efterhånden og derfor jeg godt lige vil have det tænding til at spille 100% også.
Kan ikke lige se et billede af den på det link du har lagt op da den er solgt, men går ud fra at det er den fra en 2,0E eller 2,4E ?
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 15
Prinsippet i det er jo det samme som den orginale bosch 0237020040.
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 15 Svar: 123
Men burde også kunne køre ved højere omdrejninger, på min gamle 1200er motor har jeg været over 7k omdr et par gange med platiner uden problemer.
og jo det er det sæt fra en 2.0 eller 2.4e.
Du er sikker på at det er tændingen som der er problemer med, det kunne være noget med benzin trykket? dårlig pumpe?
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 15 Svar: 123
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 15
Eller er det mig der er forkert på den?
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Hvis motoren er så trimmet burde den ikke køre med vakumforstilling? Det gør man da normalt ikke på tunede motorer, så vidt jeg husker.
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 10 Svar: 15
Ved du hvor man kan købe en der ikke er begrænset så Allan.
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 2.395
polobjørn
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Bosch tænding justering.