6.433 visninger
|
Oprettet:
Udluftning af bremser {{forumTopicSubject}}
Hvad hulen gør jeg forkert ??.
Jeg kan ikke få min ny indkøbte trykluft vaccum udlufter til at gøre som den skal.
Jeg har skiftet bremsebakker og hjulcylindre bagpå og skal derfor udlufte bremserne.
Sætter luft til min udlufter, sætter udlufter slangen på udlufter skruen, åbner skruen og tænder for luften, men der sker ikke en flyvende fis, jo den suger lidt bremse væske men det er ganske lidt og slangen forbliver bremsevæske fri.
Ja der er fyldt helt op i beholderen i motorrummet
Hvad hulen gør jeg forkert ?
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.236
Købte selv sådan et sæt og smed det i skraldespanden efter 5 minutter
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
okt 2013
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68
1 tilslut luft til systemet, tjek
2 tilslut udlufterens gummi slangen til udluftningsskruen, tjek
3 åben udluftningsskruen og aktiver luft håndtaget på udlufteren, tjek
4 udlufteren laver nu vaccum i beholderen og suger bremsevæsken ned i beholderen, ikke tjek...
okt 2013
okt 2013
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.156
Og den vil altid syge falsk luft ved gevind eller gummi dytten .så din slange vil aldrig være væskefyldt.
De anbefaler at man smøre udlyftnning skruer så fedtet tætne gevindet og mindsker falsk luft.
Hvis det er bag på bilen og bilen har last regulator går det så heller ikke bedre.
Ellers er den god nok .
Bruger den flittigt men til sidst tjekker jeg på gamle mode med en hjælper der presser pedalen i bund.:)
okt 2013
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.937
NB. er bremsepedalen nedtrykket, skulle der ikke løbe vædske ud, når calibrene er afmonterede.
apr 2012
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 135
Spørg evt på Peugeotclub.dk om der er en med en tester i nærheden af dig som kan hjælpe
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.268
ingen af dem jeg har prøvet, har kunne udlufte ordentligt ved bare at suge.
Så gør sådan her : Fyld bremsevæskebeholderen helt op. tilslut vakuumsugeren til en udluftningsskrue. Tænd for udlufteren (sørg for den suger) åben udluftningsskrue, og så går du ind i bilen og pumper 10-15 gange, uden at beholderen løber tør. Så lukker du udluftningsskruen. Nu er den kaliber eller hjulcylinder udluftet.
Vakuumudlufteren sørger bare for at du kan pumpe på pedalen, uden at luft bliver suget ind igennem udluftningsskruen når du slipper pedalen.
Værsgo og prøv, det virker..!
okt 2013
Det er svært at sætte klemmer på bremserør, som min bil er udsturet med bagpå.
Vil heller ikke kalde den for billig i forhold til biltema priser....
Havde overvejet det med at sætte den på og pumpe på pedalen, men der stod en advarsel om at man ikke måtte træde på bremsepedalen imens den var tilsluttet.
Men det lykkedes som sagt på den gamle måde... så må se om den er mere bevendt på mc end på bil
jul 2013
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Svar: 2
Købte en i Thansen til 400 kr. - men kunne ikke suge en skid, måske et par dråber...
Næ gjorde som Henrik C, satte den på og lod den holde lidt vakuum imens man pumpede en 6-8 gange til det så fint ud det som kom ud. Kunne fint hold væsken uden at løbe retur.
Det var på en af de nyere VW Touran 2016, virkede perfekt.
Nu kan man bremse igen...
Udluftning af bremser