{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

335i mister trækkraft {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har har et problem med en BMW E92 335i fra 2006. Den mister fuldstændig trækkraften mellem ca. 2000 og 3000 omdrejninger. Ladetryk falder fra 1.2 til 0.9 og brændstoftryk falder fra 140 til 60 bar.
Efter 3000 omdr får den både ladetryk og brændstoftryk op på normal igen og trækker som en gal og bundtrækket op til de 2000 virker også ret normalt.
Er der nogle der har nogle bud på problemet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  335i mister trækkraft
  • #2   16. maj 2017 Den siger ingen ting tester. Vi må prøve en fra min brors arbejde. (Ham der har lavet opslaget og min bil) smiley

• #3   16. maj 2017 Jeg havde noget lignende på min for et par uger siden. Det var vandpumpen som var ved at stå af. N54 motorens vandpumpe er elektrisk drevet, hvilket desværre går ud over levetiden.
    Efter jeg skiftede vandpumpe, termostat og fik fyldt kølervæske på, trak den af sted som normalt igen smiley

• #4   16. maj 2017 Men, har den noget at skulle havde sagt mod trækkraften?

Jeg tænker højtrykspumpen, evt turboerne? Har læst mig lidt frem til at det er kendte fejl.

• #5   16. maj 2017 Yep, hvis vandpumpen er ved at stå af, mister du motorkraft. Til sidst spoler turboerne ikke og motorfanen kører på fuld knald, fordi der ikke cirkulerer kølervæske.
    Men der er nok svagheder af tage af. Standard turboerne kan godt have fået nok eller HPFP kan fejle.
    Men hvis der er et problem bør testeren jo opfange det.
    Jeg har sørget for at komme alle de kendte problemer i forkøbet på min og opgradere delene.

• #6   17. maj 2017 Jeg er selv ejer af en 335i N54 fra 2009. Læser lidt om dem, og kan se at det især er HPFP der bliver skiftet rundt omkring - og samtidig også at det ikke altid har været muligt at fejludlæse til punkt og prikke..

Turboerne har mest problemer med wastegaten, og får i mange tilfælde den skralden. Har sagt til mig selv, at den dag det sker så skal der opgraderes..:)

• #7   17. maj 2017 Mange tak alle smiley

• #8   25. nov 2018 smiley

Kommentér på:
335i mister trækkraft

Annonce