{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

1.9tdi uden turbo ? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
er ejer af en Toledo 1.9tdi fra 2002...

Den har et lille periodisk problem.

Nu har jeg haft den i 14 dage ca, og 2-3 gange har jeg nu prøvet hvor jeg starter bilen, og alt lyder som spiller som det skal, men det er somom turboen er slået fra ??
Den kan dårligt slæv' sig over 3k omd/m, og selv hvis man myrre til den i 2gear, så er den en halv dag om at komme op på 3000omd...

Alle de andre dage, har den kørt rigtig fint, og trækker rigtig fint, der fejler den slet ikke det mindste ?

Så jeg ved ikke om det er turboen der noglegang slet ikke "tænder" når jeg drejer nøglen ? det giver bare ikke rigtig nogle mening, fordi luft osv skal jo denvej igennem ? så den kan vel ikke bare slåes fra ? og hvis den var i udu, ville den vel ikke virke, som den ellers normalt gør ??

nogle der kan hjælpe mig lidt på vej ? har haft tester på, en af de dage hvor den kørte godt, og testeren viste INTET ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.9tdi uden turbo ?
  • #1   31. maj 2017 Kontrol:

N75 ventil
    Luftmængdemåler
    Hvis det er en variabel turbo (kan jeg ikke huske) er den så sodet til, så finnerne ikke kan bevæge sig?

Der er rigtig mange opslag på bg med netop dine problemstillinger, brug evt søge funktionen og læs lidt om hvad de andre har prøvet eller oplevet.. smiley

• #2   31. maj 2017 Jeg vil næsten vædde med, at det er en løs forbindelse i din luftmassemåler. Det er en lille sort kasse med et stik i, der sidder ved luftfilteret. Du kan prøve at koble VCDS til bilen, og gå ind og se den indstillede og den aktuelle luftmængde. I mens at bilen står i tomgang, så får du en makker til at rode med ledningerne ude ved luftmassemåleren. Hvis måleblokkene "fryser", så har du problemet der. Hvis du har en makker med en bil magen til, så kan du også låne hans luftmassemåler og prøve med den. Men sådan en periodisk fejl kan være rigtig træls at komme til livs.

• #3   1. jun 2017 jeg prøver lige det med LMM her en af de kommende dage. smiley
    Mange tak for jeres svar. smiley

Kommentér på:
1.9tdi uden turbo ?

Annonce