{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.719 visninger | Oprettet:

Additiv forviring {{forumTopicSubject}}

Har gennem nogle år brugt Lindemanns "fuel system cleaner" i mine diesel biler. Da jeg skulle købe en flaske i dag var der kommet et "benzin" mærke på etiketten og der stod bagpå at det var til benzin biler smiley

Tog fat i en af Thansen folkene som mente at jeg skulle bruge Lindemanns service cleaner diesel i stedet.

Nu nærlæser jeg så etiketten her og der står at flasken rækker til 80l brændstof, hvor FSC rækker til mange tankfulde .....

Kan jeg bruge service cleaner på samme måde som FSC , eller hvad gør I derude ?!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Additiv forviring
  • #1   18. jun 2017 jeg bruger det her fra krogslund hver 2000 3000km ca giver en hel i tanken til 50 liter ca og det virker fint til mit behov da er næsten det samme der er i de forskellige mærker additiv så går ikke så meget op i mærket http://www.krogslund.dk/olie-og-kemi/additiver/diesel-additiver/pm-xeramic-diesel-additive%2c-250-ml/c-25/c-373818/p-285491

    profilbillede
  • #2   18. jun 2017 Bruger denne ved hver anden tankning. Man skal ikke bruge så meget af gangen.

    profilbillede
  • #3   18. jun 2017 Søger erfaringer med Lindemann produkterne men tak for indsparkene smiley

  • #4   18. jun 2017 Nu består langt hovedparten af diesel/benzin additiv af Mineralsk terpentin eller petroleum eller en blanding af de 2. så om det hedder det ene eller andet kan "næsten" komme ud på et.

    Du kunne sagtens bruge tilsvarende mængde at fks. Mineralsk terpentin i steder for de produkter som er forslået oven for eller i stedet for Lindemann bare til en brøk del af prisen.

    Petroleum kan også sagtens bruges i stedet for produkterne til olierens (i forbindelse med olieskift) for at få alt slammet løsnet og med ud.


  • #5   18. jun 2017 Bruger det vi har på firmaet. Satacen og Engine Guard blanding...
    Men Lindemann laver en Diesel Boost og en service rens. Ville køre en blanding af de 2. Måske lidt Smokeless nå man er igang.



  • #6   18. jun 2017 Jeg har ført brugt bell add benzin additiv (IKKE CITY). Men nu har skiftet til lindemann fuel system cleaner. Det er nok det samme. Ved ikke om det hjælper til noget? Men jeg bruger det alligevel smiley

  • #8   18. jun 2017 jeg har heller aldrig brugt det før jeg fik min Peugeot hdier jeg skilte indsugningen og egrventil køler og rør af de var helt lukket af sod da jeg fik den så renset jeg den total og der efter bruger jeg det additiv hver 5 tank ca for at det kan hjælpe med at rense dyser ventiler og det men jeg vil stadig rense mine 2 dieseler biler hver 100.000km ved at skille dem af og rense alt i motorrens og med børst i en balje for det additiv hjælper men holder ikke motoren helt fri for sod det kan kun fjernes ved at skille det hele af

  • #9   19. jun 2017 #7
    nu er der sket meget med diesel motor på 30 år
    før havde de ikke egr, som soder indsugning og alt det til,

    som man har i dag,

    men det har også meget ig sige om man tanker discount diesel eller dyre diesel,

    se større og dyre, har flere addiativer i fra starten end de billiger,
    de billiger spar enmlig ved og kun putte de addiativer i som er lovkrav


  • #10   19. jun 2017 #9 og hvad skulle det hjælpe at tilsætte bell Add, Lindemann, altså på din EGR ?

  • #11   19. jun 2017 det skulle jo hjælpe på at motor ikke soder så meget,

  • #12   19. jun 2017 Hmm, det kunne da være fedt med noget uvildigt test der underbygger de påstande, men de findes nok ikke....

    Der er en fyr der på youtube har testet diverse fabrikater af omtalte og samme resultat var stort set gældende for alle de test jeg har set at der ingen effekt er at spore i cylinder og ventiler, men kan jo så håbe der er en effekt på indsprøjtningen, ellers er det spild af penge


  • #14   19. jun 2017 Har set de video'er på YouTube, og resultatet er næsten ens uanset om han sprøjtet vand eller et dyrt adjektiv i indsugningen..

    Når det er sagt, så brugte jeg olierens i min gamle v8 sidste service, hvilket resulterede i at motoren kom til at lyde meget metallisk, dog uden at miste olietryk osv, men der har jeg brugt den grønne lindemann med stor succes.. Kort tid efter jeg hældte det i olien begyndte den metalliske lyd at gå væk..


  • #15   19. jun 2017 #14 Det du har hældt i er en Teflon baseret produkt, og det er udmærket nogle steder MEN skidt andre steder, ikke noget jeg ville hælde i mine V8 maskiner.

    Jeg vil anbefale dig at kikke nærmere på http://www.rvs-tec.dk/ og give din motor denne her behandling http://weboil.dk/product/2-x-d6-rvs-technology-treatment-til-dieselmotor-21/ måske lidt dyrt ? men det er det eneste produkt jeg kende med så mange gode anmeldelser og det eneste jeg har hørt om der er TÜV certificeret...
    MEN hvis du gør det så skal du bruge dette her først da du har Teflon i maskinen og følg vejl. grundigt bemærk, jeg linker til produktet for Diesel men det er nøjagtig samme produkt bare med 25% ekstra aktiv middel, så det kan fint bruges til din V8 http://weboil.dk/product/motorrens-exf-010-211/
    Men du kan også tappe af til Min mærket og fylde op til Max mærket med ganske almindelig petroleum som du kan købe hos fks. Jem og fix og følg de vejledninger der normalt er ved olierens (10-20 Min i tomgang, hvor du af og til i processen hæver omdr. til omkring 2000 omdr.
    Produktet findes også til differentialer og gearkasser..


  • #16   19. jun 2017 Undersøgte først swedol osv, men mange snakkede mod teflon produkter.. Troede faktisk ikke der var teflon i lindemanns.. Olien på pinden ser fin ud, og bilen kører perfekt så skifter først næste år.. Desuden er der zddp i, sammen med addictivet og god olie er det ikke gratis at skifte.. ??

  • #17   19. jun 2017 #16 nej olie skift er ikke gratis og en RVS behandling er temmelig dyr.
    Lindemanns er Teflonbaseret som swedol og det er "no go" i en motor efter min overbevisning og ja det har typiske den effekt at det kan fjerne mislyde om ikke andet så for en stund, men problemet er at teflon ikke tåler særlig høje temperatur før det tager skade (afbrændes) så bla. cylinder væge er ikke det bedste sted det sætter sig, og det gør det jo.


  • #18   19. jun 2017 Nej, ville faktisk ikke have teflon i blokken, men indtil videre går det meget godt.. Havde tænkt motoren skulle pakkes om denne vinter, men det bliver så en lakering i stedet.. I forhold til den aldrig har været åbnet, og jeg ingen anelse har om hvordan den tidligere er behandlet, så gør den det godt.. Den er bygget til at køre ren 30 olie, men jeg har haft 5w30, 10w40 og nu 15w40 i, alle med en Zedong i sammen med, og kan ikke mærke eller se forskel, udover en smule mere olietryk med 40 olien.. De er bygget til at holde ??

Kommentér på:
Additiv forviring

Annonce