{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.525 visninger | Oprettet:

Golf 4 kan ikke starte - relæ tikker. Er det min starter? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

min golf 4 er begyndt at drille med at kunne starte. Det er som om den nulstiller computeren, da både ur og triptæller nulstilles og alarmen begynder at hyle. Radioen mister dog ikke hukommelse. De første gange kunne den starte lige efter. I dag kunne jeg slet ikke starte den. Relæet tikkede blot.

Nogen der har bud på hvad der kan være galt?

Har haft Falck forbi et par gange og den er startet efter der er kommet booster på. Tror dog ikke det er batteriet, da det kun er 6 mdr gammelt.

Har læst lidt rundt omkring og der bliver både nævnt noget om defekt starter, batteri, dårlig stelforbindelse eller problemer med motorstyringen..

Det er en årgang 2003, 2,3 V5. 146.000 på tælleren.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 kan ikke starte - relæ tikker. Er det min starter?
  • #2   18. jun 2017 Hvis den er let at skubbe igang, kan det tyde på starter er defekt/kortslutter/bruger al strømmen.
    Mvh. Gert

• #3   18. jun 2017 Hej Rene A
    Tak for svar. Godt at vide at den "tikken" formentlig er normal.
    Hvis vi antager det er starteren, er det så ikke mærkeligt at det er periodisk? Den lavede samme problem for 14 dage siden. Her kunne jeg dog starte den igen?

Gert; jeg har ikke forsøgt at skubbe den i gang.

• #4   18. jun 2017 Kører starteren rundt hver gang? smiley Evt når den ikke vil kan du prøve at give den et dask smiley

• #5   19. jun 2017 Hej Kasper
    Starteren køre sket ikke med. Man kan kun høre relæet klikke

• #6   19. jun 2017 Få målt din generator. Hvis den ikke lader som den skal ødelægger du batteriet og problemerne fortsætter.

• #7   19. jun 2017 Hvis nu vi antager det er starteren der er problemet og den er skyld i at ur og triptæller nulstiller (radioen mister ikke hukommelse. Når batteri pilles af, skal jeg indtaste kode til radioen, for at den kan bruges). Er det så ikke mærkeligt at jeg har kunne starte bilen lige efter? Det burde jeg vel ikke, hvis den skulle have afladet så meget, så ur og triptæller nulstiller???

• #8   20. jun 2017 Jo, men nogle gange må man gå systematisk til værks og udelukke mulige fejl. Derfor vil det være naturligt for mig, at tjekke spændingen på batteriet før opstart, efter opstart og med lidt omdrejninger på.
    Spændingen bør ligge omkring 14 volt med motoren kørende.

Hvis starteren har så voldsomt et forbrug, er det jo nærmest en kortslutning. Det vil den næppe lege med på ret længe.
    Det er heller ikke godt for dit batteri. Det kan faktisk eksplodere og tro mig: Det forbistrede syre løber ind i alle de kroge og hjørner det kan komme til.
    Der skal virkelig skylles efter / spules, hvis uheldet er ude.

• #9   20. jun 2017 Det er højest sandsynligt dit hovedrelæ på starteren som er brændt i et punkt, og passer osse med at du kan starte i flere dage, og pludselig vil den så ikke.

Kommentér på:
Golf 4 kan ikke starte - relæ tikker. Er det min starter?

Annonce