Golf 4 kan ikke starte - relæ tikker. Er det min starter? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
min golf 4 er begyndt at drille med at kunne starte. Det er som om den nulstiller computeren, da både ur og triptæller nulstilles og alarmen begynder at hyle. Radioen mister dog ikke hukommelse. De første gange kunne den starte lige efter. I dag kunne jeg slet ikke starte den. Relæet tikkede blot.
Nogen der har bud på hvad der kan være galt?
Har haft Falck forbi et par gange og den er startet efter der er kommet booster på. Tror dog ikke det er batteriet, da det kun er 6 mdr gammelt.
Har læst lidt rundt omkring og der bliver både nævnt noget om defekt starter, batteri, dårlig stelforbindelse eller problemer med motorstyringen..
Det er en årgang 2003, 2,3 V5. 146.000 på tælleren.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 27 Emner: 42 Svar: 2.194
Mvh. Gert
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 53 Svar: 136
Tak for svar. Godt at vide at den "tikken" formentlig er normal.
Hvis vi antager det er starteren, er det så ikke mærkeligt at det er periodisk? Den lavede samme problem for 14 dage siden. Her kunne jeg dog starte den igen?
Gert; jeg har ikke forsøgt at skubbe den i gang.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
maj 2007
Starteren køre sket ikke med. Man kan kun høre relæet klikke
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
maj 2007
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Spændingen bør ligge omkring 14 volt med motoren kørende.
Hvis starteren har så voldsomt et forbrug, er det jo nærmest en kortslutning. Det vil den næppe lege med på ret længe.
Det er heller ikke godt for dit batteri. Det kan faktisk eksplodere og tro mig: Det forbistrede syre løber ind i alle de kroge og hjørner det kan komme til.
Der skal virkelig skylles efter / spules, hvis uheldet er ude.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.941
Golf 4 kan ikke starte - relæ tikker. Er det min starter?