{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.485 visninger | Oprettet:

Ford Fiesta 2005 1.4 {{forumTopicSubject}}

Hej bg jeg har lige købt en Fiesta fra 2005 den har lidt problemer med at starte ligesom om den aflader batteriet ved ikke om der skal være et specialt original batteri i bilen ?? Det er en gejl der kun kommer engang i mellem ved ikke om det kan være starteren der er ved at gå sig en tur. Min radio i bilen er kodet nogen der ved hvor man finder den kode henne uden og skulle betale 250 kr plus moms ved Ford. ?? På for hånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Fiesta 2005 1.4
  • #1   25. jun 2017 For at tage det sidste først: Kig i instruktionsbogen. Der er mulighed for at notere den slags oplysninger.
    Ellers er der en lille chance for, at der sidder en mærkat et sted i handskerummet eller under askebægret.
    Periodisk afladning kan udmåles med tålmodighed, men mit bud ville nok gå på generatoren eller forkert tilsluttet tilbehør som fx en forstærker.
    Starteren bør KUN bruge strøm når den starter motoren. Ellers skulle den gerne være passiv.

• #2   25. jun 2017 Mange tak det vil jeg prøve at kigge efter sådan en mærkat et sted. Okay så prøver jeg at få målt på generatoren der er ikke noget ekstra udstyr tilsluttet nemlig så det kunne jo være At det var en dum lille ting der gjorde at den ikke ville starte altid. Men tak for svar

• #3   25. jun 2017 mit bud ville nok gå på generatoren eller forkert tilsluttet tilbehør som fx en forstærker.

Er det ensretteren eller hvad er det i generator der kan aflade. Kan det evt give svag summetone når generator er defekt.
    Undskyld til trådstarter, men jeg vil mene svar kan hjælpe dig også.
    Mvh. Gert

• #4   25. jun 2017 Det er helt okay. Har ikke så meget forstand på det så lytter gerne med

• #5   25. jun 2017 Det er som regel dioddebroen (ensretteren) der er skyld i afladning, hvis en eller to dioder "står af". En autoelektriker lærte mig en gang, at man skal starte motoren og holde en dør åben når det er halvmørkt. Hvis kabinelyset flakser meget, er det en indikation. Næste skridt var så at tage + ledningen fra batteriet og vente et minuts tid. Hvis den gnistrer meget når den tilsluttes (gentages tre - fire gange) bør man bruge en gammeldaws prøvelampe, som indskydes mellem + og ledningen. Lyser prøvelampen vedvarende, har man en afladning.
    Men inden man kaster sig ud i den metode bør man sikre sig, at man har koden til radioen.

• #6   25. jun 2017 Er det en kendt fejl ved Ford det med ensretteren ?

• #7   26. jun 2017 Ikke specielt, men det kan forekomme i alle generatorer.

• #8   26. jun 2017 Okay tak for svaret

• #9   26. jun 2017 På vores var mærkaten sat under handskerummet, som skulle tages ud. Altså fjerne de to skruer og tages helt ud. Men ak! Den var slidt så meget, at den ikke længere var læsbar.
    Jeg demonterede anlægget og skrev serienummeret af. Gik ind på den her:
    http://www.pumapeople.com/decode.php

Og på et sekund havde jeg den rigtige kode.
    Nummeret kan muligvis hentes ved at holde knap 2 og 6 inde samtidig når man tænder radioen. Det lærte jeg først EFTER strabadserne.

Ny kobling. Nye bremser. Nyt batteri. Nu også lyd i dytten.
    En glad Fiesta-ejer.

OBS! Du skal huske, at serienummeret er det med MO XXXXX Hvor O altså er et nul.
    Håber det virker for dig også.

• #10   26. jun 2017 Tak for det. Det vil jeg da lige prøve

Kommentér på:
Ford Fiesta 2005 1.4

Annonce