{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Periodisk stelfejl på golf 4? {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Håber der sidder nogle derude med en masse gode ideer til mit problem!

Jeg har en VW GVW Golf V5 fra 2003. Sommetider når jeg har startet bilen, begynder alt lys i instrumentbrættet samt nede i klimaanlægget at blinke. Og typisk når jeg slukker bilen og tager nøglen ud af tændingen så bliver alt nulstillet (undtagen "total antal km"). Nogen gange kan den også nærmest sidde i hak og ikke finde ud af om den vil nulstille eller ej og det lyder som om et relæ sidder og klikker- der kan jeg nærmest provokere den til at nulstille ved at dreje på tændingen samtidig med at jeg drejer på lyskontakten. Så kan jeg slukke bilen - starte den igen - og så virker alt perfekt! Alt dette kan ske hver 10 km jeg kører og andre gange kan jeg kører 1200 km uden at der er noget som helst i vejen.
Jeg har observeret at der ikke altid er lys nede i bunden af højre fordør, når døren er åben.
Jeg har observeret at når jeg låser bilen med fjernbetjeningen, så er det ikke altid at lygterne blinker, altså at der bliver indikeret at nu låser bilen. Jeg kan dog høre at den låser og jeg kan se at startspære blinker. Det er dog sket et par gange at den pludselig begynder at dytte, som om at der er nogle der er ved at bryde døren op og så kan den også her have nulstillet triptæller og uret i bilen.
Det er også sket at den nulstiller radioen, så den skal kodes igen for at virke.

Men jeg håber virkelig at der er nogle derude, som vil læse denne tekst og har et par gode ideer. På forhånd rigtig mange tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Periodisk stelfejl på golf 4?
  • #1   10. jul 2017 Prøv at tjek stelforbindelsen, både fra batteri til karosse men også fra generatoren

Har du haft tester på?

• #2   10. jul 2017 prøv at tag div plastik skjolde af ved sikrings kassen, under rettet i venstre side. Og mærk alle stik efter bag på sikrings boksen, stikkene kan nemlig gå løse/ falde af hvis man har skiftet en sikring.
    Har før fejl søgt på en med ligende fejl, og der havde en person skiftet en sikring, hvor stikket bag på var faldet af som gik til 4 andre sikringer.

• #3   10. jul 2017 Hej Hare
    Ja, vi har haft tester på og den meldte ingen fejl, desværre.

• #4   10. jul 2017 Har du tjekket stel?

• #5   10. jul 2017 Som udgangspunkt ja. Vi har fundet en "ekstra" stelledning som ikke er original og der er muligvis en lille smule ir på.
    Har du bud på de forskellige steder jeg skal tjekke stel?

• lars n
    lars n Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 463
    #6   10. jul 2017 batteriet og holder til batteriet skal ude så kan du se de flest stel ledninger

• #7   10. jul 2017 Okay, men der sidder ikke andre stelforbindelser, som kan være relevante?

• #8   12. jul 2017 Jeg har netop haft en mere avanceret tester på og den melder fejl på flere forskelige elektriske styreenheder. Bl.a. ABS og centrallås. Fejlen er for lav spænding. Det skal siges at batteriet er målet igennem og fejler ikke noget.
    har I bud på hvad det kan betyde?

• #9   12. jul 2017 ir i diverse stik, har lige fået 5-6 stik skiftet i en S8 hvor alt så ud til at være ok lige indtil vi skilte stikkene ad.

• #10   12. jul 2017 Hej Søren
    Hvilke stik er der tale om her?

• #11   12. jul 2017 Stik der forsyner motorstyring og en del andet.
    Kan anbefale at gå alle stik og stelforbindelse efter..
    Har der på noget tidspunkt været vand i bilen ?

• #12   12. jul 2017 Hej Søren
    OK. Har læst at nogle bl.a. skifter relæ 109. Det skulle bl.a. give strøm til motorstyngen? andre nævner også relæ 30. Begge relæer med kontakt til ECU.
    Mig bekendt har der ikke været vand i bilen. Jeg har haft den i 6 mdr. Inden da har den kørt rundt i sydtyskland. 147.000 på tælleren.

• #13   12. jul 2017 Det kan også været et relæ, men ville kontroller stik og stelforbindelser hvis det var mig, det kan sku være svært at finde når det er en periodisk fejl, men for lav spænding tyder på ir i stik eller stelforbindelser som ikke er ok eller et relæ som er dårlig.

• #14   12. jul 2017 Ja okay. En anden ting jeg har lagt mærke til, er at ind i mellem når jeg køre mens det er mørkt, så har jeg kunnet se at lyset i instrumentbrættet og lyset i klimakontrollen har blinket eller gået op og ned i lysstyrke.. Som om at den kortvarigt mister strøm/fuld spænding?

Du vil ikke umiddelbart mistænke bundstykket ift. disse beskrivelser?

Kommentér på:
Periodisk stelfejl på golf 4?

Annonce