{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tiptronic grundindstilling århus
  • #1   13. jul 2017 Hvad er der galt med den?
    Er ikke sikker på den kan grundjusteres.

• #2   13. jul 2017 jeg har skiftet min TCU ud med en brugt.. da den gamle havde fået vand.. smiley og efter jeg har skiftet den ud er det som om at gearskrifte er blevet en smule mere hård..
    fik og vide da jeg købte den her bruge TCU at den skal grundindstilles.. mere ved jeg ikke smiley

• #3   13. jul 2017 Tænker du kan nulstille TCU/ECU ved at tage stel af batteriet vente ½-1 minut sæt derefter + og stel sammen (kablerne som er taget fra batteriet) i 10 sek. så er alle lytter i elektronikken afladet og vente nogle minutter, sætte + og stel på batteriet, sæt tænding på i ½-1 minut for at TCU/ECU booter op og se om det hjælper.

Læste et sted at det blev kaldt en kl.30 reset...
    Ved ikke om der kan laves en grundjustering på den men tvivler.

• #4   14. jul 2017 har lige snakket med en som fortalte at når man skifter en TCU "transmission control unit" så skal den gamle udlæses og koderne skal indlæses på den nye..

Dette har jeg nemlig ikke fået gjort smiley

nogen det kan hjælpe med dette?

• #5   14. jul 2017 Nu er jeg ikke ekspert og kan da tage fejl smiley
    Men det lyder som en and, hvis den TCU er magen til den originale så har den jo samme softwaren og mig bekendt så kan den kun nulstilles således den reset kørselsmønsteret som du nulstiller ved at følge anvisningerne i #3 har du prøvet det ?
    Eneste jeg kan komme på er at den måske skal kodes til bilen hvor VCDS koder den til bilen altså hvilke motor og sådan. det burde din lokale automand kunne klare i et snuptag.

• #6   14. jul 2017 heheh... men den er magen til den gamle, men har bAre kørt i en anden bil smiley det er bare hvad jeg har fået og vide ang koder osv.. men jeg kender ikke så meget til alt det med koderne smiley

Men nu er vi lige i ferie perioden og de fleste jeg har snakket med har ferie eller meget laang ventetid.. så derfor jeg tænkte en herinde måske lige havde kvalifikationerne til og ordne dette for mig smiley

i et snuptag smiley

• #7   14. jul 2017 Prøv det jeg skrev i #3 det kan jo være det løser dit problem.

• #8   2. nov 2017 Hej Jesper

Var det nemt at skifte den TCU i din Passat?
    Har selv en der muligvis skal skiftes i en W8, og ville være rart hvis det bare en plug and play smiley

Kommentér på:
tiptronic grundindstilling århus

Annonce