{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

E39 528i startproblemer {{forumTopicSubject}}

Min bmw begyndte at trække dårligt og hakke når man gav den gas efter 2 km ca sådan døde den helt bagefter kunne den starte en gang imellem men kunne slet ikke tage gas, nu efter et par dage kan den slet ikke starte. Har haft computer på som kun sagde gasspjælds periometer den har jeg skiftet nu men unden forandring, kan det være min benzin pumpe eller filter og hvordan tjekker man nemmest det?

Nogle der kan hjælpe?
Har en video af en af de gange jeg fik liv i den men kan ikke ligge den op så hvis det kan hjælpe en af jer kan jeg sende den måske i privat besked herinde eller på Facebook

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E39 528i startproblemer
  • #1   19. jul 2017 det kan nemt være din benzinpumpen der er stået af prøv at slå den til tænning og hør om den køre kort og tag evt tag benzin slangen af den og sæt den i en bøtte og slå den til tænning og se om den fylder den op men ellers kan du også bare måle benzin trykket med en måler du kan sætte på skinnen til dyseren

• #2   19. jul 2017 Så jeg kan godt tage benzin slagen af i toppen af pumpen eller endnu bedre finde den ude i motorrummet så jeg tjekker om der er gennemgang i filteret og når jeg så sætter tænding på skal der sprøjte/løbe lidt benzin ud?

• #3   20. jul 2017 ja der skulle gerne løbe benzin ud når du slår den til tænning. men tag den af ude i motor rummet så du kan se det kommer ud til motoren.

• #4   20. jul 2017 Okay tak det prøver jeg imorgen????

• #5   20. jul 2017 Kan også være krumtap sensor

• #6   20. jul 2017 Vil også sige at krumtaps sensor kunne være problemet. Vær obs på at der er to, og det ligner at de dør ca nu. har måttet skifte mine på en 520 fra 2000.

Men tjek benz pumpe først er noget billigere end at rode med sensorerne.

Og tjek lige at du har gnist etc inden også. Bare så det ikke er startspærre der er gået kold.

• #7   22. jul 2017 Jeg skiftede benzin pumpen og den startede med det sammen nu har den så bare det problem at den hakker helt vildt hvis jeg gir den Bundgas der er intet hvis man ligger og køre normalt computer siger fejl på 5 ud af 6 tændspoler syntes bare det underligt at de alle ryger fordi min pumpe gik og tænker at den ikke ville køre normalt overhovedet hvis 5 ud af 6 var røget?

• #8   22. jul 2017 har du prøvet at skiftet tændrør på den og tjekke stik til spoler og rengøring af det hele ?

• #9   22. jul 2017 Nej det har jeg ikke endnu men det blir det næste jeg prøver????

• #10   23. jul 2017 Du får da holdt en fest. Kan det evt være dit benzin filter? Mistænker at du har kørt den tør eller meget nær. Det har sendt diverse skidt igennem filter og pumpe. Generelt ville jeg altid skifte filter hvis jeg skifter pumpen.
    Og som Freeway er inde på har du pillet ved andre ting for at fikse problemet ?

Kommentér på:
E39 528i startproblemer

Annonce