{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.218 visninger | Oprettet:

Volvo 850 glt skyder gennem indsugning. {{forumTopicSubject}}

2.5 170 hk. type 5254

Jeg har overtaget sådan en fin bil, som sælger har opgivet. Efter tandrem/vandpumpe skift, vil bil ikke starte og skyder periodisk ud gennem indsugning når den tørnes.
Jeg har tjekket om tandrem står på mærkerne og tjekket på bagside af knastaksler hvor der skal lines op efter nogle streger. Alt ser ok ud. Jeg har haft krumtaphjul af og må konstatere at det ikke kan sættes forkert på.
Jeg undrer mig over at stempel på cyl 1 ikke er helt i top når den står på mærkerne, drejer jeg 15-20 mm forbi mærke er stempel helt i top. Jeg har læst den gnistrer 10 grader før top. Jeg har prøvet at skifte knastføler(dog fra en 5254 turbo) uden forskel. Lurer også lidt på om det kan være tændspole der lave lave denne fejl. Den kan trække gul gnist til sted fra tændspole udgang. Er der nogen her der har praktisk erfaring med sådan en Volvo, så tager jeg taknemmeligt imod gode råd. Mvh. Gert


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo 850 glt skyder gennem indsugning.
  • #1   25. jul 2017 Hvis den skyder gennem indsugningen er tændkablerne nok forbyttet..

    Ellers er den taktet forkert ved tandremsskift og eller tændingen..


  • #2   25. jul 2017 Jeg har tjekket tændrørsledninger flere gange og tandrem står på alle mærker. Tændingen kan der ikke justeres på.

  • #3   25. jul 2017 Nu kan jeg ikke lige huske om det er det sammen på en 850, men på de ændre VOLVO motorer er mærkerne vist på remskivehjulets yderdel. Og remskivehjulene kan glide i vulkaniseringen, dvs, så passer graderne ikke mere..

    Så jeg ville prøve at stille den på 0grader, måle med måler ned gennem tøndrørshullet og finde den præcise top (TDC). Hvad ståe graderne så på?

    Hvis ikke den står på nul, så af med tandremmen og indstil efter det korrekte TDC. Kør den nogle gange rundt med en nøgle for at sikre at ventiler og stempler ikke rører ved hinanden.

    Hvis bilen nu kører så på med et nyt/andet remskivehjul.

    /Steffen


  • #4   25. jul 2017 Tak for svar.
    Mærkerne sidder på indersiden på den faste del af remhjul, så de kan ikke flytte sig. Ved du 100% at stempel 1 er helt i top når krumtap står på mærket ?.


  • #5   25. jul 2017 Nej, ikke mht mærkerne.

    Men ved 0 g på tændingsskalaen, skal den stå helt i top.

    /Steffen


  • #7   25. jul 2017 Freeway.
    Tak for link, men jeg får ikke lov til at se motortype 5254. Det er muligt at jeg kan tilmelde mig på en eller anden måde, men jeg havde kun engelsk i 2 år og det er ca 43 år siden jeg forlod folkeskolen smiley .
    Mvh. Gert


  • #8   25. jul 2017 Lige et spørgsmål til din taktning af krumtappen, hvor sidder det mærke du går efter?
    På remskiven som driver generator osv?

    Og skal passe med en spids pig der stikker ud fra blokken?


  • #10   25. jul 2017 Mærket er på det hjul tandrem sidder på på krumtap. Jeg har haft det hjul af idag og det kan ikke monteres forkert. Der er både en støbt stribe og en mikro lille trekantet slidse så fejltagelse er ikke muligt. Jeg er ved at tro fejlen ligger i en føler/tændspole. At fejlen så lige er kommet ved tandremsskift, er lidt underligt.

  • #11   25. jul 2017 Ved du om de øverste takthjul har været løsnet .

    Jeg ved ikke om sælger har haft den løsnet eller helt af, Men jeg har selv løsnet det ene i forbindelse med justering af knastaksel. Der er slidser bag på knastaksler som skal lines op i forhold til nogle mærker.


  • #12   25. jul 2017 Så vidt jeg kan se hvis man tjekker princip tegningen til din motor over tandremmen til din motor.
    Så skal krumtappen stå som du siger ( lodret op imod mærket på blokken).
    Og knast hjulene kl 13 og 11 ind mod hinanden.


  • #14   25. jul 2017 Så skal krumtappen stå som du siger ( lodret op imod mærket på blokken).
    Og knast hjulene kl 13 og 11 ind mod hinanden.

    Knaster er rigtigt. Jeg mener dog at krumtapsmærke sidder kl.11 og ikke lige op. Jeg må lige se efter.


  • #15   25. jul 2017 Motor ligger skævt i motorrum, så derfor huskede jeg det som kl. 11.00. Hvis motor ligger lige passer det med kl. 12.00.

  • #16   26. jul 2017 https://goo.gl/images/Dibdp8

  • #17   26. jul 2017 faldt lige over den her det skulle vis være samme type motor

  • #18   26. jul 2017 og her er nummer to afsnit https://youtu.be/edKDOMQ11VU

  • #19   26. jul 2017 og her er nummer to afsnit

    Det er lige den motor. Jeg har set videoer og de giver desværre ingen ideer om hvorfor den mistænder. Jeg har tjekket alle mærker efter og undret mig over hvorfor stempel ikke var helt i top når den stod på mærkerne, men har idag lært at sådan er det ikke altid(Robert DIY). Fejlen må ligge et andet sted.


  • #20   26. jul 2017 lægger lige en del op nu jeg har oversat til dansk hvor det står det hele om tandrem skiftet så du kan tjekket det

    profilbillede
  • #21   26. jul 2017 .

    profilbillede
  • #22   26. jul 2017 .

    profilbillede
  • #23   26. jul 2017 .

    profilbillede
  • #24   26. jul 2017 .

    profilbillede
  • #25   26. jul 2017 .

    profilbillede
  • #26   26. jul 2017 du har nok tjekket det hele men oversat det lige til dansk det nemmer at følge med i

  • #27   26. jul 2017 men du har tjekket at han ikke har sat tændkablerne forkert. vis den tidligere ejer har haft den taget af. kan du taget tænddækslet af på den model. eller er det fast for så kan du jo se hvad rotoren står ud for. når den står til at skulle tænde på nummer 1

  • #28   26. jul 2017 Godmorgen smiley
    Og Volvo tæller ikke cylinderne omvendt af normal?
    Så cylinder 1 er nummer 4 osv?

    Hvis ikke det hjælper, så begynder jeg mere og tro, tidligere ejer har "snydt" dig, og haft remmen monteret forkert, så den har bukket ventilerne.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #29   26. jul 2017 Jeg blev engang bedt om at kigge på en saab, som en bekendt havde skiftet knastkæde og topstykke på. Han kunne ikke få liv i den. Jeg fandt så ud af, efter at have gået det hele igennem, at remhjulet hvor tændingsmærket sad på, havde flyttet sig ca 120 grader fra dens oprindelige position. Man havde spændt remskiven ind med en stor boltspænder, så federen var blevet presset længere ind i notgangen og slet ikke havde fat i remskiven. Da remskiven kom ordentligt på, så sprang den lige i gang.

    Er det samme sket her?

    Hvis nej, så ville jeg finde ud af hvilken cylinder der er nr 1 og hvilken er nr 5 og finde ud af hvornår cylinder 1 er i top. Udfra det burde du kunne se hvad der er galt. Det er som tidligere nævnt nok en fejl i taktning. Ellers har biltema vidst inspektions kameraer så du kan kigge ned i cylinderen.


  • #30   26. jul 2017 hvad siger en komprimeringtest af hvor cylender. det jo nemt at måle og har du ikke en måler så kan du købe en til 150kr ca ved biltema. det ville jeg nok gøre nu. når du ved tandremme står perfekt for at tjekket ventiler ikke er skadet

  • #31   26. jul 2017 Tak for alle indlæg og vejledninger.
    Jeg har sat tandrem korrekt og tændinsrækkefølge står på fordelerdæksel med cyl.nr til hver ledning som ikke kan sættes forkert. Rotor peger på 1 når den står på mærkerne. Jeg har ikke app. til at tjekke komprimering, så må nok smutte i biltema.
    Mvh. Gert


  • #32   26. jul 2017 har selv købt den her til benzin motore ved dem og den virker fint http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Testinstrument-og-Elektronik/Kompressionstester-2000016979/

  • #33   26. jul 2017 Hvad årgang er den 850er? Hvis den fra før 1995 mener jeg det er, så kan du aflæse fejlkoder ude i motorrummet ved hjælp af den diode som sidder der.
    https://www.youtube.com/watch?v=AvRFWSBsVsU


  • #34   26. jul 2017 Freeway. Jeg har kig på den og det er da billigt, hvis den er ok til hobbybrug.

  • #35   26. jul 2017 OpelCIH.
    Den er fra 1992 og det er korrkt at man kan blinke fejlkoder ud. Jeg har været der og den gav kode 111 hvilket siger ingen fejl. Egentlig ikke imponerende da bilen ikke kan starte.


  • #37   26. jul 2017 https://www.youtube.com/watch?v=p8zd8GVvAa0

    Kage.
    Jeg mente det samme, men prøv at se link til youtube.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #39   26. jul 2017 Har du taget en kompressionstest ?

  • #40   26. jul 2017 nej ikke endnu. Jeg skal lige have købt udstyret.

  • #41   27. jul 2017 Har du prøvet at stille den på TDC, få knasterne til at stå i deres 100% lukket position også prøvet at dreje motoren et par omgang selv også se hvordan det hele står?

    Cylinderet burde være i top når knasterne er lukket, ellers vil den da 100% skyde krompression tilbage igennem ventilerne fordi de åbner før der er 100% krompression inde i cylinderet.


  • #42   27. jul 2017 Jeg har prøvet at stille den på tdc og det gjorde ingen forskel.

  • #43   27. jul 2017 Altså hvis tidligere ejer, har opgivet bilen og sælger den "billigt" fordi han simpelhen ikke man få den startet, efter tandremsskift..

    Det lugter jo langt langt væk af den ikke har været taktet rigtigt..

    Køre den hurtigt rundt på starteren, f.eks som hvis tændrørene var taget ud?


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #44   27. jul 2017 Har du haft ventildækslet afmonteret? Var der noget der så mystisk ud dernede? Bukkede ventiler kan jo ikke komme op og lukke, så de vil være aktiveret/presset ned, som da knastakslen gjorde det.

  • #45   27. jul 2017 det også som jeg siger få målt komprimeringen på den motor. og så toppe af. vis der mangler krompri .og så få lavet de ventiler,eller få en anden brugt top til den og så på med den så tøffer den igen smiley

  • #46   27. jul 2017 Jeg har ikke haft ventildæksel af. Jeg tvivler på at der er bukket ventiler, da sælger sagde nej direkte adspurgt. Han oplyste den kørte perfekt indtil han skiftede vandpumpe og tandrem. Han er udlært mekaniker for 30 år siden, men har ikke arbejdet med det siden.

  • #47   27. jul 2017 et eller andet har sælge lavet forkert,
    ved tandrems skift,
    hvis den ikke kan starte og køre bagefter,

    du skal gennemgå alt,


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #48   27. jul 2017 Enten har den taget skade ellers har den ikke. Det er ret simpelt at kigge efter, og det er det værd

  • #49   27. jul 2017 Er det en du kender godt du har købt bilen af?
    Lyder forholdvis usandsynligt at bilen ikke vil give en fejl kode, eller andet hvis man havde kvadret føler, som kunne forklare den ikke starter.

    Der er to ting som kan gøre at den skyder op af indsugningen, at tændrørsledningerne er fejl monteret eller der er en ventil/ventiler på indsugningssiden som står halvt/helt åbent.

    Har du prøver og hæde en snaps benzin i den mens du tørner eller med en forstøver flaske?
    Gnist var jo kontrolleret ikke?
    Hvis ikke den hoster igang ved det, så tag toppen af og tjek ventilerne..


  • #50   27. jul 2017 Jeg hælder også til taktningen pga den skyder.

  • #51   27. jul 2017 Tak for alle kommentarer.
    Jeg kender ikke sælger godt, selv om han er fra lokalområdet. Jeg tror dog ikke han vil give en lodret løgn for at sælge en bil til 2700,-kr.
    Jeg har set så mange videoer på youtube og efterprøvet flere gange, så jeg er ret sikker på at jeg har styr på indstilling af tandrem på mærkerne.
    Jeg har ikke prøvet at give den en snaps benzin. Den danner benzin tryk med det samme. Tjekket på ventil på dysebroen til samme formål.
    Starter kører ikke specielt hurtigt. Det lyder nærmest som om starter og forbrænding kæmper om overtaget. Man kan tørne ca. 15 sek, så skyder den en gang gennem luftfilter.
    Gnist tjekket ved at holde kabel fra tændspole 1-2 cm fra bolt i støddæmpertårn. Stor gnist(gullig som jeg husker det)
    Jeg kan godt forstå i siger taktning, det var da også det jeg først kiggede til. Kan en defekt knast eller krumtapføler gøre at bilen opføre sig sådan som min gør ?.


  • #52   27. jul 2017 Hvis det er knast føleren vil den ikke lave gnist, men da jeg havde den fejl på min 850 T5 gav den heller ikke nogen fejlkode.

    Jeg tænker at det er det samme med krumtaps føleren, hvis den ikke virker, så vil den heller ikke lave gnist.

    Du kunne jo for diagnosens skyld prøve at skrue alle tændrør ud, sætte dem på ledningerne, give dem stel på gevindet, og så med en tændingspistol se hvor mange grader før top den tænder!!!

    Har den også fået skiftet kobling mm, i samme forbindelse? Jeg tænker om svinghjulet har været taget af?

    /Steffen


  • #53   27. jul 2017 Steffen
    Tak for forslag. Jeg mener min landsbys kloge mand har sådan en tændingspistol, så det skal prøves.
    Den har ikke fået skiftet kobling eller andet i den ende af motor.
    Jeg tager desværre i sommerhus i morgen, så får ikke tid den næste uges tid.
    Mvh. Gert


  • #54   27. jul 2017 Men stil dig selv det spørgsmål, hvorfor skulle han sælge en bil, som er med syn til xx dato for en slik?
    Hvis ikke han vidste rep ville løbe op i mere end bilen er værd?

    Selvom man er mekaniker kan man stadig lave en bøf..

    Spørg hellere byen klogemand om han har en kompressions tester, hvis ikke du vil løfte toppen af..
    Så ser du da hurtigt om der rigtigt kompression på den, er den okay kan du begynde og lede efter el fejl..


  • #55   27. jul 2017 Bilen blev købt uden syn og plader. Han købte den selv for lidt over 2 år siden usynet for 6000,-kr. Han satte nye dæk og alt i bremser på og synede den. Kørte 9000km på 2 år og nu skulle den synes igen og have ny tandrem ved samme lejlighed. Det strandede så på tandrem.
    Jeg vil få indkøbt en komp.tester og så må vi se. Jeg vil jo helst tro det bedste om sælger og håber komp. er ok.
    Mvh. Gert


  • #56   27. jul 2017 hvis den kæmper med og starte,

    så er det tændingen, der tænder forkert, mener det må være for tidligt,
    så forbrændinge, sker før stemolwt er i top, og derfor bremser motor,
    når du tørne den,

    nu kender jeg ikke til tændingen på den motor,



  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #57   27. jul 2017 Laver den vakuum? Og er der vakuum styret tændings forstiller?

  • #58   27. jul 2017 Jeg syntes nu ret så meget det lugter..

    Og man kan spørge sig selv, om så tændingen stod 20 grader forkert, så skulle ventilerne gerne lukke 150 grader før tdc.
    Så hvis den skulle skyde ud af indsugningen vil det nærmest kræver motoren køre baglæns..


  • #59   27. jul 2017 så er det tændingen, der tænder forkert, mener det må være for tidligt,

    Sådan lyder det for mig og det var lidt derfor jeg spurgte til knast og krumtapføler tidligere.

    Laver den vakuum? Og er der vakuum styret tændings forstiller?

    Det ved jeg faktisk ikke. I forhold til Audi som jeg roder mest med, er der ikke meget vacumslange. Der er ikke vacumslange til fordelerdæksel som iøvrigt ikke er justerbart.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #60   27. jul 2017 Og du er mere end 100% sikker på at tændkablerne sidder korrekt?

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #61   27. jul 2017 Det tager ikke lang tid at hive ventildækslet af og kigge efter om alt er som det skal være. Det kan være der er en knækket ventilfjeder, bukket ventil, som ses ved at ventilen står en anelse aktiveret, på trods af at knasten er væk fra anslag.

  • #62   28. jul 2017 Og du er mere end 100% sikker på at tændkablerne sidder korrekt?

    Mere end 100% er jeg ikke, men hvis cyl 1 er den ved remskive er jeg sikker. Der står nr på fordelerdæksel (1-2-4-5-3).
    Jeg har ikke haft ventildæksel af da det i nogens verden kræver specialværktøj at fjerne/montere. Andre hævder at det kan monteres igen med en halv omdr. pr bolt i samme rækkefølge som topstykke.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #63   28. jul 2017 Jeg lurede lige billeder af den slags. Jeg ved ikke om det kræver specialværktøj, men det er en speciel opbygning. Knastakslernes lejeoverfald er integreret i dækslet. Finurlig opbygning må man sige.

  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #64   28. jul 2017 Cylinder 5 er tættest på svinghjulet.

  • #65   28. jul 2017 Jeg piller ikke dæksel af før jeg har målt komp. .
    Hvis cyl 5 er tættest svinghjul er 1 ved remhjul og det har jeg gået ud fra hele tiden. smiley


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #66   28. jul 2017 Netop. Jeg fandt reparationshåndbøger og meget andet i nat, det er en ret vild opbygning i sådan en lille motor. Den opbygning ser man ellers kun på noget større motorer.

  • #67   1. aug 2017 Har den motor ikke hydrauliske ventil løftere. Det kan være det system der er defekt.
    Mener det kan være ret bekosteligt at lave.


  • #68   1. aug 2017 Jo den har almindelige hydrauliske ventilløftere, men jeg tror du tænker på hydraulisk knastforstiller og det har den ikke.
    Mvh. Gert


  • #69   1. aug 2017 Er krybestrøm noget man "bruger" nu om dage?

  • #70   2. aug 2017 Ved krybestrøm tænker du så på overgang mellem tændrørsledning ?. Jeg har fået et bud på revnet isolator i tændingsmodul, så når jeg kommer hjem skal jeg tjekke tænding og kompression.
    Mvh. Gert


  • #71   2. aug 2017 Ja. Det var ikke ualmindeligt på gamle strømfordelerdæksler og kunne give de omtalte problemer.
    (Mit svendebrev er godt gulnet og snart 50 år gammelt, og jeg har ikke været i branchen siden, og jeg ved ikke, hvordan maskinrummet ser ud i din Volvo, så jeg ved ikke, om det er en mulighed nu om dage)


  • #72   3. aug 2017 Hehe Jørgen.

    Husk at det er en 850, som blev produceret fra 1991 til 1996/97, så helt nu om dage er motorrummet ikke.. smiley

    Min gamle T5R begyndte på et tidspunkt at skyde lidt, og det var en af de små skiderikker af gummi bøjninger til vacuum systemet der havde en lille bitte revne.
    Med T5 motorerne var der næsten altid tale om den lille bøjning der går ind i enden af indsugningsmanifolden, som er næsten umulig at spotte. Den sidder dog ikke på din motor, men måske en af de andre kan være revnet, eller helt knækket, i forbindelse med tandremsskiftet, så den får falsk luft ind??
    Bare et bud.


  • #74   3. aug 2017 #72
    Du har ret i det er lidt old school i motorrum. Der er alm. fordelerdæksel/rotor. Platiner er dog erstattet af tændingsmodul. Da den slet ikke vil starte, tror jeg ikke det har noget med vacum at gøre.

    #73
    Hvis den bare tørner og slipper en vind gennem indsugning efter 10 sek. tror jeg det er andet end en ventil.
    Mvh. Gert


  • #75   7. aug 2017 Nu ved jeg ikke hvad i er kommet frem til, der er mange beskeder at læse i tråden smiley
    Men hvis din kører med knastforstilling på indsugningen SKAL denne låses med special værktøj.
    Har selv prøvet at dette gav problemer ved tandremsskift på en Volvo 5 cyl.
    Vh.


  • #76   7. aug 2017 Waterboy123.
    Tak for input. Der er ikke knastforstiller på min med mindre det kan udføres på en måde jeg ikke kender til. Jeg antager at der menes som
    http://www.ebay.com/itm/Volvo-2-4L-Camshaft-1001835-Adjustable-Cam-Gear-2-4-Turbo-Rear-Exhaust-/362000585220?hash=item5448ea9204:g:ChYAAOSw~FJZNkdC&vxp=mtr
    Sådan ser mit IKKE ud. Det ser sådan ud:
    http://www.ebay.com/itm/2006-VOLVO-S40-2-4i-EXHAUST-CAMSHAFT-GEAR-SPROCKET-LOBE-ASSEMBLY-OEM-06-/131608187562?hash=item1ea47592aa:g:knsAAOSwiLdV~ehn&vxp=mtr.
    Mvh. Gert


  • #77   7. aug 2017 Hej Gert
    Det jeg tænker på ser ud som på billedet nedenfor. Der sidder en olietryk styret ventil på ventildækslet som justerer knast hjulet. Ventilen kan du se øverst på billedet.
    Vh Anders


    profilbillede
  • #79   7. aug 2017 Ok. Sådan ser min ikke ud. Min har 2 ens knasthjul som det venstre på dit billede. Tak fordi du bruger tid på mit problem. I morgen skulle jeg gerne have indkøbt komp.måler og tændinspistol, så jeg kan få styr på de dele. Jeg har målt knastføler og krumtapføler igennem og de skulle være ok. Jeg har haft tændrør ude og lagt til stel og de gnistrer fint. Endda i rigtig rækkefølge 1-2-4-5-3. Jeg synes dog ikke der er meget fut i starter selv om tændrør er ude og batteri fuldt opladet. Jeg har ikke tjekket benzintryk, da jeg mente der kom benzin når den kan skyde ud af indsugning efter 10 sek. men er da ved at være i tvivl efterhånden som mulighederne skrumper ind.
    Mvh. Gert


  • #80   8. aug 2017 Okay, det er godt nok, så skal du ikke bekymre dig om det. Det var så lidt Gert, og fortsat go jagt på fejlen.
    Er spændt på hvad din kompressionsmåling siger.


  • #81   8. aug 2017 Tak for alle indspark.
    Jeg fik købt diverse udstyr og kan konstatere at den gnistrer på det rigtige tidspunkt. Efterfølgende lavede jeg en komp. test og den viste 7-0-8-0-0 og det er rigtig skidt. Det betyder bukkede ventiler som flere af jer bød ind med.
    Nu skal jeg lige finde ud af om jeg skal rep. den eller sælge den i dele/skrotte den.
    Mvh. Gert


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #83   9. aug 2017 Det var noget skidt

  • #84   10. aug 2017 Så fjolset har været i gang med at skifte rem og misset timingen?

  • #85   10. aug 2017 mon ikke han har vist den var gal,
    da han solgte bilen,


  • #86   10. aug 2017 Ja han satte ny tandrem og vandpumpe på og efter dette fik den fejlen. Jeg spurgte ham direkte om det kunne tænkes, at stempel havde været oppe og ramme ventiler. Det svarede han fast nej til og jeg troede på ham.
    I den prisklasse jeg køber bil til forventer jeg nærmest at få en lussing en gang i mellem og det her er en af dem. Jeg lærer lidt hver gang og det er jo fint.


  • #87   10. aug 2017 Men ring da til ham og fortæl det som det er, måske han giver lidt til reparationen.

  • #88   10. aug 2017 Jeg vil ringe og aftale med ham, at han underskriver en skrotningsattest. Mere vil jeg ikke gøre ud af det. Så kan jeg få de fleste af pengene hjem hvis jeg ikke fixer den.

  • #89   11. aug 2017 Den er nu sat til salg for 3500,-kr her på bilgalleri. Bliver den solgt hurtigt er det fint, da jeg er blevet tilbudt en Audi A6 som skal ind i værkstedet, men ellers er jeg klar til at få fixet den.
    Mvh. Gert


Kommentér på:
Volvo 850 glt skyder gennem indsugning.

Annonce