{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.404 visninger | Oprettet:

Kurt R
Kurt R
Tilmeldt:
26. jul 2017
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1

Aircondition på golf 4 2001 {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med aircondition den vil ikke starte med at lave kold luft og har efterhånden haft flere problemer med anlæget.
Det er et fuldautomatisk klimaanlæg der er bygget i fra en tysk bil med alt tilbehør.
Først gik pumpen fast og sprang remmen så fik jeg en ny pumpe på og påfyldt freon og det virkede perfekt i 2 mdr. Så ville den ikke starte med at lave kold luft så fandt man ud af at det store relæ der sidder under batterikassen var deffekt og efter den blev skiftet så virkede den igen. Så hen over vinteren syntes jeg at der altid var dug på ruderne selv om jeg satte den til at køre for fuld blæs.
Så gik mit spedometer itu og klimaanlæget ville ikke lave kold luft så siger man at klimaanlæget og spedometer hænger sammen og skal virke sammen. Så blev spedometeret skiftet og der fandt man ud af at det store relæ var stået af igen og derefter virkede det perfekt igen.
Nu har det kørt i 2 mdr og nu vil den ikke starte med at lave kold luft og tror at det er relæet igen for begge køleventilatorer i motorrummet kører hele tiden og det plejer at være tegn på at relæet er deffekt.
Men hvorfor står det store relæ af hele tiden nu er det 3 relæ jeg har i det er godt nok fra huggeren ( Ådum autoophug) det kommer fra og der er et halvt års garanti på brugt så jeg har kun købt 1 stk af dem de andre 2 har de bare skiftet på garanti. Det koster 450 kr + moms så det må være dyrt fra ny. Men tænker på om man skulle inverstere i et helt nyt relæ i stedet for at sætte brugte på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aircondition på golf 4 2001
  • #1   27. jul 2017 Lyder som om der noget der ikke er dimensioneret korrekt mht Sikringer. Hvis det kan fucke dit speedometer op. Måske dårlig stel.

  • #2   27. jul 2017 hvir mange ampere kan relæet holde til,
    og hvor mange ampere bruge kompressoren,
    der må være noget som trækker for mange ampere gennem relæet, så det går i stykker


  • Kurt R
    Kurt R Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1
    #4   28. jul 2017 Jeg har en tid på værkstedet i næste uge hvor vi skal have begge mine nøgler kodet sammen med det nye spedometer og nu kan vi jo fejlfinde på klimaanlæget og jeg syntes ellers det er dygtige folk der laver den da de har så meget at lave at der er 1 maneds ventetid på at få bilen koblet på testcomputeren. Men nu det her med sikringer der trækker for meget strøm det vil jeg gå videre med. Spedometeret skulle skiftes da man ikke kunne læse hvad der stod i køredisplayet. og spedometernålen kørte op og ned til sidst så man skiftede spedometerdrevet også.

Kommentér på:
Aircondition på golf 4 2001

Annonce