Aircondition på golf 4 2001 {{forumTopicSubject}}
Jeg har et problem med aircondition den vil ikke starte med at lave kold luft og har efterhånden haft flere problemer med anlæget.
Det er et fuldautomatisk klimaanlæg der er bygget i fra en tysk bil med alt tilbehør.
Først gik pumpen fast og sprang remmen så fik jeg en ny pumpe på og påfyldt freon og det virkede perfekt i 2 mdr. Så ville den ikke starte med at lave kold luft så fandt man ud af at det store relæ der sidder under batterikassen var deffekt og efter den blev skiftet så virkede den igen. Så hen over vinteren syntes jeg at der altid var dug på ruderne selv om jeg satte den til at køre for fuld blæs.
Så gik mit spedometer itu og klimaanlæget ville ikke lave kold luft så siger man at klimaanlæget og spedometer hænger sammen og skal virke sammen. Så blev spedometeret skiftet og der fandt man ud af at det store relæ var stået af igen og derefter virkede det perfekt igen.
Nu har det kørt i 2 mdr og nu vil den ikke starte med at lave kold luft og tror at det er relæet igen for begge køleventilatorer i motorrummet kører hele tiden og det plejer at være tegn på at relæet er deffekt.
Men hvorfor står det store relæ af hele tiden nu er det 3 relæ jeg har i det er godt nok fra huggeren ( Ådum autoophug) det kommer fra og der er et halvt års garanti på brugt så jeg har kun købt 1 stk af dem de andre 2 har de bare skiftet på garanti. Det koster 450 kr + moms så det må være dyrt fra ny. Men tænker på om man skulle inverstere i et helt nyt relæ i stedet for at sætte brugte på.
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
nov 2005
Følgere: 163 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.081
og hvor mange ampere bruge kompressoren,
der må være noget som trækker for mange ampere gennem relæet, så det går i stykker
jul 2017
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 1
Aircondition på golf 4 2001