{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Krumtap sensorring montage {{forumTopicSubject}}

Har gang i en større rep af en vw 1,4 16v BKY motor.. skal bla. have skftet den bagerste pakdåse da den er blevet noget sjusket skiftet før..
men mangler et mål på hvor meget den sensorring skal presses over krumtappen.. mener at det skal være 0,5 mm men er ikke helt sikker.. måske nogen ligger inde med noget data på den det kunne være nice..

Og så lige en anden ting som undre mig..sidder og søger efter data på tilspænding af div ting på motor.. og falder over en pdf fra audi.. der var ikke noget jeg kunne bruge, men spotter pludselig et sted hvor de skriver at hvis man løsner bare en af boltene til krumtapoverfald til lejer så skal motorblok og krumtap kasseres .. smiley begge dele er nu defekte og der skal købes en ny motorblok med krumtap,,Hva pokker
..og nu står jeg her med en blok jeg lige har monteret nye lejer i.. brugt timer på at rense..rengøre, pudse og polere.. og så skal den bare smides i jernskrot på fyldpladsen.. det kan da ikke passe.. smiley

Mvh. Henning

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krumtap sensorring montage
  • #1   17. aug 2017 slog den lige op på NF data, og der står sku også at hovedlejerne IKKE må løsnes smiley

profilbillede
  • #2   17. aug 2017 Ja.. det er sku super at vide det når men har flået krumtappen ud.. men har da aldrig hørt om det før.. og så kan man købe nye lejere... hvorfor... smiley

• #3   17. aug 2017 nej det virker faktisk totalt åndsvagt smiley men tænker det bliver et problem med tilspændingsmomenter, da den jo åbenbart ikke må fjernes? smiley

hvis jeg var dig ville jeg lige ringe til et vw værksted og lige høre dem, hvordan man lige griber det her an smiley

og ja meget underligt du kan købe nye lejer smiley

• #4   17. aug 2017 meld lige tilbage med hvad du få og vide,

lyder underlig. at man kan købe leje,
    når man ikke må skifte dem?

• #6   17. aug 2017 Jo, det kunne jeg måske gøre, men tænker at de bare siger at sådan er det bare når fabrikken siger det.. smiley
    Men samlet bliver den sku.. så må den briste eller bære.. smiley skal bare have fundet et fornuftigt moment de overfald skal spændes med.. smiley

• #7   17. aug 2017 Det er en alublok ja...

• #8   17. aug 2017 kan se polo generationen før, altså 6N1/2 der må de heller ikke løsnes smiley

• #10   17. aug 2017 1,6 motorkode atn, der skal de spændes 65 nm, så mon ikke det er noget i den dur?

og 1,6 ( BAH ) i poloen samme årgang som din, skal også have 65 nm

• #11   17. aug 2017 Nok ikke helt helt ved siden af tror jeg..

• #12   17. aug 2017 men igen, aner det ikke smiley

prøv vw, man kan jo være heldig smiley

• #13   17. aug 2017 Grunden er at man ikke længere laver rep. på motorer. Det hedder sig at hvis lejer skal skiftes, så er det nu til dags bare ombytter motorer. Og derfor kan der heller ikke fås tolerance og tilspændingsdata på de stumper. Med det sagt, finder du ikke andet, så kan du prøve at finde ud af hvilken kvalitet bolten har, og diameteren. Så kan man ud fra nogle tabeller finde noget der ikke burde være helt galt heller.

• #14   20. aug 2017 Så fik jeg sat krumtappen i blokken igen.. meget forsigtig og omhyggeligt... smiley
    Bolte er almindelige 8,8 , 9mm.. ganske håbløst at finde nogen tabeller med den størrelse, så tog en 8 og 10 mm og fik sjusset mig frem til en mellemting.. så de er blevet spændt 52 nm.. smiley håber det er fint..
    Men krumtappen snurre perfekt, ingen døde punkter overhovedet... smiley

Kommentér på:
Krumtap sensorring montage

Annonce