{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Peugeot 2,0 HDI kobling {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en peugeot 307 2,0HDI der klikker når koblingspedalen trædes i bund. Jeg har fundet frem til at lyden kommer fra armen der går ind i gearkassen og bevæges af slavecylinderen. Jeg aner dog ikke hvad denne lyd kan skyldes. Er der nogen der kan hjælpe? Bilen kobler fint til. Jeg har skrevet et oplæg herinde inden jeg fandt ud af hvor kliklyden kommer fra.
http://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/1351789-peugeot_2_0_hdi_koblingspedal_klikker?unread=1#lastViewed
På forhånd tak for hjælpen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 2,0 HDI kobling
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #1   27. aug 2017 Udrykkerlejet og kobling

• #2   27. aug 2017 lige som der bliver skreven ved det anden indlæg. tag gearkassen af og tjek tryklejet trykplade og kobling

• John Damgaard N
    John Damgaard N Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 9 Svar: 2
    #3   27. aug 2017 Jeg har en 3008 2,0 HDI som gør det samme. Jeg har spurgt mekanikeren hos forhandleren der fortæller at det er koblingskontakten jeg kan mærke. Koblingskontakten kan have flere funktioner, bl.a. at afbryde for fartpiloten. Så det er helt normalt. Så begynd nu ikke at skille noget af.
    Jeg håber mit svar hjalp dig.

Mvh. John.

• #4   27. aug 2017 Tak for jeres svar. Jeg har forhørt mig lidt rundt omkring og det virker som om, at det kan være lidt forskelligt, men at alle løsningsmetoder vil kræve en afmontering af gearkassen. Flere mener dog ikke, at problemet betyder, at den går i stykker inden for den nærmeste fremtid, og som dig John Damsgaard mener de ikke, at jeg behøver at skille det ad. Jeg havde en golf med et udrykkerleje der larmede i over 100000 km og det gik ikke i stykker i den tid jeg havde bilen. Jeg tror jeg vil forhøre mig ved peugeot imorgen.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.330
    #5   27. aug 2017 #3
    koblings kontakten kommer ikke med et højt klik, under normale omstændigheder så kan du ikke høre kontakten og navnlig ikke med startet motor.
    Så tror du ikke de har spist dig af med en dårlig undskyldning.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.894
    #6   27. aug 2017 Jeg havde en opel kadett c 1,2s, fra udrykkelejet begyndte at hyle til jeg ikke kunne skifte gear, der gik der ca 20 km, og da det blev skilt ad havde lejet ædt det meste af fjedre på trykpladen

• John Damgaard N
    John Damgaard N Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 9 Svar: 2
    #7   27. aug 2017 Det tror jeg nu ikke og jeg har nu ikke læst at det var et hørbar klik men et klik der tydeligt mærkes med foden nå der kobles. Spørgsmålet var rettet til en Peugeot forhandler. Men intet er sikkert i denne verden.
    Mvh. John.

Kommentér på:
Peugeot 2,0 HDI kobling

Annonce