{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

passat 3b problemer med strømmen {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg har en passat 3b tdi fra 98' der har drillet lidt de sidste par dage.
i mandags begyndte min batterilampe at lyse på vej til arbejde. da jeg så fik fri ku jeg køre cirka 2km så døde den. jeg måtte så købe et nyt batteri i den by jeg befandt mig i så jeg kunne komme hjem. jeg kunne så køre cirka 2 timer på batteriet med positionlys og radio slukket smiley .
tirsdag kunne den så lige køre 2timer til arbejde igen. men begyndte så småt at dø lidt efter lidt. alle lamper begyndte lyse og speedometer gik i stå.
Jeg måtte hentes af falck. som prøvede sætte strøm på. men den tog ikke i mod strøm på stel på batteri. først da han satte sit stelkabel på stel fra bilen. så virkede det.
Lugter det af at det er en dårlig stel til batteriet der i vejen ??

hilsen
benjamin

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  passat 3b problemer med strømmen
  • #1   13. sep 2017 du kan jo tjekke om stil fra batteriet til motor og bil er i orden . men tror nu mere det er din generator der er død. du kan hurtig tjekke med multimeter om den lader . og gør den ikke det. kan du jo prøve at skiftet diodebro/kul på den generator først. inden du sætter en ny på .

• #3   13. sep 2017 prøver lade batteriet op, og så lave en stel fra batteri - til en stel på motoren.
    Har ikk rigtig noget viden om mekanik. men ved så meget at en stelforbindelse ville være bedre for pungen end en generator smiley

• #4   13. sep 2017 ja et startkabel fra minus på batteri og over til motor, så burde du kunne se om det er det ene eller andet der fejler... måske lige tjekke stel til karossen også..

• #5   13. sep 2017 det vil jeg prøve. men fanme ikke det bedste vejr at stå ude i smiley

• #6   13. sep 2017 kylling, der er da ikke en håndværker der ikke er blevet tør endnu.. smiley
    som tyskerne siger det er ikke vejret men tøjet, men ok lave bil i regntøj og sydvest ser nok lidt sjovt ud.. smiley

Kommentér på:
passat 3b problemer med strømmen

Annonce