{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.957 visninger | Oprettet:

TDCI Mondeo starter ikke {{forumTopicSubject}}

Hej BG'ere

10/2006 Mondeo TDCI 130 hk med Delphi-system på.

Prøvet:
Nyt brændstoffilter
4 andre dyser, testet og fra en kørende motor og kodet
300-340 bar på rail når jeg tørner med motoren
Kompressionstest, perfekte tal på alle 4
Knastføler skiftet
Gløderør målt igennem

Den tørner, den sprøjter ind, og så laver den sort røg. Men den starter ikke.

Kig evt. https://www.youtube.com/watch?v=Q8usvB__NKA
Der kan man også høre den gyselige knirkelyd.

Jeg bliver dælme glad hvis nogen har en ide til noget, jeg ikke har prøvet. Det næste er at få kigget om motoren står på mærkerne, men jeg vil godt lige se om jeg er heldig at der er én, der ved noget her.

Tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TDCI Mondeo starter ikke
  • #2   24. sep 2017 Mon ikke den er hoppet i remmen.

    Hvis der ellers kommer olie ind og du er sikker på det, så skulle den jo starte med mindre den ikke takter.

    Har den start spærre? Kunne jo være problemet, med mindre du 100 på den sprøjter.


  • #3   24. sep 2017 eller evt krumtapssensor smiley

    for hvordan har du tjekket om dysen åbner ? selvom der kommer diesel til den, betyder det ikke den åbner smiley


  • #4   24. sep 2017 Lyder til at der er noget mekanisk galt med den motor. Rem står forkert, topstykke der er en defekt i eller sådan noget.

  • #5   24. sep 2017 Kent: Den sprøjter, for den ryger og slår 'næsten' i gang. Jeg tænker at når der er røg, så er det et problem med luftunderskud - og derfor jeg mistænker at én af knasterne står forkert.
    Mads: Altså den kommer næsten op og holder sig selv i gang, som også på videoen, så den må jo få mad.
    Henrik: Det er også der, jeg efterhånden er nået til. Det er bare sjovt at kompressionstesten så er helt snorlige, men det udelukker jo ikke at kæden er hoppet en tand.


  • #7   24. sep 2017 Tjek din egr. Lyder som den. Hvis hovedet er knækket af egr ventilen kan den ikke starte og ryger sort af helvede til smiley ser frem til at høre om du finder fejlen

  • #8   24. sep 2017 Nu hørte jeg ikke din video til og starte med.

    Jeg ville tjekke timing før jeg gjorde noget som helst andet. Den skyder jo ud af udstødningen lyder det til.


  • #9   24. sep 2017 Hej gutter
    Jeg er også ved at have mig selv overbevist om at takten skal checkes. Det skal nævnes at udstødningen er pillet af helt oppe ved turboen for at udelukke en klasket katalysator. En skam det er så omfattende at komme ind til kæden på sådan et svin.
    EGR-fejl er udelukket, den har været bypasset


  • #11   24. sep 2017 Hvornår eller hvordan er fejlen opstået?

    Har du bare sar bilen også ville den ikke starte eller?


  • #12   24. sep 2017 Mikkel: Nej, lige den finte er udelukket smiley

    Kent: Bilen stod i tomgang inden en ferie, og så gik den ud og ville ikke starte igen. Det lød som om den gik tør, men det gjorde den ikke.


  • #13   24. sep 2017 Mon ikke det værd og tjekke timing smiley
    Evt se om knasterne køre med rundt som de skal smiley


  • #14   24. sep 2017 vildt mange gæt..

    en TDCI er typisk, defekt brændstofpumpe, dyser, knastføler

    har du haft en tester på. forscan virker med en 50kr kina obdII tester.

    ps den kan ikke selv lufte brændstoffilteret ud, så det skal fyldes ved skift


  • #15   24. sep 2017 Har du overhovedet læst hans første indlæg?

    Dyser og knastføler er skiftet, og for at se har han haft tester på da dyserne er kodet til bilen.


  • #16   24. sep 2017 jeg blander mig bare uden om, selv om jeg har været der flere gange med både 1.8 og 2.0 tdci'er


  • #17   25. sep 2017 Alt hvad jeg laver foregår i samarbejde med en tester, KTS540 så jeg kan holde øje med tryk osv. Jeg har stukket 4 andre dyser i fra en kendt kørende motor, anden knastføler også. Jeg får 300-340 bar på railen, og det er derfor jeg ikke har fokus på pumpen - Incredible, ved du om det er nok til at frikende den?
    Filter blev fyldt med ren diesel ved udskiftning.
    Al input er meget kærkomment.


  • #18   25. sep 2017 De starter ikke hvis tryk er under xxx bar kan ikke huske tallet. Men 300 er lavt.

    Men Max tryk er 1600bar .. Det kan og skal testes. Jeg mener man bare skal tage stikket af pumpen og så have tester på.

    Du må da have nogle fejl koder..

    Har du lavet en leak test på de dyser.

    Jeg har før sat ny renoveret dyser i en tdci med slidt pumpe uden held.


  • #19   25. sep 2017 kender 3 der har døjet med lige den type motor hvor de ikke kunne starte. de to af dem var det pumpen der var stået af og den 3 var det 2 dyser der stod åben på retur siden . så de var færdige .

  • #20   25. sep 2017 men nu når den når 300+ bar når du forsøger at starte så skulle pumpen give nok tryk. for den skulle starte når den rammer 300 eller lidt over. så som folk siger tjek at knast og det står rigtig eller om der skulle var noget med de dysser du har skiftet . har du prøvet at se om den starter på diesel start for kan det gå på det må alt jo stå rigtige

  • #21   25. sep 2017 Den starter heller ikke på dieselstart.

    Pumpen kontrollerede jeg netop ved at tage det brune stik af på pumpen og sikre at den laver omkring 1600 bar aflæst på testeren.
    Min kærestes bil mage til laver samme tryk når jeg tørner, ca 300 bar. Dyser er lækagetestet, og giver meget acceptabel lækmængde.

    Den laver ikke fejlkoder smiley

    MEN nu er alting pillet fra hinanden, og jeg mangler kun at få sat låseværktøj i motoren. Så bliver jeg lidt klogere...


  • #22   27. sep 2017 Den stod perfekt på mærkerne.

    Der sad en del stålspåner på induktivføleren til krumtap, men jeg har jo haft omdrejningssignal indtil nu. Hm. Pis.


  • #23   27. sep 2017 så der noget helt galt vis alt står rigtig. og du heller ikke kan få den til at gå lidt på dieselstart .

  • #24   27. sep 2017 Ja, det skulle man synes. Jeg kigger lidt videre på det i dag.

  • #25   27. sep 2017 Hvilke tryk fik du ud af kompressions testen?

    Har du tjekket knasterne følger krumtappen korrekt? Altså ved at tage selve ventil dækslet af.


  • #26   27. sep 2017 Jeg fik omkring 27 bar

    Jeg havde ventildækslet afmonteret i går, og alt er frikendt dernede.


  • #27   27. sep 2017 Og det var vel på alle cyl.

    Hvordan er hjulene sat på til taktkæde eller tandrem? Er ikke Ford expert så ved ikke om den har det ene eller andet?
    Det bare selvom den står på mærkerne, ifølge hjulene kan den jo sagtens have rykket noget på knaster eller krumtap.

    Kan huske VWs golf 3, havde det problem med krumtap hjulet på 1,9 td.


  • #28   28. sep 2017 Jep, i alle 4 propper.

    Det er kæde, og jeg mener der er en notgang. Men jeg har tørnet motoren manuelt for at se om knasterne følger krumbassen som de skal. Ellers et rigtig godt tip, den havde jeg ikke selv tænkt over tror jeg.

    Jeg vil bruge lidt mere tid på den i dag


  • #29   28. sep 2017 Tja det da en mulighed smiley

    Hvor sprøjter du diesel start ind henne? I indsugningsmanifolden eller?


  • #30   28. sep 2017 Du siger din egr er frakoblet. Er der sat en plade i ? Hvis hovedet knækker af egr ventilen. Kan man risiker at den ikke kan starte

  • #31   28. sep 2017 Direkte i manifold. Men nu havde jeg en assistent på i dag, og den går fint på startgas - og nu smider den altså fejlkoder på højtrykspumpen. P1608 og P2288, så brændstoftrykket er simplethen for højt. Det bliver først mængdeventilen bag på pumpen, og hvis det ikke virker får den en anden pumpe på i morgen. Så begynder jeg så småt at tro på det. Tak igen for al jeres hjælp


  • #32   28. sep 2017 har du prøvet at skiftet/tjekket railsensor der sidder i skinne til dysserne . har prøvet at den har fejl/i stykker så den tror der er for meget brændstof tryk . og så vil den ikke starte

  • #33   28. sep 2017 Synes heller ikke den lyder som en motor der kører med for højt tryk. Så plejer en dieselmotor bare at knalde helt vildt.

  • #34   28. sep 2017 Ja, den er udskiftet nemlig. Der er jo ikke noget i vejen for at prøve med en tredje sensor, men jeg tror at trykket er for højt i railen. Jeg har nu udskiftet trykreguleringsventilen, men situationen er den samme. Jeg ender med over 500 bar når jeg tørner motoren, og det føles som om den lukker for festen når man rammer noget omkring 400 eller lidt mere. Den ryger sort mens jeg tørner når den begynder at sende noget diesel igennem dyserne...så jeg hælder godt nok til at den simpelthen laver for højt brændstoftryk. Og så der jo kun selve pumpen tilbage.

  • #35   2. okt 2017 Jeg har købt en Forscan. Den kan suge fejlkoder: P1608 og P0191, Watchdog og rail tryk sensor. Så nu er der lidt at gå efter... Nogen, der har haft det problem?

  • #36   2. okt 2017 Har du prøvet at kigge inde på www.ford-mondeo.dk ? Måske nogen der har prøvet lignende

  • #37   4. okt 2017 Jeg vil prøve, tak smiley

  • #39   29. jan 2018 Kom den igang ?

  • #40   7. feb 2018 Er der liv

Kommentér på:
TDCI Mondeo starter ikke

Annonce