TDCI Mondeo starter ikke {{forumTopicSubject}}
Hej BG'ere
10/2006 Mondeo TDCI 130 hk med Delphi-system på.
Prøvet:
Nyt brændstoffilter
4 andre dyser, testet og fra en kørende motor og kodet
300-340 bar på rail når jeg tørner med motoren
Kompressionstest, perfekte tal på alle 4
Knastføler skiftet
Gløderør målt igennem
Den tørner, den sprøjter ind, og så laver den sort røg. Men den starter ikke.
Kig evt. https://www.youtube.com/watch?v=Q8usvB__NKA
Der kan man også høre den gyselige knirkelyd.
Jeg bliver dælme glad hvis nogen har en ide til noget, jeg ikke har prøvet. Det næste er at få kigget om motoren står på mærkerne, men jeg vil godt lige se om jeg er heldig at der er én, der ved noget her.
Tak!
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.943
Hvis der ellers kommer olie ind og du er sikker på det, så skulle den jo starte med mindre den ikke takter.
Har den start spærre? Kunne jo være problemet, med mindre du 100 på den sprøjter.
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.086
for hvordan har du tjekket om dysen åbner ? selvom der kommer diesel til den, betyder det ikke den åbner
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.268
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
Mads: Altså den kommer næsten op og holder sig selv i gang, som også på videoen, så den må jo få mad.
Henrik: Det er også der, jeg efterhånden er nået til. Det er bare sjovt at kompressionstesten så er helt snorlige, men det udelukker jo ikke at kæden er hoppet en tand.
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.061
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.943
Jeg ville tjekke timing før jeg gjorde noget som helst andet. Den skyder jo ud af udstødningen lyder det til.
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
Jeg er også ved at have mig selv overbevist om at takten skal checkes. Det skal nævnes at udstødningen er pillet af helt oppe ved turboen for at udelukke en klasket katalysator. En skam det er så omfattende at komme ind til kæden på sådan et svin.
EGR-fejl er udelukket, den har været bypasset
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.943
Har du bare sar bilen også ville den ikke starte eller?
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
Kent: Bilen stod i tomgang inden en ferie, og så gik den ud og ville ikke starte igen. Det lød som om den gik tør, men det gjorde den ikke.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.943
Evt se om knasterne køre med rundt som de skal
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.340
en TDCI er typisk, defekt brændstofpumpe, dyser, knastføler
har du haft en tester på. forscan virker med en 50kr kina obdII tester.
ps den kan ikke selv lufte brændstoffilteret ud, så det skal fyldes ved skift
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.943
Dyser og knastføler er skiftet, og for at se har han haft tester på da dyserne er kodet til bilen.
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.340
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
Filter blev fyldt med ren diesel ved udskiftning.
Al input er meget kærkomment.
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.340
Men Max tryk er 1600bar .. Det kan og skal testes. Jeg mener man bare skal tage stikket af pumpen og så have tester på.
Du må da have nogle fejl koder..
Har du lavet en leak test på de dyser.
Jeg har før sat ny renoveret dyser i en tdci med slidt pumpe uden held.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
Pumpen kontrollerede jeg netop ved at tage det brune stik af på pumpen og sikre at den laver omkring 1600 bar aflæst på testeren.
Min kærestes bil mage til laver samme tryk når jeg tørner, ca 300 bar. Dyser er lækagetestet, og giver meget acceptabel lækmængde.
Den laver ikke fejlkoder
MEN nu er alting pillet fra hinanden, og jeg mangler kun at få sat låseværktøj i motoren. Så bliver jeg lidt klogere...
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
Der sad en del stålspåner på induktivføleren til krumtap, men jeg har jo haft omdrejningssignal indtil nu. Hm. Pis.
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.943
Har du tjekket knasterne følger krumtappen korrekt? Altså ved at tage selve ventil dækslet af.
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
Jeg havde ventildækslet afmonteret i går, og alt er frikendt dernede.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.943
Hvordan er hjulene sat på til taktkæde eller tandrem? Er ikke Ford expert så ved ikke om den har det ene eller andet?
Det bare selvom den står på mærkerne, ifølge hjulene kan den jo sagtens have rykket noget på knaster eller krumtap.
Kan huske VWs golf 3, havde det problem med krumtap hjulet på 1,9 td.
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
Det er kæde, og jeg mener der er en notgang. Men jeg har tørnet motoren manuelt for at se om knasterne følger krumbassen som de skal. Ellers et rigtig godt tip, den havde jeg ikke selv tænkt over tror jeg.
Jeg vil bruge lidt mere tid på den i dag
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.943
Hvor sprøjter du diesel start ind henne? I indsugningsmanifolden eller?
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.061
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
nov 2016
Følger: 19 Følgere: 383 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 9.574
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.268
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
aug 2004
Følger: 19 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 192
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.061
jul 2003
Følger: 72 Følgere: 58 Biler: 8 Emner: 177 Svar: 1.138
TDCI Mondeo starter ikke